آخرین شنیده ها از گوشه و کنار فضای سیاسی استان

۴ گزینه‌ پیشنهادی بومی دیگر برای استانداری گیلان

  پرینت
۴ گزینه‌ پیشنهادی بومی دیگر برای استانداری گیلان
شناسه خبر : 49120 | تاریخ انتشار : 14 شهریور 1400 - 8:44 | 321 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

شواهد از مطرح شدن چند گزینه جدی و بومی برای تصدی استانداری گیلان در دولت سیزدهم دارد و دیارمیرزا در این گزارش به معرفی گزینه ها می پردازد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم و رأی اعتماد مجلس به ۱۸ گزینه رئیسی برای وزارتخانه‌ها، علی‌الخصوص وزیر کشور، گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب استاندار گیلان زیاد شد و دو گزینه بومی برای انتصاب در این سِمت بر سر زبان‌ها افتاد.

یکی از جدی‌ترین گزینه‌ها برای استانداری گیلان که نام او حتی قبل از رأی اعتماد مجلس به وزیر کشور نیز مطرح شده، اسدالله عباسی بود.

عباسی متولد سال ۱۳۴۰ در روستای هلوکله بخش چابکسر شهرستان رودسر است و در سابقه کاری او وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی؛ نمایندگی رودسر و املش در ادوار هفتم، هشتم و دهم مجلس و سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی دیده می شود.

وی همچنین در انتخابات اخیر ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ یکی از چهره‌های موثر ستاد مرکزی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در تهران بوده است.

گزینه بعدی برای نماینده عالی دولت در استان گیلان، محمدجعفر علیزاده است که سابقه معاونت وزیر راه و شهرسازی، مدیرعاملی سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی کشور، معاونت عمرانی استانداری گیلان، بوشهر و اصفهان، مدیرکلی راه و ترابری خوزستان و عضویت در هیئت مدیره منطقه آزاد انزلی و مشاور وزیر راه و شهرسازی را در کارنامه دارد.

از سوی دیگر نمایندگان گیلان در مجلس نیز بیکار ننشسته اند و جلسات مجمع نمایندگان برای معرفی گزینه ها به وزارت کشور آغاز شده است.

محمد دوستار خطبه سرا عضو هیات علمی دانشگاه گیلان، رئیس دانشگاه آزاد گیلان و رئیس شورای هماهنگی ستادهای رئیسی در گیلان در کنار سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان که اصالتی آستانه ای دارد، دو گزینه احتمالی نمایندگان هستند.

با این وجود باید منتظر ماند تا ببینیم دولت سیزدهم چه فردی را برای استانداری گیلان انتخاب می‌کند و آیا این فرد بومی است یا همانند دو استاندار قبلی گیلان، غیربومی خواهد بود؟

برچسب ها
نوشته های مشابه
آغاز توزیع گوشت قرمز وارداتی در گیلان
از افزایش ظرفیت ۵۰ تخت بیمارستانی تا رفع چالش کمبود نیروی خدمات و نگهبان در بیمارستان امام خمینی (ره) صومعه سرا
جشن عید غدیر خم با حضور ۲۰ هزار نفری رشتوندان برگزار شد
بررسی اجرای طرح های اصلاح هندسی در رشت/ همکاری شهرداری رشت با توزیع برق گیلان در جمع آوری تیر برق های مزاحم/ تقدیر از قهرمانان افتخارآفرین
برگزاری جشن غدیر در ۳۸۳ بقعه متبرکه گیلان/ بهره گیری از برنامه های غدیر برای افزایش مشارکت در انتخابات
پویش «به عشق علی» برای جذب حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.