مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان:

حوزه صنعت و معدن یکی از ارزشمندترین و کاراترین عرصه ها در ایجاد اشتغال پایدار است

  پرینت
حوزه صنعت و معدن یکی از ارزشمندترین و کاراترین عرصه ها در ایجاد اشتغال پایدار است
شناسه خبر : 80364 | تاریخ انتشار : 10 تیر 1403 - 21:20 | 28 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

صفیر گیلان/مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان گفت: حوزه صنعت و معدن یکی از ارزشمندترین و کاراترین عرصه ها در ایجاد اشتغال پایدار، ایجاد ارزش افزوده، خودکفایی و استقلال کشور است و از سویی ایجاد زیرساخت‌های بنیادین از سوی شهرکهای صنعتی زمینه ساز رونق سرمایه‌گذاری و احداث صنایع جدید است

مهدی محبوبی با تبریک فرارسیدن دهم تیر ماه روز ملی صنعت و معدن به تمامی صنعتگران کشور به ویژه صنعتگران استان گیلان گفت: ایجاد زیرساخت‌های بنیادین از سوی شهرکهای صنعتی موجب رونق سرمایه‌گذاری و احداث صنایع جدید می شود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان در ادامه از انعقاد قراردادهایی با شرکتهای آب، برق و گاز برای تجهیز و توسعه زیرساختها در سطح شهرکها و نواحی صنعتی خبر داد و گفت: با انعقاد این قراردادها بخش بزرگی از کمبودها و نواقص موجود مرتفع شد ولی این موضوع به معنای آن نیست که ما در تابستان قطعی برق نداریم چون سهمیه بندی برق برای صنایع؛ تصمیمی کشوری است و آماده سازی زیرساختها توسط شرکت شهرکها اقدامی عملیاتی برای حل کمبود یا فقدان زیرساختها است.

محبوبی در ادامه چالش های زیست محیطی را یکی از مهم ترین عوامل‌ در ایجاد محدودیت برای توسعه عرصه های صنعتی در گیلان دانست و افزود: طبیعت شکننده و محیط زیست گیلان موهبت بزرگ الهی است و ما باید بتوانیم در کنار حفظ این موهبت ها از امکانات موجود به شیوه ای بهینه استفاده کنیم.

وی با اشاره به انجام آمایش سرزمین و صنعت سبز در گیلان از احداث و راه اندازی ۳ تصفیه خانه فاضلاب جدید الاحداث در شهرکهای صنعتی خبر داد و گفت: هم اکنون تصفیه خانه های فاضلاب از ۱۱ مورد به ۱۴ تصفیه خانه رسیده است.

محبوبی همچنین از احداث ۳ تصفیه خانه جدید دیگر در شهرک صنعتی سفیدرود رشت، شهرک صنعتی لوشان و شهرک صنعتی نالکیاشر لنگرود خبر داد و گفت: این پروژه ها به ترتیب در مرحله بهره برداری آزمایشی، پیشرفت ۹۰ درصدی و پیشرفت ۶۵ درصدی قرار دارند و به محض اتمام عملیات احداث وارد مدار بهره برداری می شوند‌.

وی در ادامه با اشاره به کارنامه عملکردی شرکت شهرکهای صنعتی گفت: طی دولت سیزدهم با اقداماتی که صورت گرفت احداث و راه اندازی زیرساختها ۴۰۰ درصد نسبت به دولت قبلی رشد را تجربه کرده است.

وی با اشاره به تجهیز زیرساختهای مورد نیاز در سطح شهرکها و نواحی صنعتی گیلان گفت: رتبه گیلان از لحاظ میزان سرانه عرصه های صنعتی در رتبه ۲۸ نسبت به سایر استان ها قرار دارد ولی علیرغم این کمبود و با توجه به عرصه های صنعتی موجود در گیلان و زیرساختهای تجهیز شده در شهرکها و نواحی صنعتی و همچنین موقعیت منحصر بفرد گیلان؛ استقبال برای سرمایه‌گذاری در این عرصه ها بسیار بالا و آماده واگذاری به بهره برداران و سرمایه‌گذاران صنعتی است.

وی در ادامه از وجود ۳۳ شهرک و ناحیه صنعتی در گیلان با استقرار بیش از ۱۶۷۰ واحد صنعتی در این اراضی صنعتی خبر داد و گفت: از این تعداد ۷۷۷ واحد صنعتی در حال تولید هستند و مابقی آنها در مرحله ساخت و احداث قرار دارند.

محبوبی تصریح کرد: هم اکنون ۲۳ هزار نفر بصورت پایدار، پیمانی و قراردادی در این شرکتها مشغول به کار می باشند

برچسب ها
نوشته های مشابه
شهروندان درصورت داشتن تب بالا، سردرد و کمردرد به پزشک مراجعه کنند
فعال‌سازی مولد‌های برق اضطراری دستگاه‌های اجرائی الزامی است
بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بیمارستان شهدای رضوانشهر
آغاز عملیات حفاری یک حلقه چاه عمیق با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان در ملاسرای شفت
رفع موانع اجرای طرح آبرسانی به ۵۴ روستا در مجتمع بداب شفت به زودی/از ۱۱۰روستای شهرستان شفت ۶۱روستا تحت پوشش شبکه آبرسانی است
مقوله بی حجابی نیازمند جهاد فرهنگی همه دستگاه های اجرایی و نهادهای مردمی است
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.