بی‌شک اولویت برنامه‌های کشوری که دغدغه توسعه پایدار را دارند می‌بایست در راستای تقویت و توسعه فضاهای آموزشی برای پرورش سرمایه‌های انسانی خود باشد.

به گزارش صفیر گیلان به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان؛ مهندس علی دقیق مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان روز پنجشنبه ۱۷ خردادماه ۱۴۰۳در بیست و ششمین جشنواره‌ی خیّرین مدرسه‌ساز استان گیلان در ابتداء ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهور دولت مردمی و تیم همراه، بیان داشت: مسیر خدمت شهید آیت‌الله رئیسی باید با قدرت و افتخار ادامه یابد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره جناب آقای دکتر حافظی بنیانگذار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور بیان داشت: مرحوم حافظی در سال ۱۳۷۸ نهالی را کاشتند که امروز این نهال به درختی تنومند و پربرکت تبدیل شده است.

دقیق با اشاره به روند برگزاری جشنواره های خیرین مدرسه ساز در ۴ سال اخیر اظهار داشت: جشنواره‌های استانی در ۴ سال گذشته به واسطه بیماری همه گیر کرونا و رعایت شیوه نامه‌های ابلاغی دولت به صورت محدود در سالن غدیر استانداری برگزار شد.

وی با اشاره به تاکید ریاست محترم سازمان و نگاه ویژه رئیس جمهور شهید به خیرین مدرسه ساز، اذعان داشت: امسال بنا داشتیم بیست و ششمین جشنواره را باشکوهتر از گذشته در تاریخ ۱۰ خرداد برگزار کنیم که با توجه به شهادت شهدای خدمت تصمیم بر این شد جشنواره با یک هفته تاخیر و با حفظ حرمت این روزهای اندوه بار برگزار شود.

مدیرکل نوسازی مدارس در ادامه با بیان اینکه جای هیچ تردیدی نیست که یکی از عوامل مهم پیشرفت یک کشور سرمایه‌های انسانی آن کشور هست، بیان داشت: بی‌شک اولویت برنامه‌های کشوری که دغدغه توسعه پایدار را دارند می‌بایست در راستای تقویت و توسعه فضاهای آموزشی برای پرورش سرمایه‌های انسانی خود باشد.

وی با پرداختن به نقش مهم خیرین مدرسه ساز در توسعه نظام آموزشی و فرهنگ کشور، بیان داشت: بر کسی پوشیده نیست که دولت به واسطه تحریم‌های ظالمانه در امر ساخت و ساز فضاهای آموزشی با مشکلاتی روبروست بر همین اساس یکی از اهداف اصلی سازمان استفاده از ظرفیت خیرین در ساخت فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی می‌باشد.

دقیق با اشاره به شعار سال؛ جهش تولید با مشارکت مردم، ابراز داشت: برگزاری بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در فضایی که با مشارکت خیری ارجمند احداث شده در همین راستا بوده است.

وی با اشاره به اقدامات سازمان نوسازی مدارس در جهت تحقق شعار سال بیان داشت: موفقیت ۲۶ ساله سازمان نوسازی مدارس کشور در راستای عملیاتی نمودن ساخت فضاهای آموزشی با مشارکت خیرین تجربه کم نظیری از رشد تولید و ساخت فضای آموزشی با مشارکت مردم بوده که این تجربه می‌تواند الگویی مناسب برای سایر دستگاه‌های اجرایی جهت تحقق شعار سال باشد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان جذب و نگهداشت خیّرین مدرسه‌ساز را اولویت اصلی نوسازی مدارس عنوان نمود و اظهار داشت: حفظ خیرین گذشته و جذب خیرین جدید مورد تاکید ریاست محترم سازمان نوسازی مدارس کشور به بنده و سایر همکارانم در دیگر استان‌ها می‌باشد

وی با بیان اینکه به همت و پیگیری رئیس و مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز در ۶ سال گذشته ۷۰ درصد فضاهای آموزشی تحویل به آموزش و پرورش با مشارکت خیرین بوده، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ اداره کل نوسازی مدارس استان ۴۵ فضاهای آموزشی با ۲۰۸ کلاس درس با زیربنای ۲۵ هزار مترمربع را احداث نموده که از این تعداد ۳۶ فضای آموزشی با مشارکت خیرین احداث شده است.

دقیق در خصوص محل برگزاری جشنواره اذعان داشت: برگزاری جشنواره استانی در پروژه خیری که در نوع خود بی نظیر است که برای اولین بار استان گیلان اقدام به برگزاری این رویداد فرهنگی در پروژه خیری نمود.

وی ضمن تشکر از خیر ارجمند که آموزش و پرورش را برای عملیاتی نمودن نیت خیر خود انتخاب نمودند، تصریح نمود: کانون فرهنگی تربیتی زنده یاد محمد علی اکبری مقدم از پروژه های شاخص خیری استان گیلان است که با مشارکت خیّر ارجمند دکتر علی اوسط اکبری مقدم احداث و همزمان با برگزاری بیست و ششمین جشنواره خیّرین مدرسه ساز استان، افتتاح و به بهره برداری می رسد.