استاندار گیلان با اشاره به رشادت ها و فداکارهای شهدا برای دفاع از میهن اسلامی و ارزش‌های دینی و اخلاقی به دانش‌آموزان توصیه کرد تا مشق عشق شهدا و وصایای آنان را بخوانند و از حریم قرآن کریم و اسلام دفاع کنند.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان ؛اسدالله عباسی صبح امروز (شنبه) در مراسم بازگشایی مدارس و نواخته شدن زنگ مهر، ایثار و مقاومت با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در هنرستان شهید چمران رشت با تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید گفت:شهدا در یک زمانی با سلاح ایمان،اعتقادی و ارزش‌های دینی و انقلابی حرکت کردند و برای دفاع از میهن اسلامی از جان مایه گذاشتند.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای انقلاب اسلامی از جمله شهدای فرهنگی و دانش‌آموز اضافه کرد:امروز نیز در این زمان شما دانش‌آموزان با الگو گیری از شهدا از حریم قرآن کریم و اسلام دفاع کنید و قدر محیط آموزشی را بدانید و برای کسب موفقیت‌ها بکوشید.
نماینده عالی دولت در گیلان مهرماه را همراه با خاطرات دل انگیز دانست و اضافه کرد:زنگ مدرسه و آغاز سال تحصیلی جدید همیشه با شور و خوشحالی دانش آموزان همراه است چرا که حضور جوانان و نوجوانان سرشار از نشاط است.
وی با اشاره به تقارن بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس و گرامیداشت این ایام و یادآوری جنگ تحمیلی علیه کشور جمهوری اسلامی ایران از دانش‌آموزان خواست تا حتما تاریخ دفاع مقدس را مطالعه کنند.
استاندار گیلان اظهار کرد:در آن ایام دانش‌آموزانی از این استان همگام با سایر همسالان خود احساس تکلیف کردند و در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند و از کشور ایران اسلامی دفاع کردند.
عباسی با بیان اینکه خون‌های زیادی به پای انقلاب ریخته شد تا امروز با امنیت زندگی کنیم و در این لحظه با آرامش بازگشایی مدارس را داشته باشیم افزود:باید همه ما از جمله دانش‌آموزان، قدر لحظات در اختیار را بدانیم.
نماینده عالی دولت در گیلان با تشریح موفقیت‌های ایران اسلامی در حوزه های مختلف اظهار کرد: دشمن برای عقب راندن ما بسیار تلاش کرد اما به برکت خون شهدا و صبر و مقاومت خانواده‌های شهیدان و مردم توانستیم دشمن را به عقب برانیم و به موفقیت‌های مختلف دست یابیم.
زنگ مهر،ایثار و مقاومت امروز همزمان با سراسر کشور در مدارس استان گیلان نواخته شد، واحدهای آموزشی امروز شنبه همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ به روی حدود ۳۸۰ هزار دانش آموز در استان گیلان باز شد.
در این مراسم از تمثال شهید شاخص دانش‌آموزی گیلان در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ “مجید داداشی” رونمایی شد، این شهید با ۱۲ سال و ۲ ماه سن به درجه شهادت رسید.