صفیر گیلان؛مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ۴۵۰۰ ایثارگر گیلانی فاقد مسکن هستند، گفت: تامین مسکن ایثارگران در دستور کار است.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان، محمدرضا داوطلب در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران، اظهار کرد: یک دهه است که مطالبات ایثارگران در بخش بازنشستگی و کمک هزینه ازدواج فرزندان در گیلان انباشته شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از مطالبات ایثارگران تا پایان سال پرداخت می‌شود، افزود: سازمان مدیریت برنامه و بودجه روند پرداخت مطالبات ایثارگران را تسهیل ببخشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اشاره به اینکه آمادگی پرداخت تسهیلات برای سه دهک اول ایثارگران فراهم است، گفت: با توجه به بالا بودن میانگین سنی جامعه هدف، حقوق و مستمری‌ها پاسخگوی هزینه‌های درمانی ایثارگران نیست.

داوطلب با بیان اینکه جامعه ایثارگری باید از دهک بندی خارج شوند، اضافه کرد: هزینه‌ها و درآمد ایثارگران در بیشتر موارد هم خوانی ندارد و نمی‌توان این افراد در لیست دهک بندی ها قرار داد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار پانصد ایثارگر شاغل در دستگاه‌ها مشمول تبدیل وضعیت هستند، افزود: از این تعداد فرایند تبدیل وضعیت بیش از ۱۵۰۰ نفر انجام شده و حدود ۹۰۰ نفر در این فرایند قرار دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اشاره به مشکل اشتغال و استخدام جامعه ایثارگری، بیان کرد: چالش اشتغال و استخدام ایثارگران باید به صورت ملی حل شود.

داوطلب با بیان اینکه ۴۵۰۰ ایثارگر گیلانی فاقد مسکن هستند، گفت: برای تأمین مسکن ایثارگران از طریق واگذاری املاک بنیاد شهید به بخش خصوصی در راستای ساخت شهرک مسکونی و همچنین عقد تفاهم نامه ساخت مسکن با بنیاد مسکن در دستور کار است.

وی با اشاره به افزایش سن جانبازان و ایثارگران و بالا رفتن هزینه‌های درمانی، افزود: جامعه ایثارگران و جانبازان برای تأمین هزینه‌های درمانی نیاز به حمایت ویژه دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه این استان از وجود مرکز توانبخشی و ورزشی ایثار بی بهره است، گفت: با پیگیری‌های انجام شده مجتمع توانبخشی، فرهنگی و ورزشی ایثار در گیلان تا سال ۱۴۰۳ راه اندازی می‌شود.

داوطلب از هوشمندسازی ۱۰۰ خدمت برای جامعه ایثارگران در گیلان خبر داد و اضافه کرد: این تعداد در سال ۱۴۰۲ به قریب ۱۴۰ خدمت هوشمند برای جامعه ایثارگری می‌رسد.

وی با اشاره به وجود ۱۳۰۰ گلزار شهدا با بیش از ۷ هزار مزار، افزود: از این تعداد فقط دو گلزار شهدای ترمیم نشده در گیلان وجود دارد که ساماندهی آن مورد تاکید است.