از این پس کارفرمایان از طریق مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی ، امکان مشاهده جزئیات گردش حساب بدهی ها و ثبت اعتراضات احتمالی برای رسیدگی را بدون مراجعه به شعب خواهند داشت .

به گزارش صفیر گیلان؛محمود سبحانی سرپرست معاونت بیمه ای اداره کل تامین اجتماعی گیلان با اعلام این خبر افزود : در ششمین هفته از دوشنبه های دیجیتالی سازمان تامین اجتماعی و بعنوان دهمین و یازدهمین خدمت از طرح ۳۰۷۰ این مجموعه ، امکان مشاهده محاسبه جزئیات گردش حساب بدهی های بیمه ای و همچنین ثبت اعتراضات احتمالی به بدهی ها بصورت غیرحضوری و از طریق سامانه مربوطه به نشانی eservices.tamin.ir  فراهم گردید .

وی با تشریح مراحل کاری برای تحقق این امر اظهار داشت : کارفرمایان پس از مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی و ثبت نام ، از طریق ورود به قسمت کارفرمایان ، با مراجعه به بخش (( مطالباتی کارگاه )) و انتخاب منوی مشاهده جزئیات محاسبه گردش حساب بدهی را میتوانند از ریز اطلاعات محاسباتی در خصوص پرونده کارگاهی خود آگاهی یابند .

همچنین در صورت وجود اعتراض به بدهی با انتخاب منوی (( مدیریت بدهی )) امکان ثبت اعتراض با تکمیل فیلدهای تعیین شده برای آنها میسر گردیده و در ادامه در بخش زیرین این آیتم قادر خواهند بود که پیگیری وضعیت اعتراض و تعیین زمان رسیدگی را مشاهده نمایند .

محمود سبحانی خاطر نشان ساخت بطور متوسط ماهانه حدود ۵۰۰ تا ۶۵۰ پرونده مطالباتی در هیات های تشخیص مطالبات بدوی شعب و تجدید نظر اداره کل تامین اجتماعی گیلان مورد رسیدگی قرار میگیرد که ثبت اعتراضات اولیه و پیگیری های بعدی آن با اعمال این طرح و انجام غیرحضوری سبب حذف بخش قابل توجهی از مراجعات کارفرمایان به واحدها خواهد شد .

سرپرست معاونت بیمه ای اداره کل تامین اجتماعی گیلان همچنین اذعان داشت : بر اساس پیش بینی صورت گرفته ، از این پس بهره گیری کارفرمایان از خدمات غیرحضوری بعنوان یکی از مولفه های اثرگذار در انتخاب کارفرمایان نمونه اعمال خواهد گردید .