محمد رضا محسنی خطاب به مدیران روابط عمومی استانی تاکید کرد که بحث تولید محتوا را جدی بگیرند و از رسانه های منتقد و موثر استقبال کنند گفت:آسیب شناسی شبکه های اجتماعی (زرد نویسی)در فضای مجازی شهرستان ضروری است

اختصاصی صفیر گیلان؛گردهمایی روابط عمومی فرمانداری ها ،ادارت کل استان و شهرداری های غرب گیلان در فرمانداری فومن و به میزبانی نماینده دولت تدبیر و امید جناب محسنی برگزار شد.

محمد رضا محسنی فرماندار شهرستان فومن در این نشست ضمن تبریک سوم خرداد روز آزاد سازی خرمشهر عزیز گفت: امروز در بخش تولید محتوا  و تبیین این مبحث ما مشکلات زیادی داریم که نیازمند نگاه مدبرانه روابط عمومی هاست.

فرماندار فومن با اشاره به اینکه  برای پیشرفت کشور ما نیازمند سه عامل مهم ایمان ،رهبری و خود باوری هستیم گفت: نهضت بزرگ انقلاب ما با این سه عامل پیروز شد.

وی با اشاره به اینکه نقش و نگاه  رهبری در هشت سال دفاع   و آزادی خرمشهر باید برای روشن شدن افکار جوانان  و درک عمیق بازگو شود گفت: بنده به رسانه هایی که تولید محتوا دارند  اهمیت ویژه می کنم  زیرا زحمات این عزیزان در تولید محتوا  و تحلیل موضوعات ارزشمند است.

محسنی تولید محتوا و تحلیل رسانه ای را که با ادبیات نقادانه همراه شود اثر گذار خواند و گفت:رسانه ای که مشکلات را مطرح و در انتهای خبر تلنگر بزند ارزشمند است.

وی خطاب به مدیران روابط عمومی استانی تاکید کرد که بحث تولید محتوا را جدی بگیرند  و از چنین رسانه در نهاد دولتی حمایت و اهتمام کامل داشته باشند شاهد فرمانروایی تولیدات محتوایی با ابزار روابط عمومی  و برندسازی خواهیم شد.

فرماندار فومن  با تاکید بر اینکه به حوادث نگاه نو گرایانه داشته باشیم و برخی حوادث تاریخی ما نوستالژی است گفت:برای سوم خرداد می توان حرکت رژه خودرویی را با صحنه های جدید و ابزار جدید  نیز رقم زد.

نماینده دولت تدبیر امید در شهرستان فومن با اشاره به کم کاری متولیان فرهنگی در حوزه تولید محتوا گفت:فرهنگ و ارشاد و نیز تبلیغات اسلامی باید پای کار آمده و تزریق تولیدات محتوایی تاریخی را برای رسانه ها  داشته باشند.

فرماندار شهرستان فومن به انتخابات پیش رو که نماد نظام مردم سالاری است اشاره و افزود: انتخابات با مشارکت امنیت و امنیت توسعه پایدار را رقم می زند.

وی خواستار شد تا  در تولید امنیت از احاد مردم بهره بگیریم و این در سایه رضایتمندی مردم است.

محسنی از روابط عمومی ها خواست تا در تولیدات محتوایی جانب داری نداشته باشند و نقش همگان را با تولیدات محتوایی از کشاورز تا کارگر و … داشته باشیم.

وی اظهار نمود ؛ در عصر ارتباطات هستیم و در بحث موفقیت که زیربنای ان ارتباطات است اگر مدیری این نگاه اجماع و اجتماعی را داشت و توانست اثر گذار باشد موفق خواهد بود.

فرماندار فومن شبکه های اجتماعی را یک ظرفیت خواند و گفت:اگر در کنار فن آوری روز دنیا استفاده درست را داشته باشیم رسانه و شبکه اجتماعی موفق خواهیم داشت وگرنه این رسانه ها رسانه زرد تلقی خواهند شد.

محسنی روابط عمومی را پل ارتباطی سازمان با مردم خواند و گفت:مدیری موفق است که ارتباطات را برای رسانه فراهم کند.

وی رسانه را به سه قسمت ۱- رسانه است ولی حالت انفعالی دارد۲-موثر و منتقد۳- مخرب موثر و رسانه موق رسانه موثر منتقد است که ما در این جمع رسانه و خبرنگاران شهرستان چنین رد یا افرادی را داریم که با نقد و تحلیل و پرس جو و دادن راهکار کار ارزشمند را دارند.

وی مدیری را که نقد و نقادی را پذیرا باشد مدیر جسور و کار دان و موفق خواند و گفت: نواقص با زبان گویا و نقادانه قابل حل است.

فرماندار فومن با بیان اینکه  از رسانه منتقد و موثر استقبال می کنم ولی اگر شبکه اجتماعی با حرکت غیر اخلاقی دنبال اشتباهات مدیری هستند و برای اصلاح جامعه حرکتی ندارند و منافع شخصی را مد نظر است استقبال نخواهم کرد گفت: آسیب شناسی شبکه های اجتماعی (زرد نویسی)در فضای مجازی شهرستان ضروری است

وی در پایان با اشاره به اینکه  روابط  عمومی ها فقط به پشت میز نشستن بسنده نکنند گفت:روابط عمومی ها با ارتباط درست و صحیح  در اطلاع رسانی  و راهم نمودن تولیدات محتوایی در کنار رسانه برای رشد و شکوفایی جامعه گام بردارند.

امروز  در این نشست اعضای هیئت رئیس روابط عمومی های استان متشکل از جناب کبیری مدیر روابط عمومی استانداری گیلان، محبی مدیر روابط عمومی صدا و سیمای گیلان،علوی مدیر روابط عمومی فرودگاه سردار جنگل  قاسم مصفا مدیر روابط عمومی اداره کل رهنگ و ارشاد اسلامی گیلان،جهانگیری مدیر روابط عمومی شهرداری لاهیجان و سعادت خواه مدیر روابط عمومی شهرداری صومعه سرا به بیان نقطه نطراتی در این حوزه پرداختند.

اهم موارد مطرح شده شامل؛آگهی بخشی و آموزش،بهره گیری از پتانسیل قوی روابط عمومی،دادن خدمات به مردم در این زمان که مردم شرایط خوبی ندارند،مدیریت افکار عمومی،حل تناقضات رهبران فکری جامعه که همان رسانه است،مدیریت در کنار تصمیمات کلان رسانه،عدم نقد پذیری مدیران،چالش شناسی،عدم دادن رسمیت به هر کانال و شبکه ظلم به رسانه  رسمی و موثر است،پاسخگویی درست روابط عمومی ها ،استقبال از انتقاد سازنده و ….

گفتنی است الیاس قربانی پور مدیر روابط عمومی شهرداری فومن و نیز خانم پاک کارشناس فرهنگی ارشاد شهرستان فومن و تعدادی از خبرنگاران شهرستان فومن  نیز در این نشست حضور داشتند.

پی نوشت/یکی از روش های رسیدن به اعتبار و سرمایه اجتماعی و یک برند متمایز در جامعه می تواند تولید محتوا و ارائه گفتمان مناسب با افکار عمومی و مخاطبین خاص باشد. تولید محتوا و تهیه بسته های محتوایی و اطلاع رسانی برای مخاطب معمولا در سازمان ها در مجموعه روابط عمومی و واحدهای مرتبط با آن صورت می گیرد که در کشور ما معمولا در کنار روابط عمومی ها مجموعه های فرهنگی یا پژوهشی هر سازمان و نهادی به تناسب هویت و ماهیت سازمان متولی این کار هستند.
اما اگر بخواهیم از منظر روابط عمومی بدان بنگریم تولید محتوا برای افکار عمومی و جامعه هدف یکی از وظایف مجموعه روابط عمومی است که باید بادقت و با مطالعه منجر به تولید محتوای مناسب و موثر شود.

که متاسفانه  در گیلان و در دولت یازدهم کمتر به آن توجه شد.

نویسنده و تنظیم کننده/زلیخا صفری راسته کناری

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری