اختصاصی/صفیر گیلان؛مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز امیدواری از  اینکه جناب طاهری انشالله بتواند خدمات خوبی را در حوزه فرهنگ و هنر گیلان داشته باشد گفت: وزارتخانه هم حمایت  خواهد کرد تا وقفه ۳ الی ۴ ماهه که در  گیلان ایجاد شد و جلوی حرکت پرشتاب فرهنگ و هنر گیلان با یک ترمزی مواجه شد و آهنگش کند شده جبران کنیم.

اختصاصی/صفیر گیلان؛مهدی رمضانی چابک ظهر یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: از ظرفیت‌ها و پیشینه فرهنگی و تاریخی گیلان آشنایی کامل دارم.

وی با بیان اینکه تاریخ گیلان خوش آوازه است، افزود: فرهنگ مقاومت از گیلان شروع شد و میرزا کوچک خان جنگلی فرهنگ مقاومت را پایه ریزی کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به درخشش فرهنگ مقاومت در منطقه و بویژه فلسطین بیان کرد: فرهنگ مقاومت از مسیر گیلان و جای پای نهضت میرزا می‌گذرد.

سرود سلام فرمانده گیلان در فرسنگ‌های دور خوش درخشید.

رمضانی چابک با اشاره به درخشش سرود سلام فرمانده گیلان اضافه کرد: سرود سلام فرمانده گیلان کار بزرگ و اثرگذار فرهنگی است که در فرسنگ‌های دور خوش درخشید.

وی با تاکید بر تحقق عدالت فرهنگی در کشور، افزود: ایجاد فضاهای فرهنگی و زیرساخت‌های هنری در کشور در راستای تحقق عدالت فرهنگی صورت گرفت.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص یک میلیارد تومان به انجمن‌های فرهنگی خبر داد و اضافه کرد: با اختصاص این اعتبار جنب و جوش ویژه ای در حوزه فعالیت‌های فرهنگی صورت خواهد گرفت.

وی از نتیجه مذاکرات و گفتگوها  با مسئولان استان به ویژه آیت الله فلاحتی و دکتر عباسی که نتیجه آن شد انتخاب جناب طاهری گفت:ایشان از مجموعه بدنه وزارت ارشاد و از خانواده  بزرگ فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مسائل و چالش ها و کمبودها آشناست و به گونه ای نصف راه را رفتند و نیازمند مطالعه نبوده و نیست.

مدیر کل جدید ارشاد گیلان از خانواده بزرگ حجت الاسلام والمسلمین  جنیدی است

رمضانی با بیان اینکه آقای طاهری از بیت معظم ابوالشهدا حجت الاسلام والمسلمین احمد جنیدی هستند که  مدال افتخار را بر گردن دارند و ما توفیق داشتیم که با یکی از اعضای این خانواده در خدمت مردم گیلان باشیم.

رمضانی چابک با تاکید بر لزوم مردمی سازی فعالیت‌های فرهنگی در بخش‌های مختلف بیان کرد: به کارگیری ظرفیت‌های مردمی در انجام کارهای فرهنگی و تولید آثار فاخر هنری ضرورت دارد.

نگذاریم حرکت پرشتاب فرهنگ و هنر گیلان با یک ترمز بریدن از دور بیفتد

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز امیدواری از  اینکه جناب طاهری انشالله بتواند خدمات خوبی را در حوزه فرهنگ و هنر گیلان داشته باشد گفت: وزارتخانه هم حمایت  خواهد کرد تا وقفه ۳ الی ۴ ماهه که در  گیلان ایجاد شد و جلوی حرکت پرشتاب فرهنگ و هنر گیلان با یک ترمزی مواجه شد و آهنگش کند شده جبران کنیم.

وی با اشاره به برخی چالش‌های مالی در حوزه‌های فرهنگی و هنری، افزود: در وزارت خانه تلاش شده تا دغدغه‌های مالی در حوزه فرهنگ هنر برداشته شود.

 حمایت از اصحاب فرهنگ،هنر و  رسانه گیلان مهمترین رویکرد مدیر کل جدید گیلان باشد

وی خطاب به  مدیر کل جدید ارشاد گیلان تاکیدکرد تا با همکاران فرهنگ و ارشاد با تعامل و  گشاده رویی و شکیبایی برخورد و مشکلاتشان را بشنوید و دوم اینکه تعامل خوب با مسئولان استان داشته باشند و سوم اینکه بدنه مردمی حوزه فرهنگ را بشناسید و فعال کنید به ویژه چهره های دغدغه مند و آنان که ایده دارند را حمایت کنید و مهمترین توصیه بنده و توصیه چهارم اینکه شما خادم اصحاب فرهنگ ،هنر و رسانه هستید و این تکلیف شماست و ما نیز این تکلیف را داریم خدمت بی منت و صادقانه و خالصانه به این مجموعه داشته باشیم تا حق مطلب را ادا کنیم.

در مراسم معارفه مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با حضور مسئولان از دو  پرسنل روشندل  زحمتکش فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تجلیل شد و همچنین از زحمات «عبدالرضا علی پناه» سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در طی مدت حضورش در اداره کل فرهنگ و ارشاد گیلان نیز با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری راسته کناری