صفیر گیلان ؛در نشست بررسی ظرفیت‌های همکاری مشترک و توسعه حمل‌ونقل ریلی در بندر کاسپین، آخرین وضعیت زیرساخت‌های ریلی در منطقه آزاد انزلی و بندر کاسپین، بر ضرورت تسریع در فعال‌سازی کریدور ریلی این بندر و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود برای جابه‌جایی بارهای صادراتی و وارداتی تأکید شد

در این نشست، دو طرف ضمن بررسی آخرین وضعیت زیرساخت‌های ریلی در منطقه آزاد انزلی و بندر کاسپین، بر ضرورت تسریع در فعال‌سازی کریدور ریلی این بندر و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود برای جابه‌جایی بارهای صادراتی و وارداتی تأکید کردند.

رحمت‌نژاد در این جلسه، توسعه مبادلات ریلی در منطقه را از اولویت‌های مهم راه‌آهن شمال۲ دانست و اظهار داشت: «با فعال‌سازی کامل محور ریلی رشت–بندر کاسپین و استفاده از ایستگاه راه‌آهن رشت به عنوان پس‌کرانه بنادر کاسپین و انزلی، امکان حمل ترکیبی کالا به‌صورت گسترده فراهم خواهد شد که نقش مهمی در کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری شبکه دارد.»

مدیران شرکت مپنا نیز در این جلسه با اشاره به توانمندی‌های فنی و اجرایی این مجموعه در زمینه احداث، بهینه‌سازی و تجهیز خطوط ریلی، آمادگی خود را برای مشارکت در توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی در محدوده بندر کاسپین اعلام کردند