صفیر گیلان ،امیرحسین شاهانی مشاور فرهنگی وزیر و رئیس ستاد اقامه نماز وزارت نفت، حضور مدیران در صف اول نماز را زمینه ساز گسترش این فریضه الهی در سطح سازمان عنوان کرد.

به گزارش  صفیر گیلان به نقل از روابط عمومی گاز گیلان، روز سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳، امیرحسین شاهانی مشاور فرهنگی وزیر و رئیس ستاد اقامه نماز وزارت نفت در اجلاس سراسری ائمه جماعات این وزارت که به میزبانی شرکت گاز گیلان برگزار شد، گفت: نماز جماعت باید در همه ادارات، هرچند کم جمعیت برپا شود.

وی با قدردانی از تلاش‌های مدیران گاز و نفت در استان گیلان برای اشاعه فرهنگ نماز در سطح سازمان، بیان کرد: برای گسترش فرهنگ نماز، باید در ابتدای امر همه مدیران سازمان در صف اول نماز حضور یابند تا ان شاءالله شاهد گسترش هرچه بیشتر این فریضه الهی در همه جا باشیم.

رئیس ستاد اقامه نماز وزارت نفت گفت: روحانیون وزارت نفت تنها عهده دار برپایی نماز جماعت نبوده و وظیفه تبلیغ دین و قرآن، اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و نیز ارائه مشاوره در زمینه‌های فرهنگی را بر عهده دارند.

شاهانی یکی از نقاط قابل بهبود شرکت‌های تابعه وزارت نفت را، موضوع گزارش دهی عنوان کرد و گفت: در همه شرکت‌ها، فعالیت‌های گسترده و متنوعی در زمینه‌های فرهنگی صورت می‌پذیرد و لازم است تا این کارها برای انعکاس شایسته به نهادهای بالاتر، به صورت دقیق به این ستاد ارسال شود.

وی با تأکید بر لزوم برخورد مناسب با مردم و تکریم ارباب رجوع اظهار داشت: مردم سرمایه‌های اصلی و واقعی نظام اسلامی هستند فلذا وظیفه همه ماست تا با همه توان خود در جهت خدمت به ایشان تلاش نماییم.

مشاور وزیر نفت در همین راستا با تأکید بر حضور حداکثری همه اقشار جامعه در انتخابات پیش رو اظهار داشت: از همه ائمه جماعات وزارت نفت درخواست داریم تا با روشنگری و بصیرت افزایی درخصوص انتخابات، موجبات حضور پرشور کارکنان شرکت‌های تابعه وزارت نفت را در این رویداد مهم فراهم آورند.

همچنین در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حجازی رئیس ستاد اقامه نماز گیلان با قدردانی از نگاه و رویکرد مثبت شرکت‌های گاز و نفت در گیلان به امر نماز، خواستار ساخت و تجهیز نمازخانه‌های مناسب برای اقامه نماز جماعت در ادارات سراسر استان شد.

در ادامه این برنامه عیسی جمال نیکویی مدیرعامل شرکت گاز گیلان و مجتبی شکوری مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان گزارشی از وضعیت ارائه خدمات به مردم و همچنین فعالیت‌های فرهنگی در حوزه‌های مربوطه ارائه کردند.

خاطرنشان می‌سازد پیش از شروع این برنامه، حجت الاسلام و المسلمین شاهانی مشاور وزیر نفت، به همراه ائمه جماعات این وزارت و مدیران و رؤسای شرکت‌های گاز و پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان با حضور در گلزار شهدای رشت، یاد و خاطره شهدای والامقام دفاع مقدس را گرامی داشتند. مشاور وزیر نفت و هیئت همراه در ادامه با حضور در دفتر آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان با ایشان دیدار و گفتگو کردند.