به منظور حمایت از دامداران ۲۵ تن خوراک دام یارانه‌ای صبح امروز توسط سپاه پاسداران در بین دامداران شهرستان شفت توزیع شد.

صفیرگیلان؛سرهنگ نقدپور فرمانده سپاه شفت گفت : در مرحله نخست اجرای این طرح توزیع ، امروز ۲۵ تن نهاده دامی یارانه ای در بین دامداران شهرستان توزیع گردیده است.
وی با اشاره به این‌ که در راستای اقتصاد مقاومتی ، طرح حمایت از دامداران که در قالب توزیع یارانه ای خوراک دامی بوده ، گفت : براساس مصوبه جلسات اقتصاد مقاومتی در شهرستانها که یکی از موضوعات برجسته و مشکلات دامداران ، تهیه نهاده های دامی بدون واسطه می باشد ، مقرر گردید نهاده های دامی با قیمت یارانه ای برای دامداران شهرستانها با مشارکت بسیج جامعه کشاورزی و سازندگی سپاه شهرستان توزیع شود.
نقدپور در ادامه یکی دیگر از اهداف این طرح توزیع یارانه ای خوراک دامی را ، امنیت غذایی پایدار و افزایش تولید گوشت قرمز و اینکه این نهاده ها بدون واسطه و دلال به قیمت ارزان بدست دامداران برسد ، ذکر کرد .

گفتنی است که در این مرحله این خوراک دامی شامل کنسانتره و شیری بوده که بین دامدارانی که دارای کد گله می باشند به قیمت یارانه ای و ارزان توزیع شد و مراحل بعدی هم ادامه دارد.

ناگفته نماند شهرستان شفت حدود ۸۲۰۰ دامدار دارد که در تهیه گوشت قرمز و فرآورده های لبنی و کمک به اقتصاد خانواده ها تاثیر چشمگیری دارد.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری