صفیر گیلان؛مدیر کل صمت استان گیلان در کمیته اقدام مشترک که در محل سالن غدیر استانداری برگزار شد گفت: به اندازه کفایت در انبارها و سردخانه ها ذخایر کالاهای اساسی وجود دارد و با بازرسی های مستمر امروز بیش از ۲۱۱ پرونده تخلف برای گرانفروشان و کم فروشان در سراسر گیلان تشکیل شده است.

به گزارش صفیر گیلان، تیمور پورحیدری در جمع فرمانداران و روسای اتاق‌های اصناف و مدیران صمت شهرستان ها که در جلسه کمیته اقدام مشترک حضور داشتند، اظهار داشت: غیر از کالاهایی که قیمت آنها اعلام شده ،هرگونه افزایش قیمت در سایر کالاها غیر قانونی است و در صورت مشاهده به شدت برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه نرخگذاری جدیدی در سایر کالاها فعلاً انجام نشده است تاکید کرد: برخی کالاها و اقلام که متاثر از آزادسازی نرخ ارز ترجیحی می باشند باید مدام رصد و پایش شوند تا خودسرانه اقدام به گرانفروشی نکند.

دکتر پورحیدری با تاکید بر اینکه باید روسای اتحادیه های آرد و نان به نحوه خدمات نانوایان به صورت جدی نظارت کنند، تصریح کرد: میزان پخت و نحوه مطلوب نان های سنتی باید به شکل مرتب و شبانه روزی رصد و نظارت شود تا قوت غالب مردم همواره در دسترس باشد.

وی همچنین با تاکید بر استمرار خدمات نانوایان به مردم افزود: مبادا واحد نانوایی در نقطه ای از استان اقدام به تعطیلی ناگهانی کند که اصلا پذیرفته نیست و با هرگونه تعطیلی خودسرانه نانوایی ها به شدت برخورد و اعمال قانون خواهد شد.

 

مدیرکل صمت گیلان در پایان از نظارت همگانی مردم از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ این اداره و ۱۳۵ تعزیرات حکومتی سخن گفت و عنوان کرد: مردم شریف ناظران افتخاری ما هستند و سامانه پاسخگویی ما شبانه روزی به آنها پاسخ خواهند داد.