صفیر گیلان/بر اساس مصوبه ابلاغی از سوی هیئت دولت همه ادارات و دستگاههای دولتی ملزم به کاهش ۴۰ درصدی مصرف برق در ساعات اداری نسبت به مصرف برق خود در سال ۱۴۰۰ و کاهش ۷۰ درصدی مصرف برق در ساعات غیر اداری نسبت به مصرف خود در روز کاری جاری هستند

 

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان ؛شرکت توزیع نیروی برق گیلان از نصب دستگاه محدودکننده (limiter ) مصرف بر روی کنتورهای هوشمند ۳۵۱ اداره و دستگاه اجرایی این استان خبر داد.
بر اساس مصوبه ابلاغی از سوی هیئت دولت همه ادارات و دستگاههای دولتی ملزم به کاهش ۴۰ درصدی مصرف برق در ساعات اداری نسبت به مصرف برق خود در سال ۱۴۰۰ و کاهش ۷۰ درصدی مصرف برق در ساعات غیر اداری نسبت به مصرف خود در روز کاری جاری هستند.
عطف به دستور وزارت نیرو، کنتورهای برق ۳۵۱ دستگاه اداری و دولتی گیلان با نصب محدودکننده‌های مصرف، به صورت لحظه‌ای پایش می‌شوند تا در صورت عبور از محدوده تعیین شده‌ی مصرف برق و بی توجهی به اخطارهای صادر شده، به صورت خودکار و از راه دور قطع شوند.
این محدودکننده ها برای مشترکین سه فاز مستقیم نصب شده است و روند عملکرد آنها به این گونه است که در ساعات اداری روی مرز ۲۲ کیلووات و در ساعات غیر اداری روی ۱۶ کیلووات تنظیم شده و درصورت عدول از این سقف برای دو بار اول به مدت ۱۰ دقیقه و برای بار سوم ۳۰ دقیقه جریان برق آنها قطع خواهد شد.
همچنین از ابتدای سال تاکنون ۴۵۰ مورد اخطار قطع برق برای ادارات استان صادر شده است و همچنین برق ۵۰ دستگاه دولتی گیلان به دلیل عبور از محدوده تعیین شده‌ی مصرف قطع شد.
باتوجه به تلاش شبانه روزی کارکنان و متخصصان شرکت توزیع برق گیلان برای تأمین برق مشترکان استان، از شهروندان گیلانی و همه مشترکان انتظار داریم با رعایت راهکارهای مصرف بهینه برق در خانه و محل کار، از قطع شدن جریان برق دیگر مشترکان جلوگیری کنند.