صفیر گیلان؛آیت الله رمضانی با بیان اینکه تخصص و تعهد دو مقوله انتخاب مدیران در بخش‌های مختلف باشد، گفت: مطالبه گری رسانه‌ها سبب اصلاح امور و حل مشکلات می‌شود و از این رو مدیران باید نقادی و دغدغه مندی رسانه‌ای را پذیرا باشند.

اختصاصی/صفیر گیلان؛آیت الله رضا رمضانی پیش از ظهر امروز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران گیلان باتاکید بر اینکه رسانه باید اخلاق مدار باشد گفت:برخی درحوزه رسانه پایبند به اخلاق نیستند و نگاه مادی و ابزار انگارانه  به این مقوله دارند و دنبال مخاطب هستند تا به هر شکل مخاطب جذب کنند و حتی برخی معتقد هستند که بین اخلاق و رسانه سنخیت وجودندارد.

ویاظهار کرد: نقش اصحاب رسانه و خبرنگاران در جامعه هدایتگری و جهت دهی است و این بخش باید پررنگ شود تا به سمت جامعه پویا حرکت کنیم.

آیت الله رمضانی با بیان اینکهدر حوزه سیاست هم برخی معتقدند بین سیاست و اخلاق  هم سنخیت وجود ندارد و حتی یک سیاستمدار هم اگرپایبند به اصول اخلاقی باشد نمی تواند سیاست را به دست بگیرد و معتقدند که از هر وسیله و ابزاری  باید انسان استفاده کند.

دشمن دنبال آسیب زدن به اسلامیت و جمهوریت است

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به ساختار و شاکله جمهوری اسلامی که در دو واژه اسلامیت و جمهوریت خلاصه می شود بیان کرد: این ساختار امروز ساختار درستی است و مردم سالاری دینی رویکرد و شعار عملی و شاکله اصلی جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه این دو مقوله اسلامیت و جمهوریت برای ما مهم است گفت:حضور مردم در سرنوشت خود امروز در غالب یک محتوا دینی و ساختاری است که دشمن بعد ۴۵ سال هنوز به این دو مقوله می خواهند صدمه وضربه بزنند.

کاندیدای ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در گیلان با بیان اینکه انتخابات مؤلفه اصلی و راهبردی جمهوری اسلامی است، گفت: برپایی انتخابات آزاد، امن و سالم از دستاوردهای مهم و اثرگذار انقلاب مردمی ایران اسلامی است.

آیت الله رمضانی با اشاره به اهمیت برپایی انتخابات در سرفصل‌های مختلف بیان کرد: برپایی انتخابات قوی و پرشور موجب غنا بخشی و قوام دهی شاکله اصلی نظام می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در گیلان با تاکید بر لزوم واکاوی دستاوردهای انقلاب بیان کرد: پرداختن به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران تکلیف مهم رسانه در جهاد تبیین است.

آیت الله رمضانی با اشاره به بهانه جویی ها شیطنت‌های کینه توزانه دشمن در بخش‌های مختلف اضافه کرد: ایران اسلامی دنبال استفاده صلح آمیز و بشردوستانه از انرژی‌های نو و هسته‌ای است.

وی با اشاره به تحریم‌ها و فشارهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و رسانه‌ای دشمن علیه نظام اسلامی افزود: رسانه‌های داخلی سیاه نمایی‌های دشمن را با تبیین دستاوردها پاسخ دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نگاه رسانه به تبیین دستاوردهای انقلاب جهادی باشد، گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در تبیین اهمیت و جایگاه انتخابات و مشارکت مردم و همچنین انتخابات هوشمندانه و آگاهانه دارند.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه ایران قوی با انتخاب آگاهانه و حضوری معنادار شکل می‌گیرد، اضافه کرد: اصحاب رسانه و خبرنگاران در شکل دهی ایران قوی نقش محوری و اثرگذار دارند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها گفتمان انقلاب اسلامی را تبیین و واکاوی کنند، افزود: گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف باید توسط رسانه‌ها مورد تبیین قرار گیرد.

داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در گیلان با تاکید بر لزوم بکارگیری از مسؤولان و مدیران کارآمد، متعهد و متخصص در لایه‌های مختلف مدیریتی بیان کرد: عملکرد مسؤولان میزان امیدآفرینی در جامعه را مشخص می‌کند و عملکرد ضعیف مدیریتی ناامیدی و دلسردی را به همراه دارد.

مدیران گیلانی نقادی و دغدغه مندی رسانه‌ای را پذیرا باشند

آیت الله رمضانی با بیان اینکه تخصص و تعهد دو مقوله انتخاب مدیران در بخش‌های مختلف باشد، گفت: مطالبه گری رسانه‌ها سبب اصلاح امور و حل مشکلات می‌شود و از این رو مدیران باید نقادی و دغدغه مندی رسانه‌ای را پذیرا باشند.

وی با اشاره به نقش مهم مجلس خبرگان رهبری در بخش‌های مختلف افزود: مجلس خبرگان رهبری در بخش‌های مختلف اعمال نفوذ و نظر دارد و می‌تواند برای اصلاح امور حتی مجلس شورای اسلامی را به چالش بکشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص اینکه مجلس خبرگان رهبری مجلس مهمی است گفت:این مجلس در حوزه کمیسیون آیین نامه،سیاسی،اجتماعی،تحقیقاتی،حراست از ولایت و … فعال است و در این موضوعات به مسائل جامعه می پردازند و حتی وزرا را هم در جلسات دعوت می کنند که مردم نمی دانند.

آیت الله رمضانی در خصوص تایید صلاحیت ها خبرگان و مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد مجلس این دفعه باز عمل شده و شرکت کنندگان زیاد هستند و حتی در شهر رشت ۱۲۸ نفر که برای سه نفر یک رقابت جدی است و این خود می تواند حضور پر رنگ را برای حضور پای صندوق رقم بزند.

وی در خصوص خبرگان رهبری گفت؛ در مجلس خبرگان ما جناح بندی نداریم و  در این حوزه برخی که اندک بودند رد صلاحیت شدند و شورای نگهبان به یک گونه عمل نکرده و با توجه به مسائل اجرایی شد .

نقش رسانه در گسترش گفتمان انقلاب اسلام ستودنی است

آیت الله رمضانی در پاسخ به رسانه صفیر گیلان که خواستار حمایت بیشتر مسئولان از رسانه شد گفت: من تا امروز درخواستی از رسانه ها و مشکلاتشان نداشتم و اصحاب رسانه باید مورد حمایت قرار بگیرند چون نقش تبلیغی برای گفتمان انقلاب اسلامی دارند و این باید در غالب یک داده به ما برسد و ما منتقل کنیم و نیاز است تا برنامه ریزی شود و از این نقش حمایت شود.

وی به دیگر سوال این رسانه که در حوزه کشاورزی گیلان بود گفت:گیلان و مازندران می توانند قطب کشاورزی باشند و ما بی اطلاع از مشکلات چای و برنج نیستیم و ما در حد توان خود پیگیر هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری به دیگر سوال این رسانه در حوزه بیکاری گفت:بیکاری در سطح کلان در گیلان وجود دارد و ما هم قبول داریم اگر چه مسئولیت اجرایی نداریم ولی پیگیر هستیم  زیرا جوان تحصیل کرده بیکار زیاد داریم و نیازمند حمایت شما رسانه ها برای نشان دادن آمار و ارقام در این حوزه هستیم.

 

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری