عباسی با بیان اینکه همه هدف دولت سیزدهم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بوده است، افزود: دولت گذشته ساخت مسکن مهر را رها کرد ولی دولت سیزدهم در مسکن روستایی، محرومین و طرح نهضت ملی مسکن کارهای خوبی را انجام دادیم.

اختصاصی/صفیر گیلان از صومعه سرا؛ اسدالله عباسی ظهر امروز(شنبه) در جلسه شورای اداری شهرستان صومعه‌سرا، در خصوص رفع تداخل زمین‌های کشاورزی و سند آنها اظهار کرد: کارهای خوبی در این خصوص انجام شده و مشکلات منابع طبیعی، محیط زیست و کشاورزی در این راستا برطرف شده است تا روستائیان بتوانند سند زمین‌های خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه مسؤولان باید خود را بخشی از بدنه جامعه‌ دانسته و برای حل مشکلات آنان تلاش کنند، گفت: تمامی مدیران استانی و شهرستانی با مردم همراهی دارند و این امور به طور واضح قابل مشاهده است.

استاندار گیلان با اشاره به انتظار مردم از مسؤولان برای حل مشکلات آنان بیان کرد؛ مردم از مسؤولان انتظار حل مشکلات را دارند، لذا باید به طور جهادی و عملیاتی خیلی از موانع را از پیش رو برداریم که خوشبختانه در دولت سیزدهم به این مهم توجه شده است.

عباسی مهمترین ویژگی شهید جمهور را مردمی و دیندار بودن دانست و افزود: یکی از ویژگی‌های شهید جمهور باور قلبی به ارزش‌های دینی و انقلابی بوده است و همین امر منجر به خستگی ناپذیری این شهید عزیز شد.

وی با تاکید بر جهادی کارکردن مسؤولان در دولت سیزدهم و به ویژه شهید جمهور تصریح کرد:  باید شب و روز برای حل مشکلات مردم تلاش کرد و خدا پاداش خدمت را می‌دهد لذا باید طوری عمل کنیم که مردم بعد از دوره خدمت از ما به نیکی یاد کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه شهید دکتر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پیشگاه پروردگار و مردم عزیز شدند، گفت: عده‌ای همواره تلاش‌های شهید جمهور را نادیده گرفته و اقدام به تخریب این شهید زدند ولی آنان خار و‌ ذلیل و شهید رئیسی در پیشگاه پروردگار و مردم عزیز شده و به درجه رفیع شهادت رسیدند.

عباسی با بیان اینکه همه هدف دولت سیزدهم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بوده است، افزود: دولت گذشته ساخت مسکن مهر را رها کرد ولی دولت سیزدهم در مسکن روستایی، محرومین و طرح نهضت ملی مسکن کارهای خوبی را انجام دادیم.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در رفع ناترازی برق و انرژی در کشور بیان کرد: قبل از روی کار دولت سیزدهم، در فصل تابستان همواره با قطعی برق منازل مواجه بودیم ولی در دولت سیزدهم با اصلاح شبکه‌های برق، دیگر شاهد قطعی برق منازل نبودیم.

استاندار گیلان یکی دیگر از اقدامات مهم دولت سیزدهم را کاهش نرخ تورم در کشور دانست و گفت: نرخ تورم در دولت گذشته به ۶۰ درصد رسیده بود ولی در این دولت به ۴۰ درصد رسید که این امر نشان دهنده نگاه مناسب تیم اقتصادی دولت سیزدهم به مسائل معیشتی مردم بوده است.

عباسی دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم را کاهش نرخ بیکاری دانست و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در سه سال گذشته، نرخ بیکاری استان از بالغ بر ۹ درصد امروز به کمتر از هفت درصد رسیده است و تعهد اشتغال استان هم در سال گذشته بیش از ۱۱۴ درصد محقق شد.

وی همچنین از اختصاص ۷۰ میلیارد تومان برای تعریض و چهاربانده کردن جاده فومن، پونل، آستارا خبر داد و گفت: در گذشته اعتبارات خوبی برای جاده فومن به پونل اختصاص نمی‌یافت ولی اکنون ۷۰ میلیارد تومان برای تعریض و نوسازی جاده جذب شده و کارها در حال انجام است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در استان کارخانه‌هایی وجود دارد که نیاز به مواد اولیه در بحث چوب دارند و از همه ظرفیت آنها استفاده نمی شود، افزود: در زمان حاضر بخشی از مواداولیه در این خصوص از کشورهای همسایه تامین می شود که می توان از طریق کشت صنوبر زنجیره تولید را تکمیل و تامین کرد.

عباسی با تاکید بر رفع مشکل فروش برنج در سال جاری با همت و تلاش شهید جمهور تصریح کرد: شالیکاران استان امسال در بحث خرید برنج قدری اذیت شدندکه این مشکل به دستور شهید جمهور در هفته قبل از شهادت گره‌گشایی شد.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک ظرفیت تولید شیر در این مجموعه به بیش از ۶۰ تن خواهد رسید، بیان کرد: با تلاش‌های انجام شده بخشی از نیاز صنایع لبنیات گیلان به شیر تامین شده و دیگر نیازی به واردات شیر از دیگر استان‌های کشور نمی‌باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه گیلان قطب تولید مرغ در کشور است، افزود: در دولت گذشته میزان مرغ تولیدی در گیلان ۵۵۰ تن بود که این آمار در دولت سیزدهم به ۹۵۰ تن رسیده و حتی بخشی از مرغ تولیدی در گیلان به استان‌های دیگر صادر می‌شود.
عباسی با تاکید بر لزوم توجه به اجرای درست برنامه هفتم توسعه توسط دولت آینده بیان کرد: تصویب برنامه هفتم توسعه حاصل تلاش دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی بود که باید توسط رئیس جمهور آینده به طور دقیق و کامل اجرایی شود.

وی با اشاره به آمادگی گیلان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: با توجه به قانون اساسی، باید انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود که در این راستا ائمه جمعه، فرمانداران و سایر مسئولان فضا را به گونه ای مهیا کنند که شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات باشیم.

استاندار گیلان با تاکید بر اجرایی بودن شهید جمهور در طول عمر با عزت خدمتی خود گفت: کشور داری فقط صحبت نیست و رئیس جمهور منتخب باید عملکرد اجرایی خوبی داشته باشند.

در این جلسه ابتدا نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی،همچنین فرماندار صومعه‌سرا  و ائمه جمعه شهرهای صومعه‌سرا و گوراب زرمیخ نیز سخنرانی کردند.

  • نویسنده : تنظیم،زلیخا صفری راسته کناری