اختصاصی/صفیر گیلان؛ رضا حسن پور معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی گیلان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و هفته گردشگری به زحمتکشان این حوزه  و تشکر از فعالین حوزه گردشگری گیلان گفت: در سال پر مسافر ۱۴۰۲ حوزه گردشگری میزبان خوبی برای مسافران در سطح استان بودند. وی افزود: امسال بالغ بر ۶۲ […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛ رضا حسن پور معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی گیلان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و هفته گردشگری به زحمتکشان این حوزه  و تشکر از فعالین حوزه گردشگری گیلان گفت: در سال پر مسافر ۱۴۰۲ حوزه گردشگری میزبان خوبی برای مسافران در سطح استان بودند.

وی افزود: امسال بالغ بر ۶۲ میلیون مسافر  و گردشگر در استان اقامت شب داشتند که همه خدمات مناسب از جامعه تاسیسات گردشگری و فعالین حوزه دریافت کردند.

حسن پور بخش گردشگری را در دنیا از لحاظ اجتماعی ،فرهنگی و سیاسی مهمترین مولفه محسوب می شود خواند و گفت: گردشگری رکن اصلی اشتغال پایدار در جهان  است.

وی شعار سال را گردشگری و سرمایه گذاری سبز بنا نهاده افزود:بنا براین است با توجه به تاسیسات و آنچه در این مکان ها ارائه می شود بر اساس محور زیست محیطی باشد .

معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی گیلان را با جاذبه تاریخی و فرهنگی منحصر به فرد خواند و گفت:در طول  سال ۱۴۰۲ گیلان مقصد اصلی سفر در کشور بوده و در نوروز و تابستان بین رده اول تا سوم  اقامت و ماندگاری را به خود اختصاص دادیم.

حسن پور به افزایش ۲۹ درصدی بازدید مسافران از موزه و مکانهای تاریخی اشاره و افزود:برای  رسیدن به اهداف گردشگری، درنظرگرفتن رویکردی یکپارچه که در آن تمام منافع و وظایف کنشگران و فعالان عرصه گردشگری در هماهنگی و یکپارچگی با یکدیگر دیده شود، ضروری است.

 

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری