اختصاصی/صفیر گیلان ؛تحقق شاخص عدالت در سلامت و کاهش سهم هزینه‌های مستقیم مردم، ایجاد دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی درمانی، افزایش خدمت‌رسانی به بیماران سرپایی و ارتقاء شاخص رضایتمندی از عمده اهداف راه‌اندازی کلینیک‌های ویژه تخصصی و فوق تخصصی است که متاسفانه ما تا امروز بعد از سالها و ماها افتتاح پروژه ندیدیم این عدالت در سلامت را !!!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان،اینکه یک مرکز درمانی که برایش میلیاردی هزینه می شود بعد از سالها همچنان با درب بسته اش بیماران نیازمند مواجه باشند به نظر برای دانشگاه علوم پزشکی آن استان اتفاق خوشایندی نیست و نشان ضعف مدیریتی است.

تحقق شاخص عدالت در سلامت و کاهش سهم هزینه‌های مستقیم مردم، ایجاد دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی درمانی، افزایش خدمت‌رسانی به بیماران سرپایی و ارتقاء شاخص رضایتمندی از عمده اهداف راه‌اندازی کلینیک‌های ویژه تخصصی و فوق تخصصی است که متاسفانه ما تا امروز بعد از سالها و ماها افتتاح پروژه ندیدیم این عدالت در سلامت را !!!

کلینیک تخصصی بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) فومن افتتاح شد!!! این تنها تیتری است که برای من خبرنگار که شاهد مشکلات فراوان همشهریانم در حوزه درمانی به دلایل مشکلات مالی و بیمه ای هستند ذهن و روحم را آزرده خاطر می کند.

مدتهاست که کلینیک  تخصصی بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) شهرستان فومن تجهیز و تکمیل شد و  بخاطر مشکلاتی که معلوم نیست داخلی و یا  مدیریتی است تعطیل و به مردم خدمات نداده  و نمی دهد و شاید نیاز است تا با ورود دستگاه قضایی، مشکل برطرف شود و کارش را از سر بگیرد.

بحث قفل و زنجیر روی درب  کیلینک  تخصصی بیمارستان امام حسن مجتبی (ع)فومن  یکی از هزاران پروژه نصف و نیمه  و قفل خورده در شهرستان فومن است که در کنار پروژه های نیمه کار یا بلا استفاده یا درب قفل شده در شهرستان که رکورد دار هستیم می درخشد در حالی که  کلینیک تخصصی بیمارستان امام حسن مجتبی می تواند بخشی از خدمات درمانی شهرستان  فومن را بر دوش بکشد ولی در طی دو هفته بیش از ۵ بار به این مکان رفتم ولی همچنان با درب بسته مواجه شدم و تنها می توان گفت محوطه ورودی این مرکز تخصصی پارکینگ تخصصی برای ماشین  پرسنل شبکه بهداشت و درمان شهرستان است.

 

و به یاد می آورم که دکتر  ارسلان سالاری عصر شنبه  ۲۳بهمن ۱۴۰۰در حاشیه افتتاحیه کلینیک تخصصی بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) فومن، گفت: کلینیک‌های ویژه تخصصی و فوق تخصصی واحدهای درمانی سرپایی تابعه دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند  پس طبق این گفتمان باید به مردم  خدمات می داد.

گفتنی است این کلینیک تخصصی از سال ۱۳۹۵ با زیربنای ۷۹۰ مترمربع آغاز و در بهمن‌ماه ۱۴۰۰ فرایند احداث و تجهیز آن به پایان رسید و برای آن ۱۸ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

کلینیک تخصصی ویژه بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) فومن دارای بخش‌های قلب و عروق، اطفال، جراحی، رادیولوژی، سونوگرافی، داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، اعصاب و روان و دندانپزشکی است.

حال که بیماران نیازمند و کمتر برخوردار شهرستان از بیمه های آنچنانی  به درب بسته این کلینیک مواجه می شوند و یا به دلایلی متعدد از وجود پزشک متخصص  در تنها بیمارستان شهرستان رنج می بریم  ای کاش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در خصوص تعطیلی و یا عدم خدمات دهی این کلینیک میلیاردی  اطلاعیه ای صادر کند.

و ای کاش در سفر وزیر بهداشت در هفته گذشته به گیلان به جای گل و بلبل گفتن و گلباران کردن مشکلات استان بیشتر مطرح می شد تا از این سفر چون برق و بادی وزیر بهداشت که معلوم نبود به کجا آمده و چرا آمده و به کجا ها رفت مشکلات درمانی بیماران و بیمارستانهای دولتی بیشتر مد نظر قرار می گرفت تا شاید جرقه امیدی می شد.

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری