مدیر کل ورزش و جوانان گیلان اهدای خون را یکی از برنامه‌های هفته تربیت‌بدنی گیلان دانست و افزود: این اقدام نوع‌دوستانه جامعه بزرگ ورزش در سراسر استان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از رشت، جهانبخش آرمان مدیرکل ورزش و جوانان گیلان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه  که در سالن اجتماعات این اداره کل به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار شد با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش گفت:  یک هزار و ۴۷۸ شامل ۱۵۶ برنامه فرهنگی، ۷۳۴ برنامه در حوزه ورزش همگانی و روستایی، ۴۲۱ برنامه ورزش قهرمانی، ۵۲ برنامه در حوزه جوانان، ۳ طرح عمرانی ورزشی و ۱۱۳ برنامه دیگر توسط هیات‌های ورزشی در سراسر استان برگزار خواهد شد. 

وی اهدای خون را یکی از برنامه‌های هفته تربیت‌بدنی گیلان دانست و افزود: این اقدام نوع‌دوستانه جامعه بزرگ ورزش در سراسر استان برگزار خواهد شد.

به گفته وی،  سه طرح عمرانی سکو و صندلی‌های ورزشگاه شهید عضدی رشت با ۱۰۰۰صندلی، سکو و صندلی‌گذاری ورزشگاه وحدت آستارا و سالن چند منظوره چوبر تالش با ۶۰ میلیارد و ۲۵۸ میلیون تومان در هفته تربیت بدنی و ورزش به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه در سال گذشته و امسال، ۲۰۶ مدال رنگین توسط ورزشکاران گیلان برای استان در رشته‌های مختلف کسب شده است، گفت:  گیلان مقام دوم برنامه‌های روستایی، عشایری را در سراسر کشور بعد از آذربایجان شرقی، کسب کرده است.

آرمان با بیان اینکه این اداره کل از ترویج ورزش روستایی با دهیاران همراهی می‌کند، افزود:  ۷۴ مکان ورزشی در حوزه ورزش همگانی برای استفاده عموم در گیلان رایگان شده و با پیگیری‌های اداره کل اماکن بخش خصوصی در اختیار هیات‌های ورزشی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طی چند سال گذشته بسیاری از سالن‌های ورزشی و استخرها مورد بازسازی قرار گرفته و گازکشی استودیوم سردار جنگل نیز پس از سال‌ها انجام شد، گفت:  طی ۲ سال گذشته، ۳۸ پروژه اعم از چمن مصنوعی زمین‌ها و سالن‌های بازی در شفت، رضوانشهر، رودسر و غیره در سراسر استان گیلان افتتاح شده است.

آرمان همچنین بسیاری از اماکن ورزشی استان را فرسوده توصیف کرد و گفت: برخی از اماکن ورزشی استان به سبب فرسوده بودن زیرساخت‌ها تعطیل شده و در انتظار تامین بودجه جهت راه‌اندازی و گسترش زیرساخت‌ها هستیم.

 

 

  • نویسنده : خبرنگار محمد یزدانی،سردبیر؛زلیخا صفری