صفیر گیلان؛مسعود عباس نژاد در ادامه اظهار داشت: چرا دانش آموختگان و فارغ التحصیلان ما از دانشکده های معماری نباید بتوانند طرحی برای ورودی شهر رشت ارایه دهند تا آیندگان شاهد بنایی با ریشه و اصالت گیلانی باشند.

به گزارش صفیر گیلان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت – بیست و نهمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا، با حضور اعضای شورا، مشاورین کمیسیون‌ و مدیران شهرداری و بصورت مشترک با کمیسیونهای فرهنگی و اجتماعی و بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری برگزار شد.
مسعود عباس نژاد رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا در خصوص طرح پیشنهادی سردرب ورودی رشت از سمت جاده تهران گفت:
بهتر است که طرح مذکور با این ضرورت و فوریت انجام نشود، اگر فوت زمانی هم در اجرای این طرح بوده است یقینا مربوط به شورای ششم نمی باشد، شایسته است برای اجرای چنین پروژه ای مهم از ظرفیت جامعه هنری و کارشناسان مرتبط در استان و کشور استفاده شود.
وی در ادامه افزود: ساختمان شهرداری رشت با همه زیبایی که همگی به آن معترف هستیم، بر اساس طراحی معماری اروپای شرقی بنا شده است و فاقد اصالتی گیلانی است. این که این بنا به نوعی بخشی از فرهنگ ما شده است نمی تواند دلیلی شود تا با صرف بازه زمانی مشخص و انجام مطالعات دقیق و علمی توسط کارشناسان امر، شاهد خلق اثری با ریشه های بومی و اصالتی گیلانی نباشیم.
مسعود عباس نژاد در ادامه اظهار داشت: چرا دانش آموختگان و فارغ التحصیلان ما از دانشکده های معماری نباید بتوانند طرحی برای ورودی شهر رشت ارایه دهند تا آیندگان شاهد بنایی با ریشه و اصالت گیلانی باشند. متاسفانه بقدری در این شهر کار انجام نشده است که افکار عمومی خواهان انجام کاری به هر قیمتی هستند حتی اگر غلط باشد، ولی حقیقت این است که در طرح پیشنهادی برای ورودی شهر رشت ابتکار خاص و منحصر بفرد دیده نمی شود بلکه طرح مذکور، ماکتی است از ساختمان شهرداری که آن را از مرکز شهر به ورودی شهر انتقال می دهیم. از اینرو پیشنهاد می کنم با توجه به بودجه ای که به حوزه مطالعات و در خصوص مواردی از این دست تخصیص داده شده است و طی فراخوانی از ظرفیت هنرمندان استانی و ملی استفاده شود و اگر این کار در خصوص این پروژه به هر دلیلی انجام نشد در خصوص طراحی سایر ورودی های شهر رشت حتما صورت پذیرد.
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک بیان داشت: اگر چه اجرای چنین پروژه ای حتی با همین ساختار خوب است ولی بهتر بود شاهد اجرای پروژه ای متفاوت، مانند المان اسب آبی چهارراه گلسار می بودیم.
وی در بخش پایانی صحبتهایش و در خصوص لایحه کمک ۵۰۰ میلیون تومانی به باشگاه سپیدرود رشت گفت: باشگاه فرهنگی – ورزشی سپیدرود رشت از ریشه دار ترین و قدیمی ترین باشگاه های استان و کشور است و نگاه بنده به این مجموعه همیشه مثبت بوده است و با توجه به محبوبیتی که این مجموعه در دل مردم دارد و بویژه نقش موثر و سازنده ای که در ایجاد بستر مناسب جهت تفریحات موثر و سالم جوانان دارد شایسته بهترین هاست از اینرو مانند دیگر اعضای شورای شهر با لایحه کمک به این باشگاه محبوب و مردمی موافقت می کنم.