یک فعال سیاسی اصلاح طلب:

مردم از هر دو جریان سیاسی دلخورند/ جوانان در کابینه روحانی ستاره‌های دولت شدند

  پرینت
مردم از هر دو جریان سیاسی دلخورند/ جوانان در کابینه روحانی ستاره‌های دولت شدند
شناسه خبر : 43120 | تاریخ انتشار : 23 بهمن 1399 - 10:24 | 299 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر دقت کنیم در دولت یازدهم و دوازدهم جاهایی که روحانی و دولت او مدیران جوان گذاشتند چه در سطح وزیر و چه در سطح معاون وزیر و مدیر کل، همان افراد انگشت شمار بودند که ستاره های دولت روحانی شدند و همین اتفاق باید بیشتر بیفتد.

صفیر گیلان؛ فعال سیاسی اصلاح طلب، در خصوص راهبرد انتخاباتی اصلاح طلبان اظهار کرد: بخش اعظم اخبار درباره راهبرد انتخاباتی اصلاح طلبان در رسانه ها وجود دارد. نهادی تحت عنوان «نهاد اجماع ساز» درست کردند که بِیس این نهاد از شورای هماهنگی جبهه اصلاحات است.

وی افزود: یک سری اشخاص حقیقی دیگری هم به جمع شورای هماهنگی جبهه های اصلاحات به عنوان مشاور اضافه شدند. جلسات متعددی در شورای هماهنگی و کمیته سیاسی برگزار شد و بعد از آن هم کمیجانی به عنوان دبیر کل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی گفت که درخواست را به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب به عنوان «جبهه اصلاح طلبان ایران» ارائه داده است.

مجرد ادامه داد: آن نهاد اجماع ساز و آن مرجعیتی که قرار است برای اصلاح طلبان تصمیم گیری کند یک ماه است که در روند تشکیل قرار گرفته و هفته آینده دبیران کل احزاب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و اعضای حقیقی که قرار است به عنوان یار مشورتی آن باشند، جلسات خود را مشخص و برگزار خواهند کرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: با توجه به اینکه مرجعیت این مجموعه اتفاق افتاده و مورد پذیرش احزاب و شخصیت های حقیقی اصلاح طلب قرار گرفته و جلساتی را با خود خاتمی داشته اند این مجموعه باید شروع به کار کند. استارت شروع به کار آن راجع به سازوکار است و احتمالا تا اواسط اسفندماه به سمت کاندیداهای بالفعلی که می تواند از درون اصلاح طلبان خروجی داشته باشد، برود.

وی افزود: بعد از ساختار و سازوکار، شاخص ها را برای گزینه اصلاح طلبان مشخص می کنند و در ارتباط با شاخص ها جلسات ممتد خواهند داشت و بعد از مشخص کردن شاخص ها، قطعا با کمک خود شخص و محوریت خاتمی به سمت دعوت از افراد مختلف می‌روند تا افرادی را برای کاندیداتوری دعوت کنند.

پیام مجرد در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به تاثیر تندروها در حضور مردم در انتخابات گفت: متاسفانه تندروی در هر دو جریان سیاسی یعنی چه در جریان اصلاح طلب و چه در جریان اصولگرا به هر دو جریان ضرر زده ولی اصلی ترین زیان را نظام می‌بیند.طی  دو هفته گذشته با ۴ کاندیدای ریاست جمهوری جلسه داشتم، اولین صحبتی که می کنند بحث حضور مردم در انتخابات است.

وی اضافه کرد: رفتار تندروها در جریان اصلاح طلب و اصولگرا باعث دلسردی مردم می شود. تندروها اگر باعث دلسردی شوند  حضور مردم پای صندوق های رای کمتر می شود و کمتر شدن حضور مردم شاید به نفع یکی از جریان های سیاسی تمام شود اما به ضرر نظام و حاکمیت است.

مجرد گفت: تندروها دقیقا به دنبال این هستند که بتوانند جریان سیاسی طیف نزدیک به خود را برنده انتخابات کنند و این باعث خواهد شد که حضور مردم کمرنگ تر شود. ممکن است برای مثال در پی کاهش حضور مردم در انتخابات طیفی از دوستان من برنده شوند و من بتوانم ۲-۳ تا وزیر در کابینه ۱۴۰۰ داشته باشم ولی منافع ملی من و منافع ملی همه جریان های سیاسی که زیرمجموعه نظام فعالیت می کنند، حکم می کند که مشروعیت بخشیدن به نظام اهمیت بیشتری دارد.

وی اضافه کرد: دغدغه همه کاندیداهای ۱۴۰۰ باید این باشد که بتوانند به صندوق رای کمک کنند و گزینه هایی بیایند که باعث اشتیاق مردم برای رای دادن شوند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص وضعیت اصلاح طلبان گفت: همان قدر که مردم نسبت به جریان اصلاح طلب دلخور هستند به همان میزان مردم نسبت به جریان اصولگرا دلخور هستند. به دلیل اینکه مجلس و دولت در برهه های مختلف، هم دست اصولگرایان بوده و هم دست اصلاح طلبان بنابراین مردم از هر دو جریان دلخور هستند.

مجرد اظهار کرد: نکته بعدی اینکه مقام معظم رهبری بارها و بارها در سخنرانی های خود تاکید داشتند که حتما دولت ۱۴۰۰ یک دولت جوان – حزب الهی باشد. به نظرمن یکی از اصلی ترین مشوق های مردم رئیس جمهور جوان یا رئیس جمهوری است که کابینه جوان داشته باشد. ما راهی برای برون رفت از مشکلات داخلی و خارجی حال حاضر جمهوری اسلامی ایران نداریم مگر اینکه تغییر نسل حاکمیتی طبق «بیانیه گام دوم انقلاب» اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: ما زمانی از مشکلات بیرون خواهیم رفت که به جوانان تکیه کنیم. اگر دقت کنیم در دولت یازدهم و دوازدهم جاهایی که روحانی و دولت او مدیران جوان گذاشتند چه در سطح وزیر و چه در سطح معاون وزیر و مدیر کل، همان افراد انگشت شمار بودند که ستاره های دولت روحانی شدند و همین اتفاق باید بیشتر بیفتد.

وی ادامه داد: ما نباید فقط به سمت افراد نسل اول برویم. قوه مجریه درست است که نیاز به استراتژیست دارد اما استراتژی زمانی که بُعد حرکتی و اجرایی به خود نگیرد برای مملکت مهم نیست. برای انتخابات ۱۴۰۰ حتی اگر ما گزینه مطلوبی به عنوان رئیس جمهور جوان نداشته باشیم با توجه به «بیانیه گام دوم انقلاب» و درخواست های رهبری از کاندیداها درخواست کنیم تا برنامه های کابینه خود را از ابتدا مشخص کنند تا جوانان ببینند که چقدر قرار است به آنها بها داده شود. متاسفانه بسیاری از این صحبت ها فقط حرف است و ما تا زمانی که به جوان ها تکیه نکنیم اتفاقی برای این مملکت نخواهد افتاد.

  • منبع خبر : برنا
برچسب ها
نوشته های مشابه
تمامی دستگاه های متولی باید در تسهیل شرایط کار و تولید در کشور احساس مسئولیت کنند
ادای احترام نظامی سرهنگ جعفری به کارگران و هیئت مدیره مجتمع بزرگ نئوپان فومنات
جولان کارگران و کارفرمایان در خط مقدم جنگ اقتصادی/تحقق ایجاد اشتغال ۱۶۱۴ نفر در فومن
رونمایی از موشن گرافی کریدور شمال جنوب، حضور استاندار گیلان وعقد سه تفاهم نامه همکاری
معضل پسماند مشکل مشترک شهرهای استان گیلان/عملکرد مجموعه مدیریت شهری رشت همانند یک ویترین در مقابل دید همگان قرار دارد
نقش ارزشمند رسانه در اقتصاد با روایت از شرکت داروسازی /سهم ۳۰ درصد کاسپین تامین از بازار دارویی کشور و صادرات/کارخانجات داروسازی مستقیم با درمان و سلامت مردم در ارتباط هستند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.