اختصاصی /صفیر گیلان؛ طاهری تاکید کرد؛  رسانه ها به مانند آرش زمانه به صورت منظم و با توجه به شرایط موجود فعالیت و تولید محتوایی وقلم فرسایی کنند تا شبهات ایجاد  شده در جنگ ترکیبی دشمنان با قلم رسانه و تیری که از زبان رسانه پرتاپ ونشر داده می شود در قلب هدف بنشیند

اختصاصی/صفیر گیلان ؛ آیین رونمایی از مجموعه مستند ۲۰ قسمتی «ریشه های رشت» که با هدف پرداختن به تاریخچه و هویت فرهنگی، اجتماعی و دینی شهر رشت و با همکاری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان تولید شد امروز دوشنبه ۱۶ مهر ماهت الار مرکزی شهر رشت برگزار شد.

امیر حسین طاهری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این آیین گفت ؛از آنجا که هنر از صفات بارزش آزاد اندیشی است انتظار داریم تا اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه بعنوان قشر عظیم و بالایی در سطح جامعه بیشتر ورود کنند.

طاهری با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای مقاومت به ویژه سید حسن نصرالله امیدوار شد تا این جمع حاضر به زودی با سایر اصحاب مقاومت در بیت المقدس و صحن مسجد الاقصی به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه نماز کنند.

‌مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه انتظار داریم تا اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه دغدغه مندانه به موضوع اخیر جامعه اسلامی در راستای تبیین گری ورود کنند و تولید اثر داشته باشند گفت ؛ رسانه های استان گیلان کار فرهنگی بیشتر تولید کنند.

 طاهری تاکید کرد؛  رسانه ها به مانند آرش زمانه به صورت منظم و با توجه به شرایط موجود فعالیت و تولید محتوایی وقلم فرسایی کنند تا شبهات ایجاد  شده در جنگ ترکیبی دشمنان با قلم رسانه و تیری که از زبان رسانه پرتاپ ونشر داده می شود در قلب هدف بنشیند.

وی تولیدات محتوای رسانه‌ای و فرهنگی و هنری را به فرموده رهبری اثر گذار در ضربه زدن به جبهه ظلم و استکبار خواند و تصریح کرد؛ فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه حمایت ویژه از تولیدات دارد.

طاهری از برگزاری جلسات کار گروه شهید آوینی در تشکل و کانون مساجد و قرآنی با حضور جناب یوسفی دبیر جبهه فرهنگی خبر داد و افزود؛ طرح ریشه رشت در وزارت فرهنگ به تصویب رسید و این دغدغه ما بوده که از هویت خود دفاع کنیم و این هویت تقویت و بازنشر داده شود تا بتوانیم آیین و گویش ها را داشته باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان از گویش های مختلف در استان و آداب رسوم و غذا و غیره که فرهنگ گیلان را تشکیل می دهد و این طرح با هزینه یک میلیارد تومانی از وزارت فرهنگ مواجه شد و امید که آنان که طرح برای استان دارند به ما اعلام و اداره کل هم حمایت خواهد کرد.

وی از اعتبار مصوب شده خرید کتب از نویسندگان گیلانی خبر داد و اظهار کرد؛کار فرهنگی بسیار برای ما ارزشمند است و ما تمام قد حمایت می کنیم.

امروز با حضور حجت الاسلام یوسفی دبیر جبهه فرهنگی،طاهری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان،اعضای شورای شهر رشت و مجموعه عوامل سازنده این مستند از پوستر مجموعه مستند ۲۰ قسمتی «ریشه های رشت» رونمایی شد.

 

 

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری