نوری با تاکید به اینکه شهردار رشت به دنبال دو قطبی کردن شورا است گفت: با این اقدامات مشکلات شهر حل نمی شود و ما به عنوان منتخب مردم رشت خریدنی نیستیم.

به گزارش خبرنگارصفیر گیلان از رشت،مهدی نوری هریس شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بابت گزارش عملکرد کمیسیون عمران نامه ای از سوی ریاست شورا به بنده ابلاغ شد اظهار کرد: کمیسیون‌ عمران شورا از ابتدا تلاش کرد تا با شناسایی مشکلات و پس از آن اولویت بندی در رفع آن مشکلات گام بردارد.

هریس با بیان اینکه یکی از اولویت ها پس از بررسی کارشناسان ،الکترونیکی کردن خدمات در شهرداری رشت بود تصریح کرد: بنده چون از نیروهای شهرداری رشت هستم بارها انتقاد شهروندان را از مراجعات مکرر حضوری به شهرداری رشت پیرامون یک موضوع مشخص مشاهده کرده بودم و انتظار می رفت که با الکترونیکی کردن خدمات در شهرداری رشت این مشکل برطرف شود ،اما متاسفانه تا کنون در این باره اقدام منجر به نتیجه از سوی شهرداری رشت انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه پیرامون دریافت قیر نیز کمیسیون عمران بسیار تلاش کرد افزود: به شهردار رشت گفتم که بابت دریافت قیر رایگان به منظور رفع مشکلات آسفالت رشت از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم و حتی از این بابت با نمایندگان مجلس نیز دیدارهایی داشتیم و طی چند مرحله مکاتباتی که با هدف واگذاری مبحث آسفالت به حوزه امانی با شهردار رشت انجام شد اما باز هم این مسئله توسط شهردار به حوزه خدمات شهری واگذار شد و متاسفانه خروجی آن هم وضعیت نامناسب آسفالت است.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه انجام آسفالت به نیروی متخصص نیاز دارد تصریح کرد: در شهرداری منطقه چهار بابت اینکه نیروهای متخصص پیرامون اجرای آسفالت وجود ندارد با شهردار مکاتبه کردیم و قرار بود نیروهای متخصص در حوزه آسفالت در اختیار شهرداری این منطقه قرار بگیرد اما تا کنون این مسئله راه به جایی نبرده است.

نوری با تاکید به اینکه شهردار رشت به دنبال دو قطبی کردن شورا است گفت: با این اقدامات مشکلات شهر حل نمی شود و ما به عنوان منتخب مردم رشت خریدنی نیستیم.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون عمران شورای رشت در بحث های عمرانی و شهرسازی تلاش فراوانی انجام داد تصریح کرد: نتایج تمامی بررسی ها در این باره به شهرداری ارسال شد اما تا کنون هیچ اقدامی انجام نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت به کمیسیون ماده صد شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: متاسفانه یک پنجم کاربری ها در سطح رشت غیر مرتبط با این شهر است و این منجر به بروز مشکلات فراوانی شده است.

نوری با انتقاد از اینکه هفتاد درصد از پست های تخصصی شهرداری رشت در اختیار افراد غیر متخصص است افزود: این یک خیانت است و از اعضای حامی شهردار رشت انتظار داریم تا به این مباحث حتما توجه کنند.

وی با مخاطب قرار دادن شهردار رشت پیرامون عدم برگزاری میز خدمت تصریح کرد: بروکراسی های طولانی تا چه زمانی قرار است پیرامون خدمات شهرداری رشت انجام شود؟؟؟ و شهرداری باید به رفع مشکلات شهروندان تسریع ببخشد.

نوری با اشاره به اینکه باید از نیروهای متخصص در بخش های مدیریتی استفاده شود بیان کرد: آموزش نیروها امر بسیار مهمی است و متاسفانه به این مهم توجهی نمی شود .

  • نویسنده : تنظیم،زلیخا صفری راسته کناری