صفیر گیلان؛رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور با تاکید بر اینکه پزشکان و کادر درمان افسران خط مقدم جبهه سلامت هستند، گفت: مقوله سلامت اولویت اصلی جامعه امروز است.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛  همایش گرامیداشت روز پزشک که به همت انجمن پزشکان عمومی استان گیلان با حضور دکتر آشوبی و پرفسور انوش برزگر, دکتر عاطف, دکتر قربانی، دکتر پیروزی ، دکتر عباس ملاقنبری دکتر،مدبرنیا ،دکترنادر اسماعیل پور ، دکترپور بهادر، دکترصفایی،دکترعباس درجانی  در تالار گلستان برگزار و از پزشکان نمونه تجلیل شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان  با تاکید بر لزوم توجه به جامعه پزشکی، گفت: سلامت اجتماعی در جامعه را مدیون جامعه پزشکی و درمان هستیم.

 دکترمحمدتقی آشوبی ظهر جمعه در همایش روز تجلیل از پزشکان با گرامیداشت روز پزشک افزود: پزشکان از اقشار مهم و تأثیرگذار جامعه هستند که ارتباط مستقیم با سلامت جامعه دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر لزوم توجه به جامعه پزشکی اضافه کرد: توجه به مسائل مختلف جامعه پزشکی ضرورت دارد.

آشوبی با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گیلان در بخش‌های مختلف بیان کرد: گیلان خاستگاه مفاخر پزشکی در کشور است.

وی با اشاره به ضرورت سلامت اجتماعی و روانی در جامعه افزود: سلامت اجتماعی در جامعه را مدیون جامعه پزشکی و درمان هستیم.

پزشکان و کادر درمان افسران خط مقدم جبهه سلامت هستند.

محمود فاضل در همایش روز تجلیل از پزشکان برتر گیلان در رشت با گرامیداشت روز پزشک اظهار کرد: سلامت مهم‌ترین مساله جامعه است و پزشکان بهترین حافظان نظام هستند.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور با تاکید بر لزوم توجه به پدیدآورندگان سلامت جامعه بیان کرد: مقوله سلامت اولویت اصلی جامعه امروز است و پزشکان و کادر درمان افسران خط مقدم جبهه سلامت هستند.

فاضل با اشاره به ضرورت سرمایه گذاری در حوزه سلامت اضافه کرد: اولویت بندی در سرمایه گذاری در حوزه سلامت و تقویت جامعه پزشکی بسیار اهمیت دارد.

به گفته وی، توجه به حوزه سلامت در سرفصل‌های مختلف سهم جامعه را در سلامت اجتماعی ارتقا می بخشد.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور با اشاره به ظرفیت‌های سلامت محور گیلان بیان کرد: انجمن پزشکی عمومی گیلان از انجمن‌های فعال کشور است و دارای جامعه هدفی متعهد و متخصص است.

فاضل با اشاره به حرکت دولت به سمت واقعی سازی تعرفه‌ها در حوزه پزشکی اضافه کرد: انجمن‌ها و گروه‌های سلامت محور در نهادینه سازی فرهنگ سلامت در جامعه نقش آفرین باشند.

وی با تاکید لزوم تقویت انجمن‌های پزشکی افزود: تقویت انجمن‌های پزشکی بسیار اهمیت دارد و باید در این خصوص برنامه مدونی تعریف شود.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور، سلامت اجتماعی را لازمه توسعه پایدار دانست و بیان کرد: سلامت جامعه پایه و اساس بسیاری از سرفصل‌های دیگر است و لذا متولیان و دست اندرکاران امر سلامت باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

رئیس جمهوری با کمک تشکل‌های صنفی پاره‌ای از مشکلات جامعه پزشکی را حل کند

محمد دوزنده نرگسی با گرامیداشت روز پزشک اظهار کرد: جامعه پزشکی روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد و نیازمند حمایت و توجه ویژه است.

دبیر انجمن پزشکان عمومی گیلان با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از پزشکان نمونه استان بیان کرد: این همایش که با حضور مسؤولان کشوری و استانی برگزار شده ، به نمایندگی از ۳۰ پزشک برتر گیلان، اساتید و پیشکسوتان استان تجلیل صورت گرفت.با بیان اینکه حال جامعه پزشکی خوب نیست، به تشریح بخشی از مشکلات و چالش‌های جامعه پزشکی پرداخت و اضافه کرد: مشکلات تعرفه، مالیات و بیمه‌ها و شنیده نشدن صدای جامعه پزشکی جو دلسرد کننده‌ای را بر فضای کاری جامعه پزشکی حاکم کرده که یک نمونه بارز آن خالی ماندن کرسی‌های دستیاری در بسیاری از رشته‌های پایه پزشکی است.

به اعتقاد وی، اگر روال بی مهری‌ها و بی تفاوتی‌ها در حوزه پزشکی استمرار پیدا کند در چند سال آینده مردم برای گرفتن بسیاری از خدمات درمانی در کشور دچار مشکل خواهند شد.

دبیر سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور بیان کرد: حضور پزشکیان به عنوان یک پزشک باتجربه و دلسوز در کسوت رئیس جمهوری می‌تواند با کمک تشکل‌های صنفی پاره‌ای از مشکلات جامعه پزشکی را حل کند.

در همایش گرامیداشت روز پزشک که به همت انجمن پزشکان عمومی استان گیلان برگزار شد، از جمعی از پزشکان برتر استان در رشت تجلیل شد.

گفتنی است در این همایش بابک جهانبخش چند ترانه اجرا کرد.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری