صفیر گیلان،برای ساخت تاسیسات و تجهیزات صنعت برق از بیت المال هزینه های هنگفتی شده است و از نظر ملی نیز بسیار حیاتی بوده و کوچکترین سهل انگاری در این بخش قابل تحمل نخواهد بود

صفیر گیلان،«محمدرضا حسن زاده» مجری طرح مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و HSE به مناسبت هفته پدافند غیر عامل گفت: بهره برداری و استفاده مطلوب از تجهیزات و امکانات موجود، بررسی و ارزیابی فعالیت ها و امور محوله به منظور شناسایی تنگناها و ارائه راه حل های اصولی و قابل اجرا در حل مسائل و مشکلات، ارتباط مستمر با نهادهای متولی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، نظارت بر برنامه ریزی لازم به منظور تعیین نقاط حیاتی، حساس و مهم در محدوده شرکت برق منطقه ای گیلان و تعیین ملاحظات لازم درحوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل از جمله اهم مسئولیت های این واحد می باشد.

وی افزود: نظارت بر تعریف و بروز رسانی سطوح بحران و سناریوهای عملیاتی برای کاهش اثرات بحران، مطالعه تهدیدات و آسیب پذیری منابع انسانی، تاسیسات و تجهیزات در مقابله با بحران های طبیعی و غیرطبیعی و ارائه راهکارهای کاهش آسیب پذیری و کنترل و نظارت در تدوین برنامه های اجرایی سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست  از دیگر وظائف این واحد می باشد.
حسن زاده در خصوص اهمیت واحد طرح مدیریت بحران و پدافند غیرعامل گفت: در برهه کنونی که در اجرای پروژه ها با محدودیت های شدیدی از نظر منابع مادی به علت تحریم ها مواجهیم، باید از داشته هایمان به خوبی نگهداری کنیم و با جان و دل از این سرمایه های ملی محافظت کنیم.
وی افزود: حتی اگر منابع مادی و سایر شرایط برای اجرای یک پروژه مهیا باشد، باز هم احداث پروژه هایی از جنس صنعت برق سال ها زمان خواهد برد و در کوتاه مدت ساخت یک نیروگاه و حتی احداث خطوط و پست ها امکان پذیر نمی باشد.
مجری طرح مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و HSE در خصوص نگهداشت تاسیسات و تجهیزات برقی گفت:
تاسیسات و تجهیزات برقی، زیرساخت هایی کلیدی، حیاتی و حساس بوده و  از نظر امنیتی نیز از اهمیت فوق العاده ای برخوردارند و کوچکترین سهل انگاری در این بخش می تواند عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد که حتی تصورش هم ناممکن خواهد بود.
حسن زاده در خصوص برنامه های پدافند غیر عامل گفت: احصا زیرساخت های مهم شرکت، شناسایی نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها و اجرای سناریوهای مختلف از جمله برنامه هایی است که برای پیشگیری از انواع تهدیدات و حفظ تاسیسات یا انجام شده یا انجام خواهد شد.
مجری طرح مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و HSE  با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: چه بسا انجام کارهای کوچک که به نظر ساده است از چنان اهمیتی برخوردار باشد که از وقوع وقایع بسیار بزرگی که جمعیت بزرگی را درگیر می کند جلوگیری نماید. بنابراین همه افراد در هر جایگاهی که هستند باید به موضوع مدیریت بحران و پدافند غیرعامل توجه جدی داشته باشند تا بتوانیم از وقوع بحران های بزرگ پیشگیری کنیم و از داشته هایمان که بهای سنگینی برای آن پرداخت شده است با تمام وجود محافظت کنیم.