مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از جمله دستاوردهای دوران دفاع مقدس در واقع مدیریت جهادی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، خودباوری، خوداتکایی و مدیریت اقتصادی از دستاوردهای آن دوران طلایی است البته یکی از رسالت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز حفاظت از دستاوردهای آن دوران است.

اختصاصی/صفیر گیلان؛ سرهنگ حسن حبیبی ظهر امروز در آیین رونمایی از ۱۶ عنوان کتاب چاپی همراه با ۲۰ عنوان کتاب صوتی دوران دفاع مقدس اظهار داشت: هرچه از دوران پُرگنجینه و گوهر ناب دفاع مقدس فاصله می‌گیریم ابعاد جدیدی از آن دوران طلایی به دست می‌آید.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان انتقال فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از دغدغه‌های مهم هنرمندان و نویسندگان برشمرد و خاطرنشان کرد: دستاوردهای مهم دوران دفاع مقدس باید به شکل هنرمندانه به جوانان انتقال یابد.

حبیبی افزود: از جمله دستاوردهای دوران دفاع مقدس در واقع مدیریت جهادی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، خودباوری، خوداتکایی و مدیریت اقتصادی از دستاوردهای آن دوران طلایی است البته یکی از رسالت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز حفاظت از دستاوردهای آن دوران است.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل مردم در پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: دستاوردها زمانی به دست آمد که‌ مردم وارد میدان شدند و حماسه آفریدند لذا امروز نیز با توجه به ظرفیت‌های داخلی و مردمی می‌توانیم موفقیت‌های خوبی را در عرصه‌‌های مختلف به دست آوریم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان به اهمیت امنیت مردم‌پایه اشاره و بیان کرد: حوزه نشر و تولید آثار مکتوب با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی، محلی و ظرفیت همه هنرمندان، محققان و نویسندگان پیگیری می‌شود.

حبیبی تصریح کرد: با تلاش همه فرهیختگان و نویسندگان، چاپ کتاب‌های دوران دفاع مقدس امروز به ۱۹٫۵ درصد رسیده است تا جایی‌که بیش از ۷ هزار کتاب در این حوزه به چاپ رسیده است که ۱۱٫۵ درصد از این کتاب‌ها را بنیاد حفظ‌ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چاپ کرده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به درخشش نویسندگان گیلانی در جشنواره‌های ملی ابراز داشت: درس معارف دفاع مقدس به عنوان یکی از دروس انتخابی در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور انتخاب شده و خوشبختانه در حال تدریس است.

وی اظهار کرداز محققین و پژوهشگران جوان می خواهیم در حوزه داع مقدس مطالعات و تحقیق داشته باشند زیرا پروژه کسری خدمت و جایز ۹ ماه کاهش خدمت
برای دانشجویانی که دفاع مقدس را دنبال کنند  و پایان نامه آنها در این حوزه است ما حمایت می کنیم.

پیوند ملت و قلم یک پیوند هویتی است

مدیر ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت: پیوند ملت و قلم یک پیوند هویتی است و اگر ملتی از کتاب و قلم فاصله بگیرد هویت خود را از دست خواهد داد و مصداق بارز این امر به وفور در تاریخ وجود دارد.

اسماعیل محمدپور با اشاره به اشارات قرآن کریم به امر نوشتن و کتاب تصریح کرد: ترویج امر نشر و کتابخوانی یکی از مأموریت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان است و کتاب‌هایی که امروز رونمایی می‌شوند ۱۶ عنوان کتاب چاپی در حوزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس و از تولیدات سال ۱۴۰۰ هستند.

مدیر ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان ابراز داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان موفق شد ۴۵ عنوان کتاب را امسال به چاپ برساند و از همه کسانی که در حوزه ادبیات، دستی بر قلم دارند کمک کنیم.

به گزارش صفیر گیلان؛ کتاب صوتی “خیابان شهید ملکی” نوشته وجیهه خوشحال و با گویندگی سارا جوادی، کتاب صوتی “بنویس میرزا…بنویس” نوشته فرزین فخر یاسری و گویندگی سارا جوادی، کتاب صوتی “مفقودالاثر روی زمین” نوشته عادله غلامزاده و گویندگی سارا جوادی رونمایی شد.

در این مراسم از خبرنگاران فعال در حوزه دفاع مقدس و  شهدا نیز تجلیل شد.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری