به گزارش صفیر گیلان؛پوریا محمدیان مدیرکل دفتر حمل و نقل ترافیک وزارت کشور و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور در ادامه سفر به رشت از سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت. رضا رسولی رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی رشت در این نشست با اشاره به تراکم جمعیت […]
به گزارش صفیر گیلان؛پوریا محمدیان مدیرکل دفتر حمل و نقل ترافیک وزارت کشور و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور در ادامه سفر به رشت از سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت.
رضا رسولی رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی رشت در این نشست با اشاره به تراکم جمعیت بالا و عرض معابر کم در رشت اظهار کرد: شبکه معابر در رشت شکننده است و موجب وضعیت ترافیکی ناپایدار در رشت شده است.
وی با اشاره به اینکه در یک دوره در بهبود ناوگان حمل و نقل عمومی رشت کم کاری شد افزود: زمانی در رشت تنها ۴ دستگاه اتوبوس فعال بود.
رسولی با اشاره به اینکه بحران ترافیک دست کمی از بحران آتش سوزی ندارد، گفت: در مواقع بحران مانند آتس سوزی بسیاری از موارد خودروهای امداد رسان در ترافیک اسیر می شوند و با کاهش ترافیک شهری زمان مدیریت بحران به حداقل می رسد.
رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی رشت مبحث مدیریت و شتاب زدگی را علت شکست پروژه BRT عنوان کرد و گفت: اگر اتوبوس های مناسب تهیه می شد این پروژه می توانست موفق باشد و اصل پروژه BRT مشکلی نداشت.
رضا رسولی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم سیستم حمل و نقل جهان شمول برای رشت انتخاب کنیم.
پیمان پارسا رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت در این نشست اظهار کرد: در یک سال اخیر با برنامه ریزی های لازم و هماهنگی با کمیسیون ترافیک شورا و پلیس راهور به احیای حوزه حمل و نقل عمومی اقدام کردیم.
وی با اشاره به اینکه ابتدا ناوگان حمل و نقل عمومی رشت را آسیب شناسی کردیم افزود: تجهیز، نوسازی و خرید ناوگان حمل و نقل عمومی جدید در دستور کار سازمان قرار گرفت.
پارسا با تاکید بر لزوم رعایت استاندارد سازی در ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری رشت اظهار کرد: برای استاندارد سازی سوخت ناوگان در فاز اول سوخت یورو ۴ و در فاز دوم سوخت یورو ۵ را وارد کردیم.
وی با اشاره به افزایش ۴ برابری ناوگان اتوبوسرانی و حضور ۸۰ دستگاه اتوبوس در سطح رشت بیان کرد: در فاز بعدی خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز در دستور کار سازمان قرار دارد.
پارسا همچنین با اشاره به تصویب برون سپاری ناوگان اتوبوسرانی در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت گفت: با سپردن ناوگان حمل و نقل شهری به بخش خصوصی ۳۰ تا ۵۰ درصد هزینه های سازمان کاهش می یابد.
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت از راه اندازی سرویس تردد بافت مرکزی شهرداری رشت به سمت منطقه آزاد انزلی در آینده خبر داد و افزود: این سرویس حمل و نقل دسترسی شهروندان رشت به منطقه آزاد و اهالی آن منطقه به بافت مرکزی رشت را میسر می کند.
پارسا راه اندازی تراموا را یک مطالبه مردمی عنوان کرد و گفت: برای راه اندازی تراموا از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.
وی تاکید کرد: در مبحث حمل و نقل عمومی ثابت کردیم با اعتماد مسئولان استانی و فرا استانی می توانیم شهر را به پویایی برسانیم.
ساحره میرسیدی مدیرکل دفتر فنی، عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری گیلان در این جلسه به خدمت رسانی به موقع ناوگان حمل و نقل و زمان بندی مشخص در حمل و نقل عمومی تاکید کرد و گفت: اگر حضور ناوگان حمل و نقل عمومی در سطح شهر زمان مشخصی نداشته باشد اعتماد مردم سلب می شود.
محمد محبتی مدیر پروژه قطار شهری رشت نیز از اتمام مطالعات ترافیکی تراموا در ۴ اسفند خبر داد و گفت: در شرح خدمات مشاور مبحث فرهنگی و اجتماعی در پروژه تراموا لحاظ شده است.
Thursday, 28 November , 2024