فرمانده انتظامی شفت گفت: بیش از ۲ کیلوگرم مواد مخدر در بازرسی از منزل سوداگران مرگ در این شهرستان کشف شد.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛سرهنگ “عبدالعلی شعبانی” در این گفت‌وگو با بیان اینکه مواد مخدر ریشه بسیاری از جرایم، ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی است و این موضوع لزوم توجه ویژه نهادهای مربوطه در راستای برخورد با این پدیده شوم را دو چندان می‌سازد اظهار داشت: مبارزه با سوداگران مرگ و پیشگیری از اعتیاد همواره در اولویت ماموریت‌های پلیس قرار دارد.
وی در ادامه گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر توزیع موادمخدر توسط افردی در سطح شهرستان شفت، پیگیری و بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان شفت اذعان داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با انجام اقدامات فنی و بررسی‌های همه جانبه ضمن اطمینان از صحت موضوع با اشرافیت اطلاعاتی مخفیگاه متهمان مورد نظر را شناسایی کردند.
این مقام انتظامی از کشف ۲ کیلو و ۷۶۰ تفاله تریاک، ۱۰۰ گرم سوخته تریاک، ۸۰ گرم هروئین، ۹ گرم حشیش، ۲ گرم شیره، یک گرم شیشه، ۱۳ گرم سایر مواد مخدر به همراه یک دستگاه ترازوی توزین، یک حقه وافور و ۲ جام پایپ در بازرسی از منزل این سوداگران مرگ خبر داد و تصریح کرد: در این عملیات متهمان ۳۹ و ۵۶ ساله دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ شعبانی در پایان با اعلام اینکه اگر همه افراد جامعه نسبت به اتقاقات و رویدادهای اطراف خود حساس باشند و احساس مسئولیت کنند، قطعاً امنیت مطلوب‌تری را می‌توان در آن جامعه برقرار کرد افزود: مردم می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت افراد در امر تهیه و توزیع موادمخدر، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شفت

فرمانده انتظامی شفت از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و جمع آوری و دستگیری ۹ معتاد متجاهر و فروشنده موادمخدر در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ “عبدالعلی شعبانی” در این گفت‌وگو اظهار داشت: در راستای برقراری نظم و امنیت، طرح ۲ روزه ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز در سطح شهرستان شفت با اولویت برخورد با فروشندگان موادمخدر و معتادان متجاهر به مرحله اجرا در آمد.
وی در ادامه به جمع‌آوری و دستگیری ۹ خرده فروش موادمخدر و معتاد متجاهر طی عملیات‌های جداگانه در مدت اجرای این طرح اشاره کرد و بیان داشت: از محل اختفاء این افراد، یک کیلو و ۳۵۰ گرم تفاله تریاک، ۱۶۰ گرم سوخته تریاک، ۲۱ گرم تریاک، ۲۱ گرم شیشه، ۴ گرم هروئین، و همچنین یک ترازوی توزین، یک حقه وافور و ۲ جام پایپ را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان شفت در ادامه تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.
این مقام انتظامی در پایان با تاکید بر تداوم اجرای اینگونه طرح‌ها، موادمخدر و بلای خانمان‌سوز اعتیاد را تهدیدی جدی برای سلامت جامعه دانست و از شهروندان خواست برای مقابله با سوداگران مرگ همواره با مجموعه انتظامی همکاری کنند