صفیر گیلان؛دائمی سیاست دولت سیزدهم را تامین زمین در روستاها در قالب دهکده شهری دانست و اضافه کرد: واگذاری زمین به متقاضیان از طریق ثبت‌نام در سامانه تم انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان، مهندس حامد دائمی، سهمیه سه ساله استان گیلان در تسهیلات مسکن روستایی خودمالک را ۲۲ هزار و ۳۴۰ فقره دانست و اظهار کرد: ۲۲ هزار و ۲۸۰ متقاضی واجد شرایط به ۹ بانک عامل معرفی شدند.

وی با بیان اینکه ۱۷ هزار و ۷۷۵ متقاضی موفق به عقد قرارداد با بانک‌ها شدند، گفت: ۱۴ هزار و ۶۰۲ واحد، عملیات اجرایی را آغاز کرده‌اند و ۱۱ هزار و ۶۲۰ واحد در مراحل مختلف اعم از فونداسیون و اسکلت و سفت‌کاری و پایان کار هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از افتتاح ۵۱۰۷ واحد خبر داد و تصریح کرد: بالغ بر ۴۳ هزار فقره پروانه ساختمانی روستایی صادر شده که نشان دهنده تولید مسکن توسط خود مردم یا از طریق تسهیلات بانکی است.

دائمی سهمیه تسهیلات مسکن روستایی خودمالک در سال ۱۴۰۲ را ۱۱ هزار فقره دانست و اضافه کرد: ۹۷ درصد سهمیه استان معادل ۱۰ هزار و ۷۰۷ متقاضی معرفی به بانک شدند. همچنین شاهد تحقق ۶۰ درصدی عقد قرارداد با بانک‌ها هستیم.

وی با اشاره به سهمیه ۶۰۶۱ واحدی مسکن محرومان استان در قالب هشت تفاهم‌نامه با نهادهای حمایتی، خاطرنشان کرد: ۵۷۳۰ واحد در مرحله اتمام فونداسیون، ۵۴۵۹ واحد در مرحله اتمام اسکلت و ۴۹۲۹ واحد در مرحله پایان سفت‌کاری هستند و ۴۵۵۶ واحد را به مرحله بهره‌برداری رساندیم.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه کارگزار وزارت راه و شهرسازی در برخی از پروژه‌های شهری هستیم، عنوان کرد: ۱۸۶۱ واحد تخصیص پروژه داشتیم که ۱۶۲۷ واحد موفق به اخذ پروانه ساختمانی و معرفی به بانک‌ها شدند و ۸۳۳ واحد را عقد قرارداد کردیم.

وی سیاست دولت سیزدهم را تامین زمین در روستاها در قالب دهکده شهری دانست و اضافه کرد: واگذاری زمین به متقاضیان از طریق ثبت‌نام در سامانه تم انجام می‌شود.

دائمی از شناسایی ۷۰۳ هکتار از اراضی روستایی اعم از ملی و مستثنیات خبر داد و بیان کرد: ۵۱۳ هکتار را در شورای مسکن استان مصوب کردیم که ۳۲۳ هکتار آن مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان را دارد؛ این اراضی پس از تایید کمیته تصویب اراضی روستایی در سامانه تم بارگذاری می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، اولویت واگذاری سامانه تم را با روستاییان بومی فاقد زمین و مسکن دانست و تاکید کرد: ۵۰۰ هکتار از اراضی شناسایی شده در قالب اراضی مستثنیات ۳۴ روستا بوده ۱۹۸ هکتار نیز به صورت اراضی ملی در قالب ۱۳ روستا شناسایی شده است.