نشست شورای تحول اداری مدیریت درمان تأمین اجتماعی گیلان با حضور دکتر حبیبی سرپرست مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان گیلان، معاونین ،روسای مراکز درمانی، روسای ادارات و کارشناسان مدیریت درمان استان با هدف ارزیابی وضعیت فعلی، شناسایی چالش‌ها و تدوین راهکارهای ارتقای خدمات درمانی برگزار شد

به گزارش صفیر گیلان به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان استان گیلان در این نشست، بحران نقدینگی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌های سازمان مورد بررسی قرار گرفت. دکتر حبیبی سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از مهمترین چالش سازمان  کمبود نقدینگی است بر اتخاذ تدابیر مدیریتی، صرفه جویی و هم‌افزایی کارکنان برای عبور از این شرایط تأکید کرد. وی همچنین خاطرنشان کرد که بخشی از مشکلات، خارج از اختیار استان است، اما بخش قابل‌توجهی از آن‌ها را می‌توان با مدیریت کارآمد، بهره‌گیری از توانمندی‌های کارکنان و تقویت همکاری‌ها حل نمود.

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه  سازمان تأمین اجتماعی با وجود شرایط دشوار مالی، همچنان بر تعهدات خود پایبند بوده و  با تدابیر مدیر عامل محترم سازمان اقدامات مؤثری جهت برون رفت از چالشهای موجود انجام و برنامه ریزی شده است گفت: پرداخت کامل  و تسویه مطالبات مراکز دانشگاهی سراسر کشور یکی از اقدامات و گامی مهم در جهت افزایش تعاملات و ارتقای سطح  خدمات بیمه‌شدگان بوده است.

راهکارهای مدیریت بحران و حرکت به سوی توسعه
با توجه به چالش‌های موجود، تمرکز بر دانش‌محوری، شایسته‌سالاری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های نیروی انسانی متخصص به‌عنوان راهکارهای اساسی برای ارتقای خدمات درمانی تأمین اجتماعی در گیلان مطرح شد. دکتر حبیبی با اشاره به نقش کلیدی همکاران توانمند در مدیریت بحران، اظهار داشت که با وفاق و همدلی، همکاری و هماهنگی، می‌توان این مرحله حساس را پشت سر گذاشت و مسیر بهبود و توسعه را ادامه داد.
وی همچنین بر لزوم تکمیل پروژه‌های درمانی، توسعه مراکز درمانی و افزایش کیفیت خدمات تأکید نمود و جذب پزشکان متخصص برای مراکز درمانی شهرستان‌های دور از مرکز استان را در راستای توزیع عادلانه خدمات درمانی و دسترسی بهتر بیمه‌شدگان به خدمات مطلوب ضروری و از برنامه های اصلی مدیریت درمان تامین تامین اجتماعی گیلان دانست.

چشم‌انداز آینده مدیریت درمان تأمین اجتماعی گیلان
در این نشست، بهبود وضعیت کارکنان به‌منظور افزایش بهره‌وری و بهبود خدمت‌رسانی نیز از موضوعات مورد تأکید بود. سرپرست مدیریت درمان تأمین اجتماعی گیلان با اشاره به اهمیت هم‌افزایی و حمایت از همکاران در راستای پیشبرد برنامه‌های سازمانی، بر ضرورت اجرای سیاست‌های مبتنی بر عدالت، دانش‌محوری و مدیریت کارآمد تأکید کرد.
براساس این گزارش در این جلسه پس از طرح و بیان مسائل توسط روسای مراکز، راهکارهای مرتفع سازی چالشها مورد بررسی قرار گرفت.
در پایان دکتر حبیبی خاطر نشان کرد: با اتکا به ظرفیتهای داخلی و اصلاح فرآیندها، مدیریت درمان گیلان میتواند به الگویی موفق در خدمات رسانی مطلوب تبدیل شود.