صفیر گیلان؛معصومی افزود:در کنار این مشکل مقررات دست و پا گیر و قوانین منابع طبیعی و محیط زیست هم اضافه کنید که اقتصاد جامعه را دچار چالش کرده است و برخورد سلیقه‌ای برخی نهادهای ذی‌ربط به بهانه حفظ منابع ملی و محیط زیست اسباب تاخت و تاز آنان را مهیا نموده به نحوی که برخی از منازل روستاییان را نیز تخریب کردند.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛ سید کریم معصومی در نشست علنی روز یکشنبه، ۱۰ تیرماه، مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: به موجب ماده ۲ آیین نامه اجرایی طرح هادی در قالب سند توسعه روستاها با هدف فراهم نمودن زمینه توسعه و عمران روستاها و بهبود وضعیت مسکن روستاییان و آبادانی روستاها این طرح مصوب شده است اما متاسفانه در عمل نه تنها موجب آبادانی روستا نشده بلکه آفتی برای روستا و روستاییان شده است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس ادامه داد: عدم اجرای دقیق این طرح و عدم بازنگری در موعد مقرر، عملاً دست روستانشینان را از بهره‌برداری از اراضی آبا اجدادی خویش کوتاه نموده است. ارمغان این طرح برای روستاییان چیزی جز خالی شدن روستاها از جمعیت تعطیلی مدارس و شبکه‌های بهداشت و سایر امکانات رفاهی نبوده است.

وی افزود:در کنار این مشکل مقررات دست و پا گیر و قوانین منابع طبیعی و محیط زیست هم اضافه کنید که اقتصاد جامعه را دچار چالش کرده است و برخورد سلیقه‌ای برخی نهادهای ذی‌ربط به بهانه حفظ منابع ملی و محیط زیست اسباب تاخت و تاز آنان را مهیا نموده به نحوی که برخی از منازل روستاییان را نیز تخریب کردند.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه بازگشایی جاده عشایری شفت یکی از آرمان‌های مردم منطقه است، گفت: اکثر جاده‌های این منطقه با مشکلات جدی مواجه است که لازم است نسبت به بهبود آنها اقدامات لازم صورت بگیرد.

 

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری