صفیر گیلان؛شهردار احمد سرگوراب از رشد ۱۸ درصدی بودجه ۱۴۰۳ شهرداری این شهر خبر داد و افزود: بودجه سال جاری شهرداری احمد سرگوراب به ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافته که ۸۹ درصد تحقق یافته است.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از شفت؛رضا نیکویی شهردار شهر احمدسرگوراب پیش از ظهر امروز – چهارشنبه -۱۴ تیرماه – همزمان با روز شهرداری ها و دهیاری ها در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر شورای اسلامی این شهر چهاردهم تیر ماه را که به نام روز شهرداری ها و دهیاری ها نامگذاری شده فرصت مغتنمی خواند تا بدینوسیله ضمن تبریک این روز به همه شهرداران و دهیاران و همچنین کارکنان خدوم و پرتلاش شهرداری ها و دهیاری های کشور، از زحمات شبانه روزی و و خالصانه همکاران در عرصه های مختلف شهرداری و مدیریت شهری  شهر احمد سر گوراب تشکر نمایم که با تمام توان در این نهاد مردمی برای خدمت به مردم و مناسب سازی محیط جهت کار و فعالیت آنان، در حال تلاش و فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه ۲۱ سال شهردار شهر کوچک احمدسرگوراب است ضمن تشکر از زحمات اعضای شورای اسلامی کنونی و گذشته این گفت : پیگیری شوراها و تلنگر های آنها همواره برای بهبود وضعیت شهر مفید بوده است و من این تلنگر ها را با جان و دل گوش دادم و سعی نمودم تا عمل کنم و کمتر حرف بزنم .

نیکویی با اشاره به اینکه دوره خدمتی بنده به پایان رسیده است ولی به درخواست شورای اسلامی شهر تا سال آتی به ادامه کار می پردازم گفت : یکی از دلایل پیشرفت شهر احمدسرگوراب همراهی مردم به خصوص در زمینه اهدای زمین بوده است .

نیکویی سال های خدمتی خود را به ۱۰ دوره دو ساله تقسیم کرد و گفت : در دو سال اخیر به دلیل همراهی و پیگیری های اعضای شورای شهر و هم افزایی مسوولین و همراهی مردم اقدامات  بسیار خوب و متمایزی انجام و یا در حال انجام است .

شهردار احمد سرگوراب از رشد ۱۸ درصدی بودجه ۱۴۰۳ شهرداری این شهر خبر داد و افزود: بودجه سال جاری شهرداری احمد سرگوراب به ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافته که ۸۹ درصد تحقق یافته است.

۲۱ سال خدمت بدون وصول یک ریال عوارض از بازاریان شهر احمد سر گوراب

وی ساماندهی بازار شهر احمدسرگوراب را یکی از طرح هایی برشمرد که همواره مورد توجه و نظرش بوده است  گفت : به زودی سیمای بصری بازار شهر احمدسرگوراب تغییر خواهد کرد .

شهردار احمدسرگورابم از جایگزینی و  نصب ۱۱ تیربتنی برق و کابل های مرتبط ، نوسازی کف پوش پیاده رو ، آبرو سازی ، درختکاری و همچنین نورپردازی ویژه مسیر بازار خبر داد و گفت:  امیدوارم این موضوع سبب رونق این بازار قدیمی بشود .

نیکویی افزود : بهسازی معابر داخل بازار با مبلغ یک میلیارد و ۶۹۲ میلیون تومان از محل اعتبارات عمرانی سال ۱۴۰۲ انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه به دلیل حمایت از کسب و کار و کمک به بازارایان ۲۱ سال است که از بازاریان عوارض صنفی دریافت نمی شود گفت : هر اقدامی که به تقویت این بازار کمک کند آن را پیگیری خواهد کرد .

شهردار احمدسرگوراب در بخش دیگری از سخنان  به جزییات پروژه های عمرانی  ، خدماتی و فرهنگی این شهر  در بازه زمانی یک ساله پرداخت و گفت :  زیرسازی کوچه بوستان ، خیابان شهید جدیدی و کوچه طبیعت به مساحت ۸۵۰۰ متر مربع انجام و برای اجرای طرح  لوله گذاری در خیابان شهید جدیدی و کوچه طبیعت به منظور هدایت آب‌های سطحی بالغ بر ۸۳۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است .

نیکویی با بیان اینکه برای اجرای موزاییک کاری ، جدول گذاری ، ساخت نرده ،  نصب چراغ‌های روشنایی بازار و همچنین بهسازی و تعمیر  ساختمان بخشداری  بیش از ۳۴۴ میلیون تومان هزینه شد گفت :  پرداخت مطالبات شرکت راه سازی  به مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان، تعمیر اساسی و خرید تجهیزات و بیمه ماشین آلات شهرداری از قبیل بیل بکهو ، لودر و ماشین زباله و خرید لوازم ضرور یدکی مجموعا به مبلغ ۵۲۰ میلیون تومان برای شهرداری هزینه در پی داشته است .

وی  همچنین به پرداخت مطالبات پیشین یک شرکت راه سازی به مبلغ ۳۴۷ میلیون تومان اشاره و اذعان کرد  : برای اجرای پروژه ایجاد و توسعه شبکه روشنایی معابر با نصب ۵ مورد برج نوری در کلان محله ، چهارراه چوکا،  داخل بازار ، چهارراه احمد سرگوراب  و محوطه مسجد پیر مختار  ۲۵۰ میلیون تومان هزینه شده است .

شهرداراحمدسرگوراب در ادامه سخنان خود به اهمیت تفکیک زباله از مبدا اشاره و گفت : برای آموزش مجدد خانوارها در این طرح و خرید سطل های زباله برای مدارس و ادارات و سایر هزینه‌ها ۱۰۵ میلیون تومان هزینه شد .

وی با اشاره به اینکه متوسط هزینه جمع آوری ماهیانه زباله های شهر احمدسرگوراب به ۳۱ میلیون تومان می رسد گفت : کاهش تولید زباله سبب خواهد شد که در هزینه های شهر صرفه جویی قابل توجهی شود .

این مقام مسوول با بیان اینکه برای رنگ آمیزی جداول بلوار شهید سلیمانی ، بلوار کشاورز ، خیابان معلم و خط کشی بلوار  و سرعت کاه ها مبلغ ۱۸۴ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است گفت : خرید افزارهای اداری برای شهرداری احمدسرگوراب ۱۶۱ میلیون تومان هزینه داشته است .

وی بر ضرورت بازنگری طرح جامع و پروژه مطالعاتی بازآفرینی بافت فرسوده و داخل بازار تاکید و گفت : انعقاد قرارداد و تهیه طرح مطالعاتی در این خصوص به مبلغ ۸۲ میلیون تومان انجام شده است .

برپایی جشن شهری در مناسبت های مختلف فرهنگی و اجتماعی

نیکویی برگزاری جشن عید غدیر با حضور هنرمندان صدا و سیما و تقدیر از برگزیدگان کنکور و قهرمانان ورزشی و اهدا کنندگان زمین ، آذین بندی نصب پرده‌ها و بنرها به مناسبت‌های مختلف ملی مذهبی در طول سال در سطح شهر و کمک در همین ارتباط را از دیگر اقدامات شهرداری در یک سال اخیر برشمرد و گفت : آسفالت خیابان‌های شهید جدیدی و بوستان به مبلغ یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از محل سهمیه قیر دریافتی سال ۱۴۰۲ به مساحت کل ۶۰۰ متر مربع از دیگر اقدامات شهرداری بوده است .

شهردار به دریافت حواله یک دستگاه کمپرسی ۶ تن به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیز اشاره و افزود :  پرداخت ۱۰ درصد  آن به مبلغ ۱۷۰ میلیون تومان به عنوان قدرالسهم از سوی شهرداری پرداخت گردید  و سفارش ساخت و نصب تانکر آب بر روی آن نیز انجام شده است  .

وی با بیان اینکه اجرای روکش آسفالت ورودی شهر از محل شرکت عرش بتن تا پمپ بنزین به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع با اعتبار  ۲ میلیارد تومان از محل سهمیه قیر دریافتی سال ۱۴۰۲ تا پایان مرداد ماه سال جاری انجام می شود گفت : خرید و نصب مجسمه و المان‌های شهری با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان نیز به زودی اجرایی می شود .

ایجاد تونل سبز ماندگار شهر احمد سر گوراب در انتظار مجوز آب منطقه های گیلان

نیکویی در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه کاشت درختان هیرکانی در دو سوی کانال آب بر آغاز شده است و تداوم آن و ایجاد یک تونل سبز ماندگار نیازمند مجوزهای شرکت آب منطقه ای گیلان است گفت : خرید و کاشت حدود ۸۰۰ اصله درخت به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان نیز تا یک ماه آینده انجام می شود .

وی با اشاره به اینکه برای نصب پایه دوربین پایش تصویری و ترافیکی در چهارراه چوکا مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان از منابع داخلی هزینه شده است گفت : این ها مهمترین اقدامات شهرداری و شورای اسلامی از ۱۴ تیرماه سال گذشته تا امروز بوده است  .

رضا نیکویی در پایان سخنان خود گفت : هر کاری که شهرداری کوچکی مانند احمدسرگوراب می توانست انجام دهد ، برای شهروندان انجام شده است و امیدوارم این روند  در راستای توسعه شهری تداوم یابد .

  • نویسنده : تنظیم،زلیخا صفری راسته کناری