صفیر گیلان/مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان بیان کرد: در یک سال گذشته ۱۴ وقف جدید به ارزش پنج هزار میلیارد ریال در این استان ثبت شد و مهمترین موقوفه نیز مربوط به مدرسه گوهرشاد در میدان امام حسین (ره) رشت با پنج هزار و ۷۰۰ مترمربع و پنج ساختمان با کاربری مسکونی و اداری برای مباحث آموزشی و تربیتی است

وی با بیان اینکه گیلان دارای پنج هزار موقوفه، ۲۳ هزار رقبه و ۹۵۱ بقعه متبرکه است، اضافه کرد: این خطه از استان‌های برتر و پیشتاز در حوزه موقوفات و بقاع متبرکه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان بیان کرد: در یک سال گذشته ۱۴ وقف جدید به ارزش پنج هزار میلیارد ریال در این استان ثبت شد و مهمترین موقوفه نیز مربوط به مدرسه گوهرشاد در میدان امام حسین (ره) رشت با پنج هزار و ۷۰۰ مترمربع و پنج ساختمان با کاربری مسکونی و اداری برای مباحث آموزشی و تربیتی است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه وقف بر اساس نیت واقف انجام می‌شود و ارزش کار اوقاف و امور خیریه حفظ موقوفات است، اظهار کرد: اوقاف امانتدار موقوفات بوده و به عنوان امین واقف از اصل موقوفه و نیات واقف حفظ و حراست می‌کند.

حجت‌الاسلام تدینی با اشاره به اجرای طرح امین موقوفات با هدف استفاده از ظرفیت‌های مردمی در مدیریت موقوفات در گیلان بیان کرد: در اجرای این طرح افرادی شناسایی و بعد از آموزش و برگزاری انتخابات، کار مراقبت از موقوفات را با نظارت اوقاف و امور خیریه انجام می‌دهند که هم اینک ۴۰ نفر در استان امین موقوفات هستند.

وی در ادامه با تشریح هزینه در ۲ حوزه موقوفات و بقاع متبرکه طی یک سال گذشته اظهار کرد: در این مدت در حوزه موقوفات در چهار هزار و ۷۰۰ مترمربع، ۷۰۰ میلیارد ریال و در بخش بقاع متبرکه در هفت هزار مترمربع سرمایه‌گذاری انجام شد و در این رابطه ۱۰ پروژه در حال اجراست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اضافه کرد: طی یک سال گذشته در حوزه عمرانی موقوفات اعم از مرمت و بهسازی در ۲ هزار و ۳۰۰ مترمربع ۲۳۰ میلیارد ریال و در بخش بقاع متبرکه در ۲۴ هزار مترمربع ۳۸۰ میلیارد ریال هزینه شده‌است.

وی در بخش دیگری از سخنانش در این نشست خبری با بیان اینکه هم‌اینک ۱۰۰ روحانی در امام‌زادگان به صورت مستمر کار تبلیغی انجام می‌دهند، اضافه کرد: طی یک سال گذشته ۳۰۰ روحانی بومی و غیربومی برای تبلیغ و ترویج معارف اسلامی به مناطق محروم گیلان اعزام شدند.

وی با تشریح برنامه‌ها و برگزاری مسابقه‌های قرآنی از سوی اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار کرد: هزار و ۲۸۰ نفر امسال در مرحله شهرستانی چهل و هفتمین دوره مسابقه‌های قرآن کریم اوقاف و امور خیریه با هم رقابت کردند که ۱۱۸ برگزیده این دوره ۲ هفته گذشته در مرحله استانی در شهرستان لاهیجان با هم به رقابت پرداختند و نفرات برتر برای راهیابی به مرحله کشوری معرفی شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه در یک سال گذشته سه هزار محفل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه استان برگزار شد، اضافه کرد: همچنین در این مدت ۲ هزار نفر در طرح حفظ قرآن کریم شرکت کردند.

 

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری