لدا ابتهاج دختر مرحوم امیر هوشنگ ابتهاج شاعر نامدار گیلانی در مراسم تدفین وی در رشت گفت : خانواده ، امروز سایه را به موطن اصلی خود و به مردم سامان گیلان و رشت می سپارد.

گزارش پایگاه خبری صفیرگیلان   یلدا ابتهاج دختر زنده یاد امیر هوشنگ ابتهاج شاعر پر آوازه گیلانی در مراسم تدفین پدر در باغ محتشم رشت ، ضمن قدردانی از تمامی کسانی که امکان بازگشت و تدفین سایه را در ایران و گیلان فراهم کردند ، اظهار داشت : امروز آن روزی است که همواره در نگرانی بودم اما اکنون همه در کنار هم ایستاده ایم و تا لحظات دیگر پیکر شریف پدرم ، ” سایه ” را بدین خاک به امانت می گذاریم .
یلدا ابتهاج : سایه را به امانت به وطن و مردم می سپاریم

وی افزود : سایه با زبان و شعر خود ، سخنانش را به ما بیان کرده است و اشعار درخشان وی گویای همه صحبت های او است و امیدوارم که همه ما این اشعار و سخنان را به گوش دل بخوانیم و در تمامی لحظات زندگی با آن همراه باشیم.

یلدا ابتهاج عنوان کرد :  به اعتقاد خود او ، کسی که با مردم با صمیمیت و صداقت صحبت می کند ، مردم نیز قدر می دانند و پاسخ او را خواهند داد .

وی ادامه داد : سایه آرزوی بازگشت به وطن داشت ، بارها به ایران سفر کرده و به آلمان برگشته بود و امروز خانواده سایه را به وطن بازگردانده است و همانطور که خود خواسته بود در این خاک آرام می گیرد و این امانت را به شما مردم می سپاریم امیدوارم که حافظ وی باشید و در غیاب ما به این مزار سر بزنید .

وی گفت : سایه تا دقایق آخر زندگی خود با شعر ماند و دائما تحسین شعر و شاعران از زمان رودکی تا زمان حاضر را داشت در واقع با همان زبان و میراثی که به ما رسیده ، شما نیز آن را پاس بدارید و به آیندگان بسپارید .

امروز نگاهی داریم به گذشته و نگاهی داریم به آینده ، فرزندانی که در آینده خواهند بود و شعر سایه را چه در این سرزمین و چه در هر کجای دنیا به زبان زیبای فارسی ما خواهند خواند .

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری راسته کناری