مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان گفت: کارکرد رسانه و اطلاع‌رسانی در زمان پهلوی نمود داشته است به طوری که این هیئات بودند که نقش آگاهی سازی و اطلاع‌رسانی از جنبه سیاسی را به عهده داشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛حجت‌الاسلام سعید مهدوی ظهر امروز در گفت‌وگو با روابط‌عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اهمیت و کارکرد رسانه در هیئات مذهبی، اظهار داشت: هجمه‌های شدید تبلیغاتی و رسانه‌ای دشمنان قسم خورده نظام اسلامی با استفاده از ابزار رسانه یکی از توطئه‌های آن‌ها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه کارکرد اطلاع‌رسانی در هیئت‌های مذهبی باید با اهمیت درنظرگرفته شود، تصریح کرد: کارکرد رسانه و اطلاع‌رسانی در زمان پهلوی نمود داشته است به طوری که این هیئات بودند که نقش آگاهی سازی و اطلاع‌رسانی از جنبه سیاسی را به عهده داشته و در ظهور انقلاب اسلامی نقش پررنگ خود را نشان دادند.

وی با تاکید بر اینکه نقش هیئات در فضاسازی معنوی و الگوسازی فرهنگی نباید دست کم گرفته شود، خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی صحیح و درست این نقش را پررنگ تر نمود و به خصوص اینکه یک هیئت مجموعه‌ای از رسانه‌ها در بخش‌های مختلف است.

مهدوی با اشاره به اینکه مهمترین نقشی که رسانه‌ها در مورد هیئات می‌بایست ایفا نمایند فرهنگ‌سازی صحیح برای اقشار مختلف جامعه است، تاکید کرد: هیئات مذهبی و نحوه اطلاع‌رسانی آن‌ها می‌توانند شکل صحیح تبلیغ اسلامی را بر عهده داشته باشند.

وی با بیان اینکه هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی در واقع توانایی ایجاد تحول عاطفی و گرایش به سمت اعتقادات دینی در مخاطبان را دارند، افزود: هیئات مذهبی با تقویت و استفاده از ابزارهای رسانه‌ای مانند تولید ویدئو و پوستر باید جلوه‌های عظیم از ارادت مردم را به خاندان اهل بیت (ع) در برابر جنگ رسانه‌ای دشمن به نمایش بگذارند.