صفیر گیلان؛مدیر کل ورزش و جوانان گیلان ورزش را با شعار “می شود ورزش کرد شاد بود و گناه نکرد”گفت:من امدم ورزش را مدیریت کنم و نمی‌گذارم که مرا مدیریت کنند و مدیریت من خط قرمز من است.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان  از رشت، جهانبخش آرمان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به پتانسیل گیلان در زمینه ورزش و قهرمان پروری اظهار کرد: فقدان زیر ساخت‌های مناسب ورزشی از بزرگترین چالش پیش‌روی حوزه ورزش استان است.

وی، موتور محرک ورزش را هیات‌های ورزشی دانسته و ملاک ارزیابی هیات‌های ورزشی را آموزش، برگزاری لیگ‌های مختلف، برگزاری کلاس‌های توجیهی، بازیکن پروری، تحویل داور و مربی موفق و همچنین ارتقای سطح کیفی و فنی حوزه فعالیت هیات مربوطه نسبت به سال‌های گذشته عنوان کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه تا زمانی که هیات‌ها، پویا و برنامه محور نباشند، نمی‌توانیم شاهد موفقیت در حوزه ورزشی باشیم، گفت: حمایت از باشگاهای پرهوادار استان در رشته‌های مختلف، بویژه فوتبال از جمله ملوان، شهرداری آستارا، سپیدرود رشت، چوکای تالش، مقاومت آستارا، شهرداری فومن و پانیک تالش که شرایط مناسب در لیگ‌های کشوری دارند، در دستور کار ماست.

آرمان با بیان اینکه قهرمانان ما نباید مظلوم باشند. از شهرداران همه مناطق استان می‌خواهم که نسبت به ورزشکاران حوزه خود بی‌تفاوت نباشند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم پاسخگویی به رسانه ها گفت: سعی می‎کنم هر سه ماه یکبار در خدمت رسانه‌ها باشم و گزارش عملکرد بدهم.

آرمان در مورد ماده ۸۸ گفت: هر کجا که مستاجرین ما مثل سالن کشتی در صومعه سرا بسیار خوب نگهداری کنند، مورد حمایت و حتی تشویق قرار می گیرند اما متاسفانه املاک ورزشی وجود دارد که حتی به درب و پنجره ورزشگاه هم رحم نکردند.

وی در ادامه با بیان اینکه تجهیز سالن‌ حجاب از برنامه‌های است که برای ورزش بانوان داریم ،گفت: سالن‌های حجاب مختص بانوان است مگر اینکه در محلی بانوان استفاده نکنند.

وی با اشاره به این مطلب که ما بیشتر تیم داریم تا باشگاه گفت: متاسفانه اکثر باشگاه‌های ما تیم هستند و در نظر داریم آموزشهای لازم به افرادی که تیم دارد بدهیم زبرا بزرگترین. مشکل ما این است که تیم‌ها ساختار ندارند.

وی با تاکید بر اینکه فدراسیون فوتبال به ما فرصت داده بود اگر نور ورزشگاه‌ها را درست نکنیم امتیاز میزبانی را از ما خواهد گرفت، تصریح کرد: در همین راستا ما در ماه‌های گذشته نور استادیوم پوریای ولی را فعال نموده و ورزشگاه عضدی رشت را بر اساس آخرین استانداردهای جهانی به بهترین چمن مصنوعی مجهز کردیم.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به اینکه بنده ۱۷ سال سابقه حضور در حوزه ورزش و داوری فوتبال دارم، بیان کرد: در طول این سال‌ها تقریبا وضعیت همه ورزشگاه‌ها و زیرساخت‌های ورزشی در سایر استان‌های کشور را از نزدیک مشاهده کرده‌ام.

آرمان با بیان اینکه تجلیل از هیچ قهرمانی نباید بیش از یک هفته طول بکشد، ابراز خوشحالی کرد که با وجود اینکه گیلان از داشتن زیر ساخت‌های مناسب محروم است، اما قهرمانان و ورزشکاران ما با کمترین امکانات موفق شدند، مقام‌های ارزشمندی را در عرصه‌های ملی و بین‌المللی کسب کنند.

مدیرکل ورزش و جوانات گیلان در مورد کمک به هیات‌ها نیز گفت: هر پولی چه استانی و چه وزارتخانه همه را به هیات‌ها تزریق کردم، عمده‌ترین مشکل هیاتهای ما نداشتن شناسه است.

وی تصریح کرد؛از ۸۶۰ هیت فعال شهرستانهای گیلان فقط ۹۰  هیئت شناسه دارند که امروز  این مشکل در توزیع اعتبارات ما را دچار مشکل کردند.

آرمان در بحث هیات‌های استان و عزل و نصب کردن و جابجایی‌هایی گفت: برای جایجایی رییس هیات‌های استان سه شرط وجود دارد اول، توافق رئیس مجمع و دبیر که مدیر کل باشد، دوم جمع‌بندی اعضای مجمع و سوم در بحث صلاحیت، نهادهای نظارتی نامه بزنند با داشتن این سه شرط میتوانیم رییس هیات استان را عوض کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان ورزش را با شعار “می شود ورزش کرد شاد بود و گناه نکرد”گفت: و استاندار به پشوند این گفته من دستور ورزش وتبال ،والیبال و امادگی جسمانی در سواحل را دادند.

وی به مسابقات والیبال رده جوانان در فومن اشاره کرد و گفت: من شب گذشته در شهرستان فومن با دیدن این مسابقات رئیس هیت والیبال این شهرستان را تشویق کردم زیرا ورزش را در رده ها دنبال می کنند.

وی افزود: من رواسای اداراتی که انگیزه ندارند را با گفتمان سازی به سمت انگیزه سوق دادم و به نظر می رسد بیشتر رواسای ادارات ما تا پاسی از شب در ادارات هستند

آرمان تاکید کرد؛در ورزش کسانی که سلامت و عزت نفس نداشته و توانمند نباشند خط قرمز بنده هستند  و من در دوران مدیریت خودم هرگز حاشیه نداشتم  و هرگز دنبال باج گیر ی و سیاسی کاری  نبودم  حتی در گرفتن یک خودکار و من امدم ورزش را مدیریت کنم و نمی‌گذارم که مرا مدیریت کنند و مدیریت من خط قرمز من است.

 

 

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری راسته کناری