امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 23 September , 2021
امروز : پنج شنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۰ - 16 صفر 1443
شناسه خبر : 45475
  پرینتخانه » اخبار, اسلایدر, اقتصادی, خبرهای ویژه, گیلان تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷ | 29 بازدید | ارسال توسط :
فعالیت ۱۲۸ کارخانه چای در کشور؛

برندسازی چای داخلی امکان رقابت را در بازار جهانی افزایش می‌دهد

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه ۱۲۸ کارخانه چای در کشور فعال هستند گفت: برندسازی کالا‌های بومی رقابت را در بازار جهانی افزایش می‌دهد.

برندسازی چای داخلی امکان رقابت را در بازار جهانی افزایش می‌دهد

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛ فرهاد دلق‌پوش عصر روز گذشته در بازدید از کارخانجات چای شهرستان املش با اشاره به اهمیت صنعت چای گیلان در بازارهای بین‌الملی اظهار داشت: این صنعت گرانبها می‌تواند مسیر جهانی شدن را طی نماید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه چای یکی‌از محصولات استراتژیک در کشور است تصریح کرد: با توجه به اینکه چای پس ‌از آب پر مصرف‌ترین نوشیدنی جهان است این امر می‌تواند برای بهبود اقتصاد گیلان موثر باشد.

دلق‌پوش صنعت چای را با اقلیم و آمایش سرزمینی گیلان سازگار دانست و خاطرنشان کرد: صنعت چای گیلان متکی به عوامل خارجی نیست و با حمایت و برنامه ریزی می‌توانیم به یک صنعت پایدار بومی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به تشکیل میز کالایی چای در لاهیجان تصریح کرد: در تلاش هستیم که با همکاری و همت تولید‌کنندگان چای استان و استفاده از ظرفیت‌های موجود زمینه چرخش مالی و افزایش اشتغال این صنعت در استان رقم خورد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه ۱۸۲ کارخانه چای در سطح کشور فعال هستند افزود: بیش از ۲۸ هکتار از اراضی شمال کشور زیر کشت محصول چای به‌صورت دیم هستند که امیدواریم این ظرفیت در آینده افزایش یابد.

دلق‌پوش با بیان اینکه حمایت از صادرات کالاهای غیرنفتی همواره از برنامه‌های سازمان صمت است تصریح کرد: برندسازی کالاهای گیلانی از جمله صنایع بومی باعث معرفی این محصولات و افزایش رقابت در سطح جهانی خواهد شد.

| منبع خبر : تسنیم
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد