صفیرگیلان/فرماندار صومعه سرا گفت: سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، بهترین فرصت برای پرداختن به شخصیت امام (ره) و تبیین و ترویج افکار و اندیشه های ایشان برای نوجوانان و جوانان است. وی در ادامه با اشاره به آزاد سازی خرمشهر آن را نقطه عطف دوران جنگ تحمیلی برشمرد

به‌گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فرمانداری صومعه سرا؛ روز دوشنبه جلسه ستاد گرامیداشت سوم خرداد(فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس)، چهارده خرداد(سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و پشتیبانی از کاروان اعزامی به مرقد مطهر امام راحل و قرارگاه فرهنگی و عفاف و حجاب شهرستان صومعه سرا به ریاست مهندس اسفندیار جوشن با حضور اعضای شورای تامین برگزار شد.

فرماندار صومعه سرا در ابتدای جلسه ضمن تبریک ولادت باسعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و خجسته زاد روز با برکت هشتمین امام ولایت علی بن موسی الرضا علیه السلام و آغاز دهه مبارک کرامت و گرامیداشت روز دختر، این اعیاد را فرصتی مغتنم برشمرد تا ضمن الگو قرار دادن سیره اهل بیت به ترویج اندیشه های آنها خصوصا بری نسل جوان بپردازیم.

وی در ادامه با اشاره به سالروز آزاد سازی خرمشهر آن را نقطه عطف جنگ تحمیلی خواند و گفت: باید با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی این واقعه مهم و ارزشمند برای نسل امروز  بازگو شود که این هدف مشارکت و هم افزایی مدیران را میطلبد.

فرماندار صومعه سرا در این جلسه اظهار داشت: همه موظف هستیم با نمادسازی فرهنگی و تبیین اندیشه های امام خمینی(ره) خصوصا برای نسل جوان نقش آفرینی کنیم و سالگرد ارتحال امام (ره) بهترین فرصت برای پرداختن به شخصیت و تبیین و ترویج افکار و اندیشه های ایشان برای نوجوانان و جوانان می باشد.

مهندس جوشن افزود: یکی از کارهای مهمی که می توانیم برنامه ریزی نماییم اعزام زائرین به مرقد مطهر حضرت امام(ره) و اجرای برنامه های فرهنگی در شهرستان است، که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته رائرین هم به صورت سواره و هم پیاده به مرقد امام (ره) اعزام می‌شوند، وی مسئولیت اعزام‌ها را بر عهده ناحیه مقاومت بسیج دانست و از همه مسئولین ادارات خواست تا همکاری لازم را در زمینه اعزام داشته باشند.

نماینده دولت در شهرستان در پایان با بیان اینکه انقلاب کردن سخت و انقلابی ماندن سخت تر است به موضوع عفاف و حجاب، برگزاری نماز جماعت و تکریم ارباب رجوع در ادارات تاکید کرد و گفت: پیگیری موضوع حجاب دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و وظیفه ای شرعی و قانونی است و به طور جد پیگیری می گردد.

وی همچنین بر بازگو کردن اقدامات صورت گرفته  توسط ادارات تاگید کرد و گفت: این کار  ضمن امید آفرینی در بین مردم باعث میشود مردم در جریان خدمات ارائه شده توسط مسئولین قرار گیرند