صفیر گیلان؛استاندار گیلان از پالایشگاه پلاسمای خون در دست ساخت شفت بازدید کرد و مسائل این پالایشگاه با حضور دکتر عباسی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛ نماینده عالی دولت در گیلان غروب روز (جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) در انتهای سفر خود به شفت اپلاسمای خون شفت در دست ساخت واقع در منطقه کلاشم این شهرستان بازدید کرد و مسائل این پالایشگاه که یکی از بزرگترین پروژه های دارویی خاورمیانه محسوب می شود، با حضور دکتر اسدالله عباسی استاندار و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار گیلان در این بازدید ضمن شنیدن مسائل و موضوعات از سوی سرمایه گذاران و متولیان این پالایشگاه پلاسمای خون، با تاکید بر تسریع در روند فرایند سرمایه گذاری در استان گیلان طی استقرار دولت مردمی و انقلابی سیزدهم گفت: بر این باوریم که باید مدیران با حضور در محل های سرمایه گذاری بخش خصوصی شعار دولت مبنی بر اینکه نباید سرمایه گذارانی که در بخش های مختلف به تولید و اشتغال کشور عزیز ایران اسلامی کمک می کنند درگیر کاغذبازی اداری و موانع این چنین ضمن رعایت قوانین شوند، را تحقق بخشند.

عباسی تصریح کرد: رفع موانع تولید و تسهیل در سرمایه گذاری در سال جهش تولید با مشارکت مردم بنا به فرمایش و منویات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات رئیس محترم جهمور؛ باید در گیلان عینیت پیدا کند.

گفتنی است این پالایشگاه با ظرفیت تولید ۶۵۰ هزار لیتر داروهای مبارزه با سرطان یکی از بزرگترین پروژه دارویی خاورمیانه است.

بخش خصوصی برای ساخت این  پالایشگاه بیش از ۴هزار میلیارد تومان هزینه خواهد کرد.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری