شفیعی با اشاره به طرحهای عمرانی شهرداری و شورای شهر رشت افزود: در این طرح، تقاطعهای غیر همسطح شهید باهنر، فلکه نیرو دریایی و فلکه امام حسین طراحی و اجرا شدهاند، تقاطع شهید باهنر قبل از موعد مقرر بهرهبرداری شد و فلکه نیرو دریایی با اعتبار بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان در اختیار شهروندان قرار گرفت و تکمیل فلکههای توشیبا و فرزانه نیز در برنامه شهرداری است.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر درباره اهمیت تقاطعهای غیرهمسطح توضیح داد: این تقاطعها در کوتاهمدت نقش مهمی در کاهش توقفهای مکرر و روانسازی جریان خودروها دارند و مزایای آن شامل حذف برخوردهای حرکتی، افزایش ظرفیت عبوری محورهای اصلی، کاهش تصادفات زاویهای، بهبود زمان سفر، کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا و پایداری عملکرد ترافیکی در شرایط خاص است.
وی همچنین از اقدامات شورای شهر و شهرداری در حوزه فضای سبز و بازگشایی معابر خبر داد و بیان کرد: حدود ۷ پارک در حال احداث است و پروژههای بازگشایی مسیر سعدی به سرگل و بلوار شهید سلیمانی نزدیک به بهرهبرداری است که این اقدامات نقش مهمی در کاهش گرههای ترافیکی دارند، مسیرهای دیگر شامل فلکه توحید و فلکه گلزار نیز در حال تکمیل است.
به گفته شفیعی، در بخش آسفالت، متوسط سالانه ۵۰۰ هزار متر مربع آسفالت در چهار سال گذشته اجرا شده است، در حالی که میانگین دهه گذشته حدود ۱۰۰ هزار متر مربع بود، همچنین در بخش زیباسازی، دیوارنگاری و ممیزی املاک اقدامات قابل توجهی انجام شده است.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر درباره بودجه سال ۱۴۰۰ که آغاز کار این دوره شورا بود، گفت: بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۰ و ابتدای فعالیت دوره شورا، حدود ۱۲۵۰ میلیارد تومان بود که طی این سالها افزایش چشم گیر داشته و تلاش شد با تفریق و افزایش کمی بودجه، به سقف حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان برسیم.
شفیعی در بخش دیگری از سخنان خود به مدیریت پسماند و حق ارزش افزوده شهر رشت اشاره کرد و افزود: شهرداری رشت نزدیک به هزار میلیارد تومان از دستگاههای مختلف طلبکار است که استاندار و نمایندگان مجلس میتوانند در تأمین محل دفن پسماند و کمک به مدیریت مالی شهرداری نقش داشته باشند و عدم تخصیص حق ارزش افزوده به شهر رشت غیر فنی و نیازمند پیگیری است.
Monday, 10 November , 2025