به گزارش اختصاصی صفیر گیلان ،محمد علی فرامینی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با اشاره به اینکه این جشنواره با هدف آموزش و معرفی روشهایی برای بهبود مصرف آب تعریف شده گفت: با کار کردن روی نوجوانان و کودکان روشهای فرهنگ درست مصرف کردن را انتقال تا به حفظ منابع زیر زمینی […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان ،محمد علی فرامینی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با اشاره به اینکه این جشنواره با هدف آموزش و معرفی روشهایی برای بهبود مصرف آب تعریف شده گفت: با کار کردن روی نوجوانان و کودکان روشهای فرهنگ درست مصرف کردن را انتقال تا به حفظ منابع زیر زمینی و اقتصاد جامعه کمک کنیم.
جشنواره نخستین واژه آب در شهرستان فومن توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان و با همکاری شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان و مشارکت مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ،کانون پرورش فکری کودک و نوجوان ،مدیران مراکز آموزشی دهستان گشت،گوراپس ،کرد محله در دبستان شهدای کردمحله با حضور معاون فرماندار مسئولان ادارات ومدیران و معلمان دهستان گشت و وحضور بیش از سیصد نفر دانش اموز مقطع پایه اول و دوم ابتدایی برگزار شد.
به گزارش اختصاصی صفیر گیلان، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در این جشنواره ضمن تقدیر از همکاری مدیران مدارس ،ریاست اموزش و پرورش ،کانون پرورش فکری کودک نوجوان ،شرکت آب و فاضلاب شهرستان فومن در ابتدا دانش آموزان را مورد سوال قرار داد و پرسید آیا می دانید برای چه مناسبتی در این جشنواره امدید؟ و کودکانی که گفتند امدیم تا قدر آب را بیشتر بدانیم.

فرامینی این جشنواره را نخستین جشنواره خواند و گفت: این جشنواره ها به ما می اموزد تا بدانیم حیات جامعه به آب بسته است و اگر آب نباشد زندگی ممکن نیست.
فرامینی با بیان اینکه با کار کردن روی کودک و نوجوان می توانیم فرهنگ درست مصرف کردن را انتقال دهیم گفت: با مصرف درست به منابع زیر زمینی و اقتصاد جامعه کمک می کنیم.
وی آب را نعمت خدادادی خواند و گفت: همه ما باید این نعمت را شناخته و قدر دان آن بوده و به درستی از اب استفاده کنیم..
فرامینی امیدوار شد تا دانش اموزان حاضر در همایش از این جشنواره با دستی پر بیرون رفته و هم برای خانواده و هم دوستان تهفه ای ببرند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی، اموزش همگانی و نهادینه کردن فرهنگ را در تحقق بهبود مصرف آب تاثیر گذار خواند و اظهار کرد؛سرانه مصرف آب در جهان برای هر نفر روزانه ۱۵۰ لیترکه این میزان در کشور ما ۲۵۰ لیتراست و این نشان می دهد ما در مصرف آب از جهان جلوتر هستیم.
وی تاکید کرد؛ تلاش کنیم تا میزان مصرف آب را بهینه و از پساب اشپزخانه هم در مصارف دوباره برای مصارف خاص مثل ابیاری باغچه و شستشوی حیاط و …استفاده کنیم .
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به اینکه معرفی روش های بهبود مصرف آب و فرهنگ سازی درست مصرف کردن را با برگزاری چنین برنامه هایی برای جوانان و نوجوانان داشته باشیم گفت:تلاش کنیم تا از آب تصفیه شده فقط برای مصرف ضروری استفاده کنیم زیرا برای ابیاری باچه و شستن حیاط و ….نیاز ضروری به آب شرب تصفیه شده نیست.
امروز در جشنواره نخستین واژه« آب » کودکان روستای دهستان گشت با لهجه زیبای تالشی و گیلکی تاکید بر مصرف بهینه از آب داشتندو مدیر مدرسه جناب حبیبی اجرای شعر باران را با همراهی کودکان داشتند و نیز اجرای سرود نمایشی یلدا توسط کودکان مدرسه گوراپس وتوصیه های بهداشتی در مصرف آب توسط یکی از معلمان و اهداء جوایز به تعدادی از دانش اموزان از دیگر بخشهای این جشنواره بود.