همزمان با چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یک واحد بسته بندی چای در شفت به بهره برداری رسید.

اختصاصی/صفیر گیلان؛در نهمین روز از دهه مبارک فجر در مورخ ۲۰ بهمن، با حضور دکتر علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان، معاون اقتصادی استاندار، موسی فکور فرماندار و خلیل بهروزی فر نماینده و حجت‌الاسلام والمسلمین نقدی امام جمعه شهرستان فومن، پروژه های اداره آب و فاضلاب در شهرستان افتتاح شد.

مازیار علی پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در این مراسم گفت: پروژه آبرسانی به روستاهای گوشلوندان ، چیران، خداشهر و تازه آباد شامل ۱۳۴ کیلومتر لوله گذاری در فومن است که امروز ۳۰کیلومتر مربوط به تأمین آب از سایت باغبانان بهره برداری میشود.

وی افزود: دردهه فجرسال ۱۴۰۱، چهل و یک پروژه با۱۵۵میلیاردتومان اعتبار در حوزه آب و فاضلاب به بهره برداری رسید. فومن، صومعه سرا، رضوانشهر و ماسال درطرح جهاد آبرسانی پروژه نداشتندکه با همت مجموعه آبفای گیلان تأمین آب روستاهای محروم این مناطق بصورت جهادی انجام خواهدشد.

مازیار علی پور در ادامه گفت: فاضلاب شهرهای رشت، انزلی، فومن وصومعه سرا به سمت تالاب انزلی میرود که با۱۲۳میلیون دلار اعتبار بانک جهانی، مراحل اولیه کار انجام شده و۹۰۰۰میلیاردتومان اعتبار مورد نیاز است تا پروژه ساماندهی فاضلاب مناطق یاد شده به اتمام برسد.

وی درمورد پروژه آبرسانی شهرستان فومن گفت: خط انتقال بطول ۳۰کیلومتر اجرا شد که در کل قرارداد لوله گذاری به طول ۱۳۴کیلومتر پیش بینی شده است و این پروژه با اعتباری بالغ بر یکصد و ۹۶ میلیارد ریال، ۶۲۹خانوار را تحت پوشش قرار می دهد .

 

 

 

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری