صفیر گیلان؛محسنی با تاکید بر اینکه باید فضای شهرستان در هفته بسیج به همت ادارات،نهادها،شهرداران و شوراها و بخشداران رنگ و بوی بسیج و بسیجی بگیرد گفت:همه ی مردم شهرستان باید میزبان خانواده شهید گمنام شناسایی شده باشند تا هفته بسیج امسال  فومن معطر به عطر و بوی شهدا شود زیرا عظمت و اقتدار تمام سطوح کشور حاصل ایثار و فداکاری و منور به نور ایمان و معرفت بسیجی است.

اختصاصی/صفیر گیلان؛محمد رضا محسنی، فرماندار  فومن در جلسه ستاد هماهنگی هته بسیج در سالن اجتماعات فرمانداری فومن ضمن تبریک هفته بسیج مدیریت جهادی را یک تفکر بسیجی خواند و گفت:بسیج در جنگ  ،سازندگی و در رخدادهای اخیر که دشمن  کشور را تا آستانه از بین رفتن پیش برد با تفکر و مدیریت خود  در طرح مواسات،کمک مومنانه،طرح سردار سلیمانی در کرونا و واکسیناسیون و … نشان داد که برتر است.

فرماندار فومن با بیان اینکه بسیج در دوران کرونا با تدبیر خود آسیب های اجتماعی را جمع کرد گفت:بسیج اتفاقات را مدیریت و نقش اثر گذاری خود را در جهان تثبیت کرد.

محسنی در بحث شناسایی شهید گمنام شهرک تاریخی ماسوله که اصالت اصفهانی دارد خبر داد و گفت: این شهرستان برای استقبال از خانواده معظم شهید «رسول قاسمی»، شهید تازه شناسایی شده شهرک ماسوله آمادگی کامل خواهد دارد.

وی با اشاره به شناسایی شهید گمنام مدفون در شهرک ماسوله شهرستان فومن، تصریح کرد: بر اساس یافته‌ها، یکی از شهدای به خاک سپرده شده در ماسوله،شهید «رسول قاسمی» فرزند غلامعلی، متولد ۱۳۴۹در اصفهان است که از لشکر ۸ نجف اشرف از نجف آباد اصفهان به جبهه اعزام  و زیر دست شهید سردار کاظمی حین خدمت به کشور توسط دشمن  شهید شد.

محسنی با اشاره به تشکیل ستاد مردمی استقبال از خانواده شهید «رسول قاسمی» گفت: همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان فومن  در این زمینه پای کار هستند.

فرماندار فومن تصریح کرد: تلاش می‌کنیم میزبانان شایسته‌ای برای خانواده‌های معظم شهدا که در  روز های اخر هفته آینده به شهرستان ما سفر می‌کنند، باشیم.

محسنی با تاکید بر اینکه باید فضای شهرستان در هفته بسیج به همت ادارات،نهادها،شهرداران و شوراها و بخشداران رنگ و بوی بسیج و بسیجی بگیرد گفت:همه ی مردم شهرستان باید میزبان خانواده شهید گمنام شناسایی شده باشند تا هفته بسیج امسال  فومن معطر به عطر و بوی شهدا شود زیرا عظمت و اقتدار تمام سطوح کشور حاصل ایثار و فداکاری و منور به نور ایمان و معرفت بسیجی است.

محسنی خطاب به بنیاد شهید شهرستان و شهردار ، شورای شهر ماسوله و بازاریان شهرک تاکید کرد؛خانواده شهدا شایسته‌ترین افراد برای تبیین پیام شهیدان هستند پس باید مورد احترام واقع شوند.

هویت شهید قاسمی که در سال ۱۳۹۳ به عنوان شهید گمنام در شهرک تاریخی ماسوله به خاک سپرده شد، از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شده است.

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری