صفیر گیلان؛محمدرضا پارسی بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه مبارک فجر در سالن اجتماعات اداره‌کل بهزیستی گیلان با بیان اینکه یک سازمان مردم نهاد با محوریت شناسایی کودکان کار در گیلان با حمایت بهزیستی تشکیل شده است، گفت: تاکنون این سازمان ۱۴۰ کودکان کار بدسرپرست، بی سرپرست و یا دارای […]

صفیر گیلان؛محمدرضا پارسی بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه مبارک فجر در سالن اجتماعات اداره‌کل بهزیستی گیلان با بیان اینکه یک سازمان مردم نهاد با محوریت شناسایی کودکان کار در گیلان با حمایت بهزیستی تشکیل شده است، گفت: تاکنون این سازمان ۱۴۰ کودکان کار بدسرپرست، بی سرپرست و یا دارای بیماری خاص در گیلان  شناسایی کرده است.

وی همچنین با اشاره به پوشش ۳۵۰۰ بیمار مزمن در بخش اعصاب و روان، تصریح‌کرد: از این تعداد ۷۰۰ نفر در مراکز بهزیستی نگهداری و  ۵۰۰ نفر در منزل ویزیت و مابقی نیز تحت حمایت هستند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه در حوزه نظارت و کنترل کمپ‌های ترک اعتیاد در استان دچار چالش هستیم، اظهارکرد: بهزیستی در اصلاح این کمپ‌ها فشارهای زیادی متحمل می‌شود. در سال گذشته در حوزه درمان ۶۰۰ میلیون تومان یارانه درمان به این مراکز پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از آسیب‌های ناشی از طلاق در خانواده‌ها به ویژه برای کودکان و زنان در دستور کار بهزیستی قرار دارد، افزود: در حال حاضر ۷ هزار پرونده طلاق از دادگستری استان به بهزیستی ارجاع شده است.

به زودی ۱۱۹ واحد مسکن محرومین  واگذار می شود

پارسی از  واگذاری ۱۱۹ واحد مسکن محرومین با اعتبار ۶۶ میلیارد ریال در گیلان خبرداد وگفت: از این میزان ۲۹ میلیارد ریال کمک بلاعوض سازمان بهزیستی، ۱۶ میلیارد ریال کمک خیران و آورده مددجو و ۲۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات بانکی است.

وی با بیان اینکه ۵۸ واحد از این واحدهای در مسکن مهر شهرستان رشت واقع شده که ۶ واحد آن در روزهای گذشته واگذار شده است، ادامه داد: این واحدها به خانواده‌های دارای دو معلول، یک معلول و یا زنان سرپرست خانوار واگذار می شود.

ایشان  از ساخت  ۲۳۰ واحد مسکن محروم توسط بهزیستی استان گیلان خبر داد گفت: از این تعداد ۴۸ واحد مسکونی در شهرستان شفت و ۲۰ واحد در شهرستان لنگرود و مابقی در حوزه روستایی در دست ساخت است.

وی تصریح کرد: امضای توافقنامه با آموزش و پرورش استان گیلان  از مهم‌ترین برنامه ماست و در این توافقنامه انجام همکاری‌های بیشتر در راستای آگاهی سازی دانش آموزان، جلوگیری از اختلالات ژنتیکی، آموزش پیش از ازدواج، تبادل اطلاعات، کودک آزاری، خودکشی، کودکان کار، همکاری خیرین مدرسه‌ساز و حمایت از خانواده‌های بی بضاعت است.

 مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی در سال ۹۶ ۲۰ درصد افزایش داشت

وی در ادامه با اشاره به افزایش ۱۵۰ هزار تومانی مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی در سال ۹۶، گفت: این افزایش براساس تعداد افراد خانواده انجام شده و امسال نیز شاهد افزایش ۲۰ درصدی مستمری هستیم.

پارسی با بیان اینکه بیش از ۹۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان گیلان هستند، ادامه داد: برنامه‌ریزی و اقدامات لازم برای بهبود وضعیت مددجویان در سال آینده انجام شده است دولت نیز در قانون برنامه ششم توسعه و بودجه ۹۸ در راستای حمایت از معلولان مبلغ قابل توجهی به این بخش اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه با برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه ژنتیک و مشاوره‌های پیش از ازدواج شاهد کاهش تولد کودکان معلول در جامعه هستیم، افزود: البته امروز به جای این کودکان افرادی که براثر تصادف و سوانح دچار نقص عضو می شوند، کودکان کار و طلاق تحت پوشش قرار می گیرند.