سرپرست بهزیستی گیلان؛

زنگ خطر افزایش چندمصرفی مواد مخدر در بین معتادان/”گل” اولین ماده مخدر پرمصرف بین معتادان گیلان/سرانه نگهداری معتادان متجاهر افزایش می یابد

  پرینت
زنگ خطر افزایش چندمصرفی مواد مخدر در بین معتادان/”گل” اولین ماده مخدر پرمصرف بین معتادان گیلان/سرانه نگهداری معتادان متجاهر افزایش می یابد
شناسه خبر : 59584 | تاریخ انتشار : 01 تیر 1401 - 16:37 | 243 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

سرپرست بهزیستی گیلان با بیان اینکه اعتیاد آسیب اول گیلان در حوزه اجتماعی به شمار می‌رود، گفت:این درحالی است که با وجود همه برنامه‌ریزی‌ها و اتخاذ تدابیر در حوزه مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد آنگونه که باید و شاید این راهکارها به نتیجه مطلوب نرسیده است و گفته می‌شود، اکنون نیز زنگ خطر چندمصرفی مواد افیونی در گیلان به صدا درآمده است.

اختصاصی/صفیر گیلان ؛ سید مهدی خدمت بین دانا سرپرست اداره کل بهزیستی گیلان به مناسبت ۵ تیرروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در نشست خبری با رسانه های گروهی در خصوص برنامه های بهزیستی استان اظهار داشت: اعتیاد آسیب اول گیلان در حوزه اجتماعی به شمار می‌رود، این درحالی است که با وجود همه برنامه‌ریزی‌ها و اتخاذ تدابیر در حوزه مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد آنگونه که باید و شاید این راهکارها به نتیجه مطلوب نرسیده است و گفته می‌شود، اکنون نیز زنگ خطر چندمصرفی مواد افیونی در گیلان به صدا درآمده است.
سازمان بهزیستی در دو بخش پیشگیری و درمان جهت ارائه خدمات به جامعه هدف فعالیت می کند.

وی افزود: بهزیستی در بخش پیشگیری از اعتیاد با تعامل و هماهنگی با ۱۹ دستگاه به ارائه خدمات می پردازد.

سرپرست بهزیستی استان با بیان اینکه در حوزه پیشگیری ؛ دانش آموزان ، دانشجویان و… جامعه هدف بهزیستی هستند، خاطرنشان کرد:در این راستا جلسات منظمی برگزار می شود.

وی برگزاری کارزار مبارزه با مواد مخدر در ۱۶ شهرستان را از برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد و گفت: این کارزار از ۲ الی ۷ تیر ماه سالجاری در ۱۶ شهرستان برگزار می شود.

خدمت بین دانا برگزاری میز خدمت در ۱۶ شهرستان از جمله در مصلی شهرستان رشت ، برگزاری جلسات آموزشی در ۱۶ شهرستان، نصب بنر و استند در سطح شهر را از برنامه های اجرایی طی این هفته عنوان کرد و افزود:دستگاه های کمیته پیشگیری از اعتیاد نیز برنامه هایی دارند که اجرا می شوند.

وی با اشاره به برگزاری ورزش کوهنوردی و پیاده‌روی در ۱۶ شهرستان تصریح کرد: تهیه و پخش موشن گرافی در فضای مجازی ، آگاه سازی مردم در خصوص ۴۴ باور غلط استفاده از مواد اعتیاد آور ، برگزاری نمایشگاه دائمی مبارزه با مواد مخدر ، دیدار از خانواده شهدا و … از برنامه های اجرایی هفته مبارزه با مواد مخدر است.

خدمت بین دانا با تاکید بر اینکه اعتیاد تبدیل به معضل اجتماعی شده است ، یادآور شد:پیشگیری کم هزینه تر ، مثمر ثمرتر و آسان تر از درمان است.

وی با اشاره به اینکه امروز سن اعتیاد به ۱۰ تا ۱۲ سال کشیده شده گفت:۲۶ هزار نفر افراد دارای اعتیاد که درمان شده اند در سامانه بهزیستی استان ثبت شده هستند.

سرپرست بهزیستی گیلان با بیان اینکه پیشگیری از اعتیاد نقش مهم و اساسی در حفظ بنیان خانواده دارد، اذعان داشت:در راستای پیشگیری ، آگاه سازی خانواده ها نقش مهمی دارد و آموزش های لازم باید در این خصوص صورت گیرد.

وی تاکید کرد:اولین علت وقوع طلاق توافقی و طلاق در استان گیلان ، اعتیاد است که جهت حفظ بنیان خانواده ارایه ، ترویج و نهادینه کردن آموزش های لازم ضرورت دارد.

مدیر کل بهزیستی گیلان ؛ بیکاری، فقر ، عدم فرهنگ سازی و آموزش های لازم و … را از دلایل اعتیاد عنوان کرد و گفت:به دلیل سخت و پرهزینه بودن بحث درمان، پیشگیری باید در اولویت قرار گیرد.

خدمت بین دانا با بیان اینکه میانگین سنی اعتیاد هم اکنون ۲۴ سال است ، تصریح کرد:شیوع اعتیاد در زنان و گرایش به اعتیاد در مردان بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه امروز در مصرف گیلان یکتازی گیلان را می بینیم گفت:بیشترین مواد مصرفی مخدر در استان گل است که بر مسائل روانی فرد معتاد اثر گذاری مستقیم دارد.

خدمت بین دانا عنوان کرد:۷۷۸ بیمار روانی در استان بستری هستند که استفاده کننده مواد مخدر بوده اند.

وی برگزاری کارزار مبارزه با مواد مخدر را از برنامه های مثبت و خوب بهزیستی استان عنوان کرد و گفت:۱۲۸ گروه اجتماع محور نیز با ۲۳۱ میلیون تومان اعتبار جهت پیشگیری از اعتیاد در استان فعالیت دارند.

سرپرست بهزیستی گیلان گفت:تعداد مراکز فعال ترک اعتیاد نیز هم اکنون ۴۸ مرکز در استان است.

وی همچنین در خصوص اجرای ابلاغیه رئیس جمهور جهت صیانت از معتادان متجاهر ، خواستار همکاری و تعامل بیشتر دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، شهرداری رشت و سایر دستگاه های ذیربط شد.

خدمت بین دانا گفت:هم اکنون ۵۵ معتاد متجاهر تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند که امید است با همکاری دستگاه های ذیربط در راستای صیانت از معتادان متجاهر ، این تعداد به ۲۵۰ نفر افزایش یابد.

سرپرست بهزیستی گیلان نگهداری معتادان متجاهر را یک دغدغه خواند و گفت:سرانه نگهداری هر نفر ۳۵ هزار تومان بوده که اگر چه رقم ناچیز است اما با توجه به تورم و گرانی ها در سال جدید این میزان افزایش می یابد و جا دارد طبق دستور ابلاغی رئیس جمهور شهرداری ها در این هزینه کمک حال باشند که متاسفانه تا امروز ریالی از طرف شهرداران و شهرداری پرداخت نشده است.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری
برچسب ها
نوشته های مشابه
افتتاح پیشرفته ترین مرکز پایش شرکت های توزیع برق کل کشور
تالش یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در کشور به شمار می رود
گزارش تصویری برگزاری مراسم زیارت عاشورا ،غبار روبی مزار شهدا و اهدای خون توسط ورزشکاران فومنی
بازگشت مجموعه‌های ورزشی فرسوده مثل تختی به چرخه ورزش به همت خیرین
۹ آمبولانس و موتورلانس به ناوگان خودرویی اورژانس ۱۱۵ گیلان افزوده شد
برای راه اندازی شرکت‌ سیمکو از حالت انفعالی باید هزینه هنگفتی تقبل کرد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.