صفیر گیلان؛تقی مهر با قدردانی از تلاش های مدیرآبفای گیلان و دادستان شفت در خصوص رفع موانع اجرای طرح آبرسانی به ۵۴روستا در مجتمع بداب گفت : راهکارها مشخص و مشکلات به زودی رفع خواهد شد.

اختصاصی/صفیر گیلان؛فرید تقی مهر ، صبح امروز -دوشنبه – در یک نشست خبری در اداره آبفای شفت  ضمن تقدیر از مسئولان شهرستان به ویژه مساعدت فرماندار،امام جمعه و نماینده و پیگیری های انجام شده افزود: رفع شکستگی لوله های آب،کلر سنجی،مواد گندزدا تزریق کردند و تعویض پمپ و دیگر کارها در ایستگاهها  در شهرستان اجرایی شده است.

وی به یکی از مشکلات بزرگ شهرستان شفت که کمیت آب شهرستان بوده با اجرای تعویض خط انتقال محور عثماوندان و چاه عثماوندان به طول  ۹۰۰ متر مرتفع نمودیم و مخازن ما در پیک مصرف و در گرما هم زمینی و هم هوایی کاملا پر است و  این امر باعث شد که دو چاه ما در شهرستان  در حالت رزرو قرار گرفت و این امر باعث کاهش هزینه و هم صرفه جویی در مصرف برق و هم تعویض نگهداری شده است.

رییس اداره آبفای شفت با بیان اینکه یکی از الزامات توسعه اقتصادی جامعه ، بهبود زیرساخت های عمرانی می باشد افزود: آب منشا توسعه پایدار است.

تقی مهر با اشاره به اینکه ما در شهرستان پروژه هایی را در دست اجرا داریم که از اعتبارات تملک استانی و صندوق توسعه ملی که با مساعدت  و نگاه ویژه فرماندارشرستان و نماینده گذشته و نماینده جدید در بحث حوزه آب و فاضلاب انشالله با اعتبارات ویژه اجرایی شود کما اینکه ما الان پروژه خط انتقال چوب تراشان،سلمرز،چنار رودخان و لیفکوخندان را در دست اجرا داریم.

وی به یکی از مشکلات بزرگ شهرستان در روستای ملاسرا که کمیت و کیفیت آب بوده اشاره و افزود: که طی روزهای گذشته حفر چاه جدید آغاز شده با اعتبار یک میلیارد و چهارصد و ده میلیون تومان تجهیز و در حال اجرا است و ما از صبر و شکیبایی مردم ملاسرا تقدیر و تشکر می کنیم چون با تانکر سیار به روستائیان آبرسانی انجام می شود .

رییس اداره آبفای شفت به مشکل تصفیه فیزیکی در روستای جیرده اشاره و افزود:در ادوار گذشته یک سری از لوازم برقی از محل تامین اعتباری که شده بود خریداری و موجود هست و الان در حال نصب دو عدد فیلتر شنی و سیمی هوا دهی هستیم که به امید خدا و با اعتبارات بعدی  که طی بازدید میدانی دکتر معصومی نماینده و فرماندار از روستای جیرده داشتند قول مساعد در کمیته برنامه ریزی ۱۴۰۳ که این مبلغ را کامل ببینند تا وارد مدار شود.

تقی مهر با قدردانی از تلاش های مدیرآبفای گیلان و دادستان شفت و فرماندار و نماینده در خصوص رفع موانع اجرای طرح آبرسانی به ۵۴روستا در مجتمع بداب گفت : راهکارها مشخص و مشکلات به زودی رفع خواهد شد.

وی گفت:طرح ساماندهی فاضلاب شهرهای شفت و احمدسرگوراب تدوین و در مرحله تامین اعتبار است و  اجرای این طرح عظیم و ماندگار نیازمند هم افزایی و پیگیری همه مسوولین است.

تقی مهر با بیان اینکه از ۱۱۰روستای شهرستان شفت ۶۱روستا تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار دارند گفت : در برخی از همین ۶۱ روستا هم تنش آبی وجود دارد و شایسته است همه مسوولین دست در دست هم دهیم و تکمیل پروژه مجتمع آبرسانی بداب را پیگیری کنیم.

وی در ادامه به طرح آبرسانی به شهرستان شفت از ماسوله رودخان فومن اشاره و گفت: این طرح ۱۵.۵ کیلومتر طول دارد که ۹ کیلومتر از آن اجرا شده است و باقیمانده آن برآورد اعتبار شده است .

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر شبکه آبرسانی و  ۱۸ هزار مشترک مصرف کننده آب در شهرستان شفت وجود دارد ، از تلاش های خالصانه ی کارکنان آبفای قدردانی کرد و گفت : مشکلات پرداخت حقوق کارکنان با پیگیری مدیرعامل آبفای گیلان به زودی رفع خواهد شد.

تقی مهر به مشکلات مجتمع آبرسانی چوبر و شهرک کادوس نیز اشاره و اذعان کرد: مشکل کمیت آب حل شده است اما کیفیت آب به دلیل وجود آهن و منگنز در سفره های آب زیرزمینی منطقه و الزام به کلر زنی و گندزدایی سبب می شود رنگ آب تولید شده کدر شود .

فرید تقی مهر  از مردم درخواست نمود آب را بهینه مصرف کنند و از کشاورزان خواست در مواقع کم آبی از آب شرب جهت آبرسانی به مزارع استفاده نکنند تا کمبود آب شرب در فصل گرم موجب نارضایتی سایرین نشود .

وی دربخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه مشکلات را با هم نمی شود حل کرد و  باید مشکلات شناسایی و به مرور زمان رفع شود  و ما در  شهرستان شفت نیاز به توسعه داریم توسعه اقتصادی،توسعهرهنگی و اجتماعی ولی  توسعه اقتصادی یکی از الزاماتش توسعه زیرساختی است و ما نمی توانیم زیر ساخت مناسب نداشته باشیم و به دنبال  توسعه باشیم و آب باعث هر توسعه  در کل دنیا می شود.

شهرستان شفت ، با ۵۴ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع است و بیش از ۵۴ هزار نفر جمعیت دارد .

  • نویسنده : تنظیم،زلیخا صفری راسته کناری