صفیر گیلان؛حسینی با تاکید بر اینکه خصوصیات و ویژگی‌های شاخص شهیدان انصاری و نورانی باید تبیین شود افزود: مسئولانی که امروز در نظام اسلامی مسئولیت دارند باید از ویژگی‌های اخلاقی شهیدانی همچون انصاری و نورانی الگو بگیرند.

 اختصاصی/صفیر گیلان؛سرهنگ پاسدار عباس حسینی امروز در  نشست خبری یادواره شهیدان انصاری و نورانی و  شهدای کارمند گیلان در جمع رسانه ها ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۲۵۷ شهید کارمند استان گیلان اظهار داشت: همه مدیون شهدا هستیم و هرچه داریم از برکت خون شهداست و زنده نگهداشتن نام شهید کمتر از شهادت نیست.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور اقشار بسیج با اشاره  به اینکه شهید انصاری تنها استاندار شهید کشور و از شهدای بزرگ کشورمان است افزود: شهید علی انصاری  برای اطاعت از فرمایش امام(ره)، از آمریکا به ایران بازگشت و در راه خدمت به مردم کشور، روز و شب نمی‌شناخت و اما ایشان را با اسم کوچک علی صدا می زدند..

حسینی ضمن برشمردن ویژگی‌های شخصیتی شهید علی انصاری تصریح کرد: این شهید بزرگوار در همه حال و همه‌جا خدا را می‌دید و پیرو خط ولایت و رهبری، اهل انفاق و کمک به نیازمندان، سختکوش و ساده‌زیست بود.

وی با تاکید بر اینکه خصوصیات و ویژگی‌های شاخص شهیدان انصاری و نورانی باید تبیین شود افزود: مسئولانی که امروز در نظام اسلامی مسئولیت دارند باید از ویژگی‌های اخلاقی شهیدانی همچون انصاری و نورانی الگو بگیرند.

وی شهید انصاری را متکی به خدا  و سخت کوش و ساده زیست دانست  و گفت: امروز مدیران ما مدیر نیستند  و بیشتر توجه آنان به دوربین ها برای ثبت تصویر و صدایشان است و از خدا نمی ترسند بلکه بیشتر از دوربین ها می ترسند.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور اقشار بسیج خاطرنشان کرد: شهید علی انصاری تنها استاندار شهید کشور است و باید در سطح کشور، بیشتر معرفی و برجسته شود و لذا از مسئولان استانی و کشوری انتظار داریم که حداقل، ساخت فیلم و سریالی در خصوص زندگی شخصی و مدیریتی ایشان را با جدیت پیگیری کرده و در دستور کار قرار دهند و در این زمینه، سپاه پاسداران هم آمادگی همکاری برای ساخت یک سریال یا فیلم ماندگار از این ۲ شهید شاخص کشور را دارد.

حسینی ادامه داد: ساخت سقاخانه در محل شهادت شهیدان انصاری و نورانی در خیابان لاکانی رشت هم خواسته خانواده شهید است و با وجود اینکه مصوب شده اما هنوز عملیاتی نشده است.

وی گفت: با توجه به اینکه شهید انصاری تنها استاندار شهید کشور است و لذا از مسئولان کشوری یا وزارت کشور انتظار می‌رود که همزمان با سالگرد شهادت ایشان، پیامی صادر کنند.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان  شهید ان انصاری و نورانی را الگویی برای مدیران در مدیریت معرفی نمود و گفت: شهید انصاری کشور امریکا را بعد از سالها زندگی برای خدمت به کشور رها نمود و نیاز است امروز ما علاوه بر برگزاری یادمان این شهید  حداقل ساخت مجموعه تلوزیونی و چاپ کتاب و پر رنگ کردن سردیس این شهیدان را در دستور کار فرهنگی استان داشته باشیم.

وی برگزاری کنگره شهدای کارمند را در صبح پنجشنبه در تالار مرکزی رشت یک حرکت ماندگار  در راستای زنده نگهداشتن نام شهدای کارمند به ویژه استاندار شهید گیلان خواند و گفت: رونمایی از کتاب سربداران دیار میرزا را یکی از برنامه های این بزرگداشت خواند.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری راسته کناری