صفیر گیلان؛استاندار گیلان از افتتاح ۲ پروژه مهم گیلان با حضور ریاست محترم جمهوری خبر داد و گفت: راه‌آهن رشت- کاسپین و آزادراه منجیل- رودبار قبل از سال و با حضور آیت الله رییسی به بهره‌برداری می‌رسد.

 به گزارش خبرنگار صفیر  گیلان از فومن ؛ اسدالله عباسی ظهر امروز (شنبه) در همایش شکوه انتخابات “جشن ملی، مشارکت پرشور، آینده روشن” در شهرستان فومن اظهار کرد: دهه فجر تجلی خدمت صادقانه مسئولان و شکوه امید برای مردم است.

قرار داد کاپیتولاسیون یک لکه ننگ در تاریخ ایران

استاندار گیلان با بیان اینکه در دوران رژیم پهلوی تمامی مدارس و دانشگاه‌های کشور توسط غرب‌گرایان اداره مدیریت می‌شد، گفت: در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مدارس و دانشگاه‌های ایران آباد نبوده و تفکر غربی در آن حاکم بود به طوری که اگر فرزندی در خانواده‌ای متدین پرورش نمی‌یافت به راحتی ایمانش سست می‌شد.

عباسی با اشاره به تشریفاتی بودن مجالس موجود در دوران رژیم پهلوی افزود: در دوران پهلوی افرادی به عنوان نماینده مردم در مجلس انتخاب می‌شدند که غالبا بله قربان‌گو و یا وابسته به طاغوت و دربار بودند.

وی قرار داد کاپیتولاسیون را یک لکه ننگ در تاریخ ایران دانست و بیان کرد: این قرار داد ملت ایران را در قبال آمریکا و دیگر کشورهای غربی ذلیل می‌کرد زیرا آنان اجازه هر کاری را در کشور داشته و ملت ایران نباید هیچگونه اعتراضی می‌کردند و چه ننگ و ذلتی از این بیشتر.

استاندار گیلان با تاکید بر نقش پیروزی انقلاب اسلامی در بازگشت اقتدار و عزت به ملت ایران ، تصریح کرد: امام راحل با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی حکومت عدل علی(ع) را در جامعه دینی ایران پی ریزی کرد و مردم هم دعوت معمار کبیر انقلاب را لبیک گفته و رژیم ستم شاهی را سرنگون کردند .

تسخیر لانه جاسوسی نقطه عطف انقلاب اسلامی

وی تسخیر لانه جاسوسی را نقطه عطف انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: تسخیر لانه جاسوسی نقشه‌های آمریکا را نقشه بر آب کرد ، زیرا با کشف بسیاری از اسناد مردم به واقعیت پی برده و دست برخی از منافقین و نفوذی‌ها برای ملت رو شد.

استاندار گیلان با اشاره به جمله شب گذشته دولت تروریست آمریکا به ۲ کشور عراق و سوریه ، افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی را تشکیل دادند تا کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه را تضعیف کرده و از این طریق منابع سرشار آنان از جمله نفت را به غارت ببرند.

عباسی با بیان اینکه ملت مقاوم یمن درس ایستادگی و مقاومت به آمریکا دادند، تصریح کرد: آمریکا با یک کودتا توانسته بود نیروهای خود را بر مسند حکومت بر یمن بنشاند ولی مردم شیعه و دلاور یمن آن رئیس جمهور نفوذی آمریکا از کشور خود بیرون کرده و اکنون به چنان بازدارندگی رسیدند که اجازه عبور هیچ کشتی با پرچم رژیم صهیونیستی و آمریکا از باب المندب را نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای رسیدن‌ به مقاصد خود از هیچ جنایتی دریغ نمی‌کنند، گفت: همان کشورهایی که اجازه پیروزی انقلاب اسلامی را نمی‌ دادند و با دادن سلاح‌های شیمیایی به رژیم صدام در دوردفاع مقدس جنایتی عظیم را علیه ملت ایران انجام دادند، اکنون در حال برنامه ریزی برای به انزوا کشاندن کشور هستند‌.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به بصیرت مردم ایران در برهه‌های مختلفی از تاریخ ۴۵ ساله انقلاب اسلامی افزود: مردم با قلب و ایمان خود در ۱۲ فروردین سال ۵۸ حکومت اسلامی را تایید کردند و برای تحقق و ماندگاری انقلاب اسلامی شهدای بسیاری را تقدیم نظام کرده و این شجاعت و بصیرت کماکان در حال انجام است.

عباسی خودکفایی در عرصه‌های مختلف از جمله علمی، فرهنگی، اجتماعی، پزشکی و هسته‌ای را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و بیان کرد: آمریکا بعد از عدم موفقیت در نابودی جمهوری اسلامی از طریق جنگ سخت شروع به اعمال تحریم‌های اقتصادی بسیار شدید علیه ملت ایران کرد به گونه‌ای که حتی اجازه واردات دارو، واکسن و حتی ماسک را در دوران کرونا به ایران را نداد ولی جوانان ما توانستند با تکیه بر توان داخلی واکسن برکت را با کمترین عوارض تولید کرده و حتی آن را صادر کنند.

افرایش تولید نفت در کشور در طول سال گذشته

وی با تاکید بر جهاد تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف تصریح کرد: پیشرفت و دستاوردهای علمی کشور در هفته گذشته و در محضر مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور به نمایش گذاشته شد  ولی مردم و نسل جدید از این دستاوردها آگاه نیستند و به همین منظور باید جهاد تبیین به خوبی در این خصوص انجام شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه خروج از دیپلماسی ذلت وحرکت به سمت دیپلماسی عزت یکی از اهداف دولت سیزدهم بوده است، افزود: در دیپلماسی خارجی دولت سیزدهم معطل کشورهای غربی نشده و با عضویت در اتحادیه‌های جهانی مثل شانگهای و بریکس که معادلات دلاری را قطع می‌کند پاسخی واضع به استکبار داد.

عباسی با بیان اینکه در دولت سیزدهم به تراز مالی بودجه بسیار توجه و تاکید شده است، گفت: بودجه سالیانه کشور بدون هیچگونه ناترازی به در دو سال گذشته و سال جاری به مجلس شورای اسلامی تحویل داده شد و در این بودجه به طور عادلانه و بر اساس واقعیت‌های اقتصادی کشور در بین استان و ارگان‌ها تقسیم می‌شود.

وی با ابراز خرسندی از افرایش تولید نفت در کشور در طول سال گذشته بیان کرد:علیرغم تحقق این مهم، دولت سیزدهم خام فروشی نفت را نسبت به قبل کاهش داده و به سمت صادرات فرآورده‌های نفتی و محصولات غیر نفتی حرکت کرده است.

استاندار گیلان مجلس قوی را نشان دهنده اقتدار نظام مقدس جمهوری دانست و تصریح کرد: دشمن سعی دارد از طریق مشارکت کم مجلسی ضعیف بر روی کار بیاید ولی مردم همواره با انتخاب درست و حضوری پرشو  در انتخابات دشمن را ناامید کردند زیرا ما مسئولان میراث‌دار و امانتدار شهدا و امام شهدا هستیم،  از این رو نباید اجازه دهیم به مردم و انقلاب خیانت شود.

عباسی انتخاب آزادانه و گزینش نمایندگانی اصلح را حق مردم دانست و بیان کرد: مردم ایران اسلامی سالیان سال است که در انتخابات حضوری موثر و پرشور دارند و این بار نیز با مشارکت گسترده چون همیشه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی را ناامید خواهند کرد.

وی با اشاره به تکمیل پل جدید مرزی شهرستان آستارا اظهار کرد: با افتتاح این پل مرزی ، عبور و مرور کامیون‌های ترانزیتی در آستارا با سهولت انجام می‌شود.

توسعه اقتصادی و اشتغال با افتتاح ۲ پروژه مهم گیلان با حضور ریاست محترم جمهوری

وی از افتتاح ۲ پروژه مهم گیلان با حضور ریاست محترم جمهوری خبر داد و گفت: راه‌آهن رشت- کاسپین و آزادراه منجیل- رودبار قبل از سال و با حضور آیت الله رییسی به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار گیلان با اشاره به بهره‌برداری از ۱۴ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در دهه فجر در گیلان ، افزود: با افتتاح این تعداد پروژه ظرفیت اشتغال استان به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند و توسعه اقتصادی را نیز به همراه دارد.

عباسی با بیان اینکه به بهانه برگزاری مراسم افتتاح نباید مردم دچار مشکل شوند، تصریح کرد: اگر پروژه‌ ای آماده بهره‌برداری است باید در اسرع وقت مورد استفاده قرار گیرد و در فرصت مناسب تری مراسم افتتاحیه برگزار و گزارش آن به مردم ارائه شود.

وی از آبرسانی، گازرسانی و برق‌رسانی به روستاهای بالای ۲۹ خانوار خبر داد و گفت: در دهه فجر امسال به ۲۲روستای گیلان با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان گازرسانی شده و جز چند روستای صعب العبور، دیگر فاقد برق و گاز وجود ندارد.

استفاده درست از ظرفیت گردشگری و کشاورزی گیلان

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه باید از مزیت‌های کشاورزی و گردشگری فومن به درستی استفاده شود، بیان کرد: چای ، ابریشم و برنج جزو مزیت‌های کشاورزی و  قلعه‌رودخان و ماسوله در زمره ظرفیت های گردشگری شهرستان فومن است که باید مورد توجه قرار گیرد.

عباسی با اشاره به پرداخت مطالبات چایکاران و کارخانجات چای در روزهای آینده بیان کرد: حق الزحمه دولت برای چایکاران در روزهای گذشته پرداخت و برای کارخانجات چای نیز در روزهای آتی پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه اختصاص ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید برنج کشاورزان در استان‌های گیلان و مازندران نشان دهنده حمایت دولت از کشاورز است، افزود: میزان برنج باقی مانده در دست کشاورز در حال بررسی بوده و قطعا تمامی برنج‌ها از سوی دولت خریداری می‌شود.

  • نویسنده : تنظیم،زلیخا صفری راسته کناری