به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه گیلان استانی ولایت مدار است گفت: این استان ۸ هزار شهید, ۲۲ هزار جانباز و ۲۶۰۰ آزاده در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده است و ۱۹ شهید مدافع حرم نیز خارج از مرزها از استان گیلان به شهادت رسیدند. به […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه گیلان استانی ولایت مدار است گفت: این استان ۸ هزار شهید, ۲۲ هزار جانباز و ۲۶۰۰ آزاده در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده است و ۱۹ شهید مدافع حرم نیز خارج از مرزها از استان گیلان به شهادت رسیدند.

به گزارش صفیر گیلان؛عبدالله پاکاری عصر روز گذشته در جمع خبرنگاران خبرگزاریها و پایگاهای خبری و روزنامه ها  با اشاره به اینکه ۲۲ اسفند فرصتی برای فرهنگ‌سازی و الگوسازی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است گفت: ۲۲ اسفند ماه سال ۵۸ بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان امام(ره) تاسیس شده است.

photo_2017-03-03_18-18-58

وی به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز بزرگداشت شهید در تقویم رسمی کشور در سال ۸۳ اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود اگر چه بیش از ۴۵ درصد از مردم با روز بزرگداشت شهدا آشنایی دارند و لی اطلاع‌رسانی،این اشنایی را بیشتر زنده خواهد کرد.

ایشان با اشاره به اینکه گیلان استانی ولایت مدار است گفت: این استان ۸ هزار شهید, ۲۲ هزار جانباز و ۲۶۰۰ آزاده در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده است و ۱۹ شهید مدافع حرم نیز خارج از مرزها از استان گیلان به شهادت رسیدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان روز بزرگداشت شهدا را  فرصتی برای مرور بر  فعالیت‌های انجام شده خواند وافزود: تعداد ۱۴ خانواده سه شهید و ۱۳۹ خانواده دو شهید از این استان تقدیم انقلاب شده است..

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان از تشکیل ستاد برگزاری روز شهدا در گیلان به ریاست استاندار گیلان خبر داد و گفت: برنامه‌های متنوعی را در رشت و شهرستان‌ها برگزار می کنیم.

پاکاری، تبلیغات محیطی, استفاده از ظرفیت نماز جماعت, دیدار با خانواده شهدا, بازدید از مراکز فرهنگی و تخصصی ایثار و شهادت را از جمله برنامه‌های بنیاد شهید در مشارکت با سایر دستگاه‌ها عنوان کرد.

وی با اشاره به وجود ۱۳۴ خانواده تک فرزند شهید در گیلان تصریح کرد؛ فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت ارمغان شهیدان است و باید آن را حفظ کرده و به خوبی به نسل آینده انتقال دهیم.

 پاکاری از حضور  ۲۴۰ نخبه ایثارگر در استان گیلان خبر داد و گفت: با برگزاری همایش یاران قرآنی  و برگزاری همایشی با عنوان “نام‌آوران ایثار” از ۸۰ نخبه علمی و ایثارگر استان تجلیل می‌کنیم.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان از برگزاری پیاده روی خانوادگی در روز جمعه هفته جاری از پیاده راه فرهنگی به سمت گلزار شهدا خبر داد و گفت: به نیت ۸ هزار شهید ۸ هزار نهال را با مشارکت سایر اداره ها خواهیم کاشت و این مراسم در آستانه اشرفیه با حضور استاندار گیلان برگزار می شود.

ایشان همچنین از برگزاری همایش تکریم از مادران و همسران شهدا در سالن الغدیر استانداری گیلان خبر داد و گفت: افتتاح نمایشگاه عکس با موضوع ازدواج شهدا, صبحگاه بسیجیان و دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه گیلان از دیگر برنامه‌های هفته بزرگداشت شهداست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه ۱۲۹۴ گلزار شهدا در گیلان داریم گفت: این گلزارها مراکز فرهنگی هستند و با تجهیز آن ها تلاش می کنیم مردم از آن ها بهره مند شوند و ۹۹ درصد از آن ها را بازسازی کردیم و بعد از اتمام کار این گلزارها برای حفظ و نگهداری به فرمانداری ها و شهرداریها و دهیاران و… تحویل داده می شود.

پاکاری  جمع‌آوری ۲۲۰ هزار اثر شهدا را از دیگر برنامه های این بنیاد خواند و تاکید کرد؛: این آثار گنجینه ارزشمندی هستند و می‌توانند جهت فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی مورد استفاده قرار بگیرند.

ایشان به گنجاندن واحد درسی در کتب مدارس و دانشگاها از فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد و گفت:همچنین ایجاد دفتر پیشحوان دولت برای بر طرف نمودن نیازهای خانواده های شهدا و ایثارگران در سطح شهرستانها را خواهیم داشت.

در این نشست صمیمی  مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران و خبرنگاران رسانه های گیلان خبرنگاران سوالاتی از توجه به جانبازان و ایجاد میادین و المانهای سطح شهرها با نام و تندیس شهدا و در خصوص معیشت خانواده های ایثارگران و دیدار از مادران و پدران شهدا که در مناطق روستاها و کوهستانی هستند و ….پرسیده شد.

که مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با یک ارامش ضمن تقدیر از خبرنگاران بخاطر توجه آنها به شهدا و خانواده هایشان و دغدغه ای که دارند گفت: اگر چه ما فقط دین خود را به شهدا و خانواده انها ادا می کنیم و این کمترین کاری است که انجام می دهیم و من به شما قول می دهم که تک تک موارد را بررسی و اجرایی کنم.

ایشان در پاسخ به سوال صفیر گیلان در مورد دیدار با مادران و پدران که در مناطق صعب العبور و کوهستانی زندگی می کنند گفت: من تلاش می کنم در اولین فرصت با حضور شما خبرنگار به این خانواده ها دیدار داشته باشم./تهیه و تنظیم زلیخا صفری