اختصاصی/صفیر گیلان؛کاظم تسیه همچنین از از بستن قرارداد صادرات گوشت غاز به سه کشور همسایه  خبر داد و گفت:فقط دنبال مجوزات هستم که انشالله مدیران ارشد این حوزه کمک کنند.

اختصاصی/صفیر گیلان؛ایران با قابلیت‌های فراوان در زمینه تولیدات کشاورزی و دامداری یکی از تولیدکنندگان توانمند در سطح جهان به شمار می‌رود که توانسته در راستای صادرات نیز گام‌های بلندی بردارد و استان گیلان نیز در این میان حائز رتبه در برخی تولیدات در رده اول کشور است و شهرستان صومعه سرا نیز بی نصیب از این امتیاز در تولیدات کشاورزی نیست و توانسته گامی در رونق اقتصاد کشاورزی روستایی بردارد.

مسابقه میدون (برنامه تلویزیونی) حامی کسب‌وکارها و کارآفرینان که دو روز در هفته از شبکه ۳ سیما پخش می شود در ۱۶ مهرماه ۱۴۰۲ میهمانی داشت از شهرستان صومعه سرا که با دیدن این برنامه که ضرب المثل ” این گوی و این میدان ” را برایمان تداعی کرد به گفتگو با این جوان نشستیم.

کاظم تسیه جوان اهل تولم شهر روستای خراط محله کارآفرینی که توانسته در آشفته بازار مشکلات با یک  شغل آبا و اجدادی و روستا یی و روستا نشینی دامپروری را در سطح کشور به رخ بینندگان جوان مسابقه «میدون» بکشد .

هرچند این جوان کارآفرین تحصیلات دانشگاهی خود را تا مقطع مهندسی کشاورزی  ادامه داده است، علاقه او به پرورش غاز و فعالیت در حوزه اقتصاد مقاومتی موجب شده همچنان در این حوزه فعال باشد و با پیگیری های مجدانه اش زمینه صادرات بخشی از محصولاتش را کشور عراق را فراهم کند.

وی که افتخار می کند توانسته با عنوان مشاغل خانگی کار را شروع کند امروز از ایجاد یک
تعاونی بزرگ نام می برد که نامش تعاونی طیور تک پرواز صومعه سرا است .

این جوان خوش ذوق و پر انرژی از دیار صومعه سرا که با غاز های پرورش داده خود پا به میدون نهاد از میدونهای سخت گذشت  و با شعار برای پول درآوردن کمی هم غاز بچرانید ،به تجربه حس شیرین پرواز از صومعه سرا تا میدون با لباس محلی رسید به آن جایی که توانست از کارشناسان ارشد حوزه اقتصاد و مشاغل  این مسابقه بزرگ امتیازات شیرین را بگیرد .

وی ازگیلان اولین تولید کننده ای که دعوت شده بود به برنامه وزین میدون در شبکه ۳ سیما و  وتوا نست رای بالا داوران وهئیت منصفه کسب کند.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت مسئولان از تولید و خلق حماسه اقتصادی نیز افزود: کشاورزی و دامداری پایه و اساس تولیدات در جهت توسعه است و باید این استراتژدی مهم از طرف مسئولان و دست اندرکاران جدی گرفته شود.

وی امیدوار است که در سایه تلاش و همت و همراههی مسئولان همچنین  با هدف بزرگی که در چشم اندازهای آینده خود دارد  گیلان را قطب تولید بکند.

به گفته جناب تسیه درحال حاظر گیلان فقط پرورش غاز واردک داره یعنی جوجه از ورامین واستان های دیگه خریداری می شود و  انشاالله ظرف دوسال آینده گیلان دربحث جوجه خود کفا  خواهد شد.

وی همچنین از از بستن قرارداد صادرات گوشت غاز به سه کشور همسایه  خبر داد و گفت:فقط دنبال مجوزات هستم که انشالله مدیران ارشد این حوزه کمک کنند.

گفتنی است مهندس تسیه دراستان مازندران هم مشارکت در تولید اردک با ده زیر مجموعه  را در حال فعالیت  دارد و امیدوار است این عرصه تولید بتواند در راستای رونق اقتصاد جامعه روستایی با نگاه مدبرانه و مهربانانه مسئولان  افزایش پیدا کند.

 

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری