معاون بهداشتی دانشگاه به مناسبت فرارسیدن هفته سلامت مردان:

سبک زندگی در ناباروری مردان تاثیرگذار است

  پرینت
سبک زندگی در ناباروری مردان تاثیرگذار است
شناسه خبر : 79929 | تاریخ انتشار : 24 خرداد 1403 - 14:08 | 26 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

صفیر گیلان/دکتر رضوانی تصریح کرد ؛ سبک زندگی در ناباروری مردان تاثیرگذار است به طوری که مصرف دخانیات و الکل، عدم تحرک، تغذیه نادرست و مواجهه با مواد شیمیایی در برخی مشاغل می توانند منجر به ناباروری در مردان شود

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان دکتر سید محمود رضوانی- معاون بهداشتی دانشگاه در جمع رسانه ها با گرامیداشت هفته ملی سلامت مردان در سال جاری ( ۲۴ تا ۳۰ خرداد ماه) شعار این هفته را با توجه به اهمیت جوانی جمعیت و بار بیماری های مردان ایرانی و سیمای مرگ در کشور، « مردان سالم ،ایران قدرتمند و جوان » عنوان و گفت ؛ هفته سلامت مردان، فرصت مغتنمی برای اطلاع رسانی و حساس سازی مردان جامعه، جلب مشارکت های سازمان های دولتی، غیر دولتی و صنوف مختلف درخصوص اولویت های سلامت در مردان است.

وی افزود؛ این هفته به عنوان یک راهکار و فرصت مناسب برای تشویق مردان به مشارکت در توسعه ی برنامه های بهداشتی و ارتقای سلامت با اطلاع رسانی و حساس سازی جامعه و دولت در خصوص اهمیت سلامت مردان در خانواده و جامعه است.
دکتر رضوانی شایع ترین سرطان ها در مردان ایران را معده، پوست، پروستات،کولورکتال و مثانه عنوان کرد و افزود؛ بین ۳۰ تا ۵۰ درصد مرگ های ناشی از سرطان، با تغییر یا اجتناب از عوامل خطر سرطان ها قابل پیشگیری است. حفظ وزن طبیعی، رژیم غذایی سالم، ورزش منظم و اجتناب از مصرف دخانیات و الکل از عواملی هستند که موجب پیشگیری از بروز سرطان های مختلف می شوند.
معاون بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه محوریت فعالیت های هفته  سلامت مردان در سال جاری بر پیشگیری از ناباروری، بیماری های شغلی، سرطان ها،  ارتقای سواد سلامت و بهبود سبک زندگی در نظر گرفته شده است، گفت ؛ سلامت جنسی مردان جزء مهمی از سلامت و تندرستی کلی آنان را تشکیل می دهد. در بحث سلامت باروری تاکنون کمتر به مردان پرداخته شده و تمرکز عمدتا بر روی زنان بوده است در حالی که  درصد قابل توجهی از موارد ناباروری در زوجین، به دلیل وجود مشکل در مردان است.
دکتر رضوانی تصریح کرد ؛ سبک زندگی در ناباروری مردان تاثیرگذار است به طوری که مصرف دخانیات و الکل، عدم تحرک، تغذیه نادرست و مواجهه با مواد شیمیایی در برخی مشاغل می توانند منجر به ناباروری در مردان شود که درمان آن بر حسب تشخیص علت ناباروری، متفاوت است. بسیاری از مشکلات با دارو یا روش های درمانی غیر جراحی و برخی با روش های جراحی برطرف می شوند.
 معاون بهداشتی دانشگاه در پایان ابراز امیدواری کرد؛  با مشارکت همه جانبه، اقدامات موثری در راستای ارتقای آگاهی جامعه و سواد سلامت و بهبود سلامت مردان  جامعه انجام پذیرد.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه
نقش رسانه‌ها در هدایت افکار و رفتار جامعه بسیار موثر است
فوت ۹ بیمار در جریان آتش سوزی بیمارستان قائم رشت/اسامی فوت شدگان آتش سوزی بیمارستان قائم رشت
دستور ویژه استاندار گیلان بر انجام خدمات به موقع به حادثه دیدگان
آتش سوزی مهیب در بیمارستان قائم رشت؛ انتقال بیماران توسط هلال احمر
موافقت شورا با پرداخت کمک مالی به تیم فوتبال داماش رشت/ رفع مشکل پل مکانیزه میدان جانبازان/ سگ های بلاصاحب رشت به طور اصولی جمع آوری و ساماندهی شوند
انصاف و عدالت است؛ شعار طلایی پزشکیان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.